مکمل بنزین
خبر

تصاویر احتمالی از کیا سورنتوی ۲۰۲۴

در ابتدای سال ۲۰۲۰ بود که کیا، نسل چهارم از شاسی‌بلند معروف و محبوب خود، یعنی سورنتو را معرفی کرد. به تازگی عکس‌های جاسوسی از این اس‌یو‌وی میان‌ساز منتشر شده که بیانگر آمادگی کیا برای تغییرات در این محصول است. شاید برای ما کمی عجیب باشد اما تغییرات در بازه زمانی کوتاه، به‌ عادتی در بین تولید‌کنندگان خودرو در کره‌جنوبی تبدیل شده است. کیا، هیوندای و جنسیس برای جدید کردن محصولات خود، چه از نظر تغییرات جزئی یا تولید نسل بعدی، همیشه عجله دارند. البته شاید این سیاست صحیحی باشد تا این محصولات متوسط جهانی، در این بازارهای با رقابت بسیار فشرده، از رقبای رده‌بالای قدرتمند و صاحب‌نام ژاپنی، اروپایی و حتی آمریکایی خود، به‌خصوص در بحث نو‌ آوری، عقب نمانند.

تصاویر جاسوسی استتار شده از این اس‌یو‌وی که در ماه سپتامبر منتشر شد، اکنون به‌عنوان پایه‌ای برای مجموعه‌ای از رندرهای غیر‌رسمی قرار گرفته تا استایل سورنتوی آینده را تا حدی پیش روی ما قرار دهد. معمولا در فیس‌لیفت‌ها شاهد تغییرات زیادی در طراحی خودروها نیستیم اما در مورد سه برند ذکر شده کره‌ای، قضیه کمی متفاوت است. به این معنا که می‌توانیم شاهد تغییرات اساسی حتی در یک نسل از محصولات باشیم. به‌همین‌دلیل در مورد سورنتو هم قضیه می‌تواند به همین شکل اتفاق بیفتد.

با توجه به گمانه‌زنی‌ها در مورد رندرهای سورنتو ۲۰۲۴ انتظار می‌رود بیشترین تغییر، در قسمت جلویی رخ دهد، جایی که شاهد چراغ‌های جلو هستیم که بدون کپی‌برداری از اسپورتیج، از آن الهام گرفته است. این چراغ‌ها، در کنار یک نوار براق عمودی، در تصاویر قابل تشخیص هستند. با توجه به رندرها دی‌لایت‌ها تا نزدیک جلو‌پنجره معروف کیا با نام پوزه ببر،‌ کشیده شده‌اند.

مانند همیشه، نمی‌توان این تصاویر را به‌عنوان نسخه نهایی از این محصول در‌نظر گرفت زیرا نمونه اولیه به‌شدت توسط تولید‌کننده استتار شده بود. به‌خصوص آن‌که همیشه بخش‌های استتار شده دچار تغییر نمی‌شوند و ممکن است کاملا مشابه تولیدات قبلی، به بازار عرضه گردند.

انتظار می‌رود رونمائی رسمی از این محصول، به عنوان بزرگ‌ترین شاسی‌بلند کیا، در سال ۲۰۲۳ در کره‌جنوبی انجام شود و چند ماه بعد و به احتمال زیاد در اوایل سال ۲۰۲۴ در بقیه نقاط جهان، به‌خصوص در اروپا و آمریکای شمالی، به بازار‌ها عرضه گردد.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا