مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسیتماشاخانه

تست درایو و بررسی فونیکس FX در پیست آزادی

روز گذشته و در پیست آزادی تهران، مدیران خودرو برای اولین بار، جدیدترین محصول کمپانی چری را با زیر برند فونیکس برای خبرنگاران رونمایی کرد.

این محصول که بانام اصلی اومودا 5 عرضه می‌شود، در ایران فونیکس FX نام خواهد داشت. محصولی زیبا و با طراحی جدید از سوی چری چین که نشان از بلوغ این کشور و البته این کمپپانی در حوزه طراحی خودرو دارد. این خودرو با همان موتور به کار گرفته شده بر روی تیگو 8 پرو وارد بازار کشور خواهد شد و البته هدف آن قشر جوان جامعه است. با این که هوز قیمت اصلی این خودرو مشخص نشده است اما به نظر می‌رسد این محصول رنج قیمتی همانند تیگو 8 پرو داشته باشد با قیمتی 1.800 میلیارد تومنی به فروش برسد.

در لینک زیر بررسی این خودرو را می‌توانید مشاهده کنید:

اومودا5 با نام فونیکس FX توسط مدیران خودرو معرفی و مورد تست قرار گرفت

 

اما در پیست آزادی فرصتی هم دست داد با دور کوتاهی با این خودرو بزنیم، باتوجه به اینکه مدیران خودرو قصد دارد تا نسخه فول فونیکس FX را بیشتر وارد بازار کند، پس این نسخه را در جهت رانندگی برای خبرنگاران برگزیده بود. لازم به ذکر است که نسخه فول اف ایکس مجهز به پیشرانه 1/6 لیتری TGDI است که با اتصال به گیربکس 7 سرعته DCT تر، توانایی تولید 197 اسب بخار، قدرت و 290 نیوتن متر، گشتاور را دارد. مهمترین ویژگی این خودرو شتاب اولیه عالی آن است که با توجه به 290 نیوتن متر گشتاور و بدنه سبک تر نسبت به تیگو 8 پرو قابل پیش بینی بود. امکانات زیاد، طراحی خاص و شتاب فوق العاده این خودرو آیا می‌تواند فروش خوبی را برای فونیکس FX به ارمغان بیاورد؟!

نظر شما چیست؟ فکر میکنید فونیکس FX یا همان چری اومودا 5 با چه قیمتی می‌تواند به فروش مناسبی دست پیدا کند؟ آیا بازار تیگو 8 پرو یا تیگو 8 پرو با این محصول دست خوش تغییراتی می‌شود؟!

 

ویدئو تست و بررسی فونیکس FX:

 

 

 

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. عجب شتابی ! 7.3 ثانیه !!! ؛ ظاهرا تست 5 ستاره ایمنی اروپا را هم داره . چه پیشرفتی کردن چینی ها .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا