مکمل بنزین
گوناگونخبر

دانگ‌فنگ یی‌ژوان، سدان اسپرت ارزان، با قیمت زیر 300 میلیون تومان

دانگ‌فنگ یی‌ژوان سدان کامپکتی است که در اوایل سال 2020 به بازار چین عرضه شد و در سپتامبر امسال 5,283 دستگاه فروش داشته است. این خودرو از طریق زیربرند آئولوس (Aeolus) عرضه می‌شود که یکی از برندهای پرتعداد دانگ‌فنگ است و در زبان چینی فنگ‌شن (Fengshen) نامیده می‌شود. حال دانگ‌فنگ نسخه جدیدی از این خودرو را با نام Mach Edition به بازار عرضه کرده است.

این نسخه جدید در جلو از جلوپنجره بزرگی به شکل ذوزنقه برعکس بهره می‌برد و چراغ‌ها در طرفین به آن متصل شده‌اند. یک نوار نارنجی‌رنگ هم به سپر خودرو اضافه شده تا به‌ حال و هوای اسپرت آن اضافه کند. در پروفیل جانبی خودرو، رینگ‌های 17 اینچی تیره‌رنگ با کالیپرهای ترمز اسپرت نارنجی‌رنگ جلب‌توجه می‌کنند درحالی‌که آینه‌های جانبی و دستگیره درها هم مشکی شده‌اند. علاوه بر این، یی‌ژوان در برخی نسخه بدنه‌ای دورنگ با سقف مشکی دارد.

در عقب خودرو، یک بال مشکی‌رنگ نه‌چندان بزرگ مشکی به همراه چهار سر اگزوز دایره‌ای کوچک در طرفین دیفیوزری مشکی‌رنگ به چشم می‌خورند که نمای اسپرتی را ایجاد کرده‌اند. چراغ‌ها نیز از نوع بی‌رنگ و به هم متصل هستند. این سدان چینی 4,670 میلی‌متر طول، 1,812 میلی‌متر عرض و 1,490 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن برابر با 2,680 میلی‌متر است.

کابین یی‌ژوان مش ادیشن با طرح دورنگ مشکی و سفید به همراه‌تریم نارنجی‌رنگ، جوان‌پسند و پرانرژی به نظر می‌رسد. غربیلک فرمان D شکل دو پره، صفحه آمپر دیجیتالی 7 اینچی و نمایشگر 13 اینچی عمودی اطلاعاتی-سرگرمی روی کنسول میانی هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این سدان چینی هستند درحالی‌که ازجمله تجهیزات آن نیز می‌توان به سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، شارژر بی‌سیم گوشی و سانروف اشاره کرد. همچنین به گفته دانگ‌فنگ، صندلی‌های این نسخه جدید صندلی‌های خودروهای مسابقه‌ای هستند و با جیر پوشیده شده‌اند.

یی‌ژوان مش ادیشن با پیشرانه‌های 1.5 لیتری تنفس طبیعی و 1.5 لیتری توربو به بازار عرضه می‌شود. موتور تنفس طبیعی 123 اسب بخار قدرت و 158 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و برای انتقال نیروی آن گیربکس‌های پنج سرعته دستی یا شش سرعته دوکلاچه قابل انتخاب است. موتور توربو اما 194 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور دارد و فقط با یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه ارائه می‌شود.

دانگ‌فنگ آئولوس یی‌ژوان مش ادیشن در پنج تیپ مختلف در چین عرضه می‌شود که بین 64,900 یوآن معادل 8,900 دلار یا 285 میلیون تومان تا 93,900 یوآن معادل 12,900 دلار یا 415 میلیون تومان قیمت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا