مکمل بنزین
گوناگونخبر

ادغام شبكه فروش و خدمات پس از فروش سايپا و ایران خودرو كليد خورد

 در این مراسم محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: اتحاد استراتژیک بین گروه خودروسازی سایپا و گروه صنعتی ایران خودرو و استفاده از تمام منابع دو طرف با هدف افزایش رضایت مندی مشتریان است.

او افزود: خوشبختانه در چند ماه اخیر در حوزه زنجیره تامین و قطعه سازی، شاهد افزایش کیفیت در دو شرکت بوده ایم که باعث کاهش مراجعه مردم به تعمیرگاه ها تا 200 درصد شده است و بر این اساس و به منظور کاهش هزینه های سربار تعمیرگاه ها، چندین مرکز ارائه خدمات پس از فروش دو شرکت ادغام خواهند شد.

تیموری با بیان اینکه این گونه اتحادها در تمام دنیا و بین خودروسازان مطرح برای استفاده بهینه از منابع یکدیگر مرسوم است، گفت: اتحاد در حوزه خدمات پس از فروش، علاوه بر کاهش هزینه های سربار باعث افزایش رضایت مشتریان خواهد شد چراکه دسترسی مردم به تعمیرگاه ها در صورت نیاز افزایش یافته و امکانات دوبرابری برای مشتریان ایجاد خواهد شد.

او در خصوص تامین قوای محرکه سایپا از ایران خودرو در راستای اتحاد استراتژیک دو خودروساز هم گفت: برای خودرو شاهین پلاس، قوای محرکه خودروی تارا از ایران خودرو نصب و مراحل کالیبره شدن آن انجام شده است و تست تصادف آن باقی مانده که باید آن را در خارج از کشور انجام دهیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: با شرکت ایران خودرو در حال تولید خودروی اقتصادی به صورت مشترک هستیم و در خصوص قوای محرکه این محصول هم به صورت مشترک در حال تامین و تولید هستیم تا بتوانیم به صورت مشترک خودرو را عرضه کنیم.

او با بیان اینکه در گذشته مسیری که طی شده مطلوب نبوده چراکه در سال گذشته 160 هزار خودرو ناقص در کف پارکینگ ها مانده و تیراژ تولید به حداقل ممکن رسیده بود، گفت: خوشبختانه در حال حاضر خودروهای کف پارکینگ دو شرکت به صفر رسیده و تیراژ تولید با شرایط نرمال در حال انجام است و قطعا این روند اتحاد دو شرکت و استفاده از منابع دو طرف موجب رضایت مندی مشتریان خواهد شد.

تیموری افزود: اتحاد استراتژیک در دو موضوع بسیار تاثیر گذار است، اول هزینه های مشتری در حوزه خدمات پس از فروش کم خواهد شد و دوم اینکه هزینه های خودرو سازی در زنجیره تامین کاهش خواهد یافت و در نتیجه باعث افزایش رضایت مشتری خواهد شد که در کل در قیمت تمام شده محصول و کاهش زیان خودروسازان تاثیر گذار خواهد بود.

در این مراسم مديرعامل گروه صنعتی ايران خودرو با بيان اين كه از طريق اتحاد استراتژيك در صنعت خودرو به تكامل و بلوغ می رسيم، گفت: بعد از ده‌ها سال رقابت منفی و هدررفت منابع، اتحاد سايپا و ايران خودرو شرايط را برای توسعه و ارايه خدمات بهتر در تمام حوزه‌های توليد و خدمات پس از فروش فراهم خواهد كرد.

مهدی خطيبی گفت: با توجه به مذاكرات صورت گرفته و تشكيل كميته مشترك، برنامه‌ها و سياست‌های اجرايی برای رسيدن به اتحاد استراتژيك تدوين شد كه در مرحله اول استفاده از ظرفيت خدمات پس از فروش دو گروه خودروساز به عنوان اقدامی موثر در اين زمينه به طور رسمی شروع شد.

وی ادامه داد: در گام بعدی، نمايندگی مركزی ايران خودرو در باقرشهر آماده ارايه خدمات به محصولات شركت سايپا خواهد بود و همچنين برای تكميل زنجيره خدمات پس ازفروش، استفاده از ناوگان امدادی دو خودروساز در شبكه اجرا می شود.

مديرعامل گروه صنعتی ايران خودرو با اشاره به توسعه موتور سه استوانه توسط اين شركت، گفت: اين هم يكی از تفاهم‌نامه‌های اتحاد استراتژيك است و با اقدامات صورت گرفته در چند ماه آينده شاهد توليد اين موتور خواهيم بود و شركت تامين، توسعه تجارت و خدمات قوای محركه سايپا و ايران خودرو به صورت مشترك تاسيس خواهد شد تا توانمندی های قوای محركه دو شركت به اشتراك گذاشته شود.

خطيبی با بيان اين‌كه ايران‌خودرو در كنار رفع نيازهای قوای محركه دو خودروساز اهداف ديگری از تاسيس پاورترين دارد، گفت: حضور موثر در بازارهای داخلی و تامين نياز ديگر خودروسازان و از همه مهم‌تر صادرات قوای محركه به بازارهای خارجی از جمله اهداف ترسيم شده است.

مديرعامل گروه صنعتی ايران خودرو از مشاركت قطعه سازان سايپا و ايران خودرو برای توليد قطعات مشترك خبر داد و گفت: شش تفاهم نامه برای توليد قطعات مشترك امضا شده كه در مرحله نخست شركت‌های مهركام پارس و پلاسكو كار سايپا به توليد قطعات اقدام خواهند كرد و در مراحل بعدی و با توسعه ديگر شركت‌های زيرمجموعه سايپا و ايران خودرو، محصولات متنوع ديگری توليد خواهد شد.

خطيبی با اشاره به استفاده از ظرفيت‌های لجستيك برای حمل مشترك خودروها گفت: اولين دستاورد اين اقدام، ارايه خدمات مناسب فروش در كوتاه ترين زمان ممكن به مشتريان است و با ادغام لجستيك  سايپا و ايران خودرو، شاهد ارايه خدمات بهتر و استفاده از ظرفيت ناوگان حمل و نقل خواهيم بود.

وی اتحاد دو خودروساز بزرگ كشور در شرايط فعلی را الگوی خوبی برای اقتصاد و صنعت كشور دانست و گفت: ما به چنين برنامه ها و طرح هايی نياز داريم كه با اجرای آن در نهايت مانع هدر رفت منابع و رقابت منفی خواهيم شد.

خطيبی به مزايای اتحاد استراتژيك كه در سايه همدلی و هم افزايی به نتيجه رسيده و تاثير آن در قيمت تمام شده، اشاره كرد و گفت: با توجه به هزينه های سربار و متغير، ميزان توليد، سفارش گذاری و انباشت تقاضا، با اتحاد دو خودروساز شاهد كاهش هزينه ها در توليد خواهيم بود.

گفتنی است اولین مرکز مشترک ارائه خدمات پس از فروش محصولات سایپا و ایران خودرو در نمایندگی مرکزی شماره 2 سایپا واقع در سه راه آذری ابتدای خیابان قزوین با 16 هزار متر مربع وسعت و 14 هزار متر فضای مسقف آغاز به کار کرد و در فاز اول هزار و 300 مترمربع در بخش تعمیرات و 850 متر مربع برای انبار قطعات و پذیرش برای محصولات شرکت ایران خودرو تخصیص داده شد که شامل 22 ایستگاه کاری است.

این نمایندگی مشترک به دلیل ایجاد دسترسی بهتر برای مشتریان و به صورت کاملا تفکیک شده و با ورودی های مجزا برای محصولات دو شرکت آماده سازی شده است و بر همین اساس در آینده ای نزدیک مراکز دیگر مشترک دو شرکت سایپا و ایران خودرو افتتاح و آغاز به کار خواهند کرد.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. ایده خوبی هست و با توجه به هزینه زیاد ساخت انجین و پلتفرم و محصولات جدید که به قول آقای ژاوه با دلار هفتاد تومن باید بفروشند تا هزینه پروژه تازه تو بلند مدت جبران بشه اینکه تیراژ محصولات با توجه به مشارکت دو خودروساز بره بالا و هزینه ها کاهش پیدا بکنه و مشارکت در پلتفرم ایرانیزه کویید و انجین تی یو فایو پلاس مشترک در دو خودروساز و استفاده از انجین سه سیلندری که به کفته آقای خطیبی میخواد در سایپا هم استفاده بشه کار خوبیه امیدوارم سایپا زرنگی کنه و بعد از تی یو فایو پلاس بیاد و انجین ای اف چهار ایران خودرو که خودش استفاده نمیکنه ولی فوق العاده انجین خوب و به روز و کم مصرفی هست و نمیدونم چرا ایران خودرو به جای استفاده از ای اف چهار هنوز از انجین تی یو سه و ایکس یو هفت و الان هم ایکس یو هفت پلاس استفاده میکنه وقتی انجین به این خوبی با گشتاور بالا تو دور پایین داره ولی استفاده نمیکنه،اما سایپا میتونه این انجین رو هم تو محصولات سری ایکس دویست خودش هم سری اینده اس پی صفر و حتی نسخه توربو شدش یا حتی تنفس طبیعی تو پلتفرم اس پی صد استفاده کنه چون خیلی خیلی از انجین ام پونزده تنفس طبیعی و توربو سایپا بهتر هست و خیلی هم خوش صدا و کم نویز هست و سبک وزن این انجین ای اف چهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا