مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

اسامی واردکنندگان خودرو اعلام شد!

پس از ماهها کش و قوس در خصوص تصویب و اجرایی کردن آیین نامه واردات خودرو؛ بالاخره لحظاتی پیش برخی از رسانه ها از تایید خودروسازانی که میتوانند اقدام به واردکردن خودرو کنند خبر دادند.

از ابتدای امر و با توجه به آیین نامه مصوب مجلس، شرایط سختی برای واردکنندگان خودرو مشخص شده بود و تا حدی می‌شد حدس زد که کدام از یک شرکت‌ها و مجموعه‌های خودرویی می‌توانند نسبت به واردات خودرو اقدام کنند.

شایعات حاکی از آن است که لیست زیر توسط وزارت صمت برای واردات خودرو اعلام شده است:

سایپا

سایپا-سیتروئن

پارس خودرو

مکث موتور (زیرمجموعه گروه صنعتی ماموت)

خودروسازی فردا یا فردا موتورز

هلدینگ آرین موتور

کرمان موتور

 

لیست قطعی نشده فوق؛ نشان از آن دارد که تنها مجوعه‌هایی که خطوط تولید دارند فعلا توان واردات خودرو خواهند داشت و البته مورد جالب نبود نام ایران خودرو در این لیست است که به نظر می‌رسد از ابتدا خود وارد این پروسه نشده است تا بتواند برروی محصولات جدید خود تمرکز کرده و تنها با مونتاژ محصولات هایما، سبد محصولات خود را تکمیل نگه دارد. در این سایپا نیز در قالب سه شرکت مجزا، بیشترین سهم از واردات خودرو در آینده را خواهد داشت. محصولات چانگان، VGV و دیگر برندهای چینی در سبد محصولات نارنجی پپوشان جاده مخصوص است.

البته عدم حضور نام واردات کنندگانی مثل پرشیا موتور، کیان موتور وارنا، مدیران خودرو و دیگر شرکت‌هایی که برخی از آنان هم اکنون در حال تولید و مونتاژ برخی محصولات چینی هستند عجیب است.

شرکتهای فوق می‌توانند تا سقف 20 هزار یورو اقدام به واردات خودرو نمایند.

 

تکمیلی:

منوچهر منطقی در نشست خبری ۴ شنبه ۳ آبان اعلام کرد که احتمالا لبست اعلام شده فوق تا پایان سال تغییر خواهد کرد.

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا