Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

روزی که رکورد شتاب خودرو در ایران جابه‌جا شد

تست درایو فونیکس اف‌ایکس: از دیدگاه کارشناسان تا نگاه مشتریان

مراسم تست‌درایو محصول آتی برند فونیکس که با نام FX  شناخته می‌شود، طی دو روز حضور در پیست اتومبیلرانی مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

یکی از خدمات حائز اهمیت در راستای جلب نظر و رضایت مشتریان، امکان رانندگی با خودرویی است که نسبت به خرید آن تمایل دارند – به‌خصوص در مقطعی که خودرو هنوز به تولید انبوه نرسیده است. در همین راستا برند فونیکس که از بدو ظهور خود، فاکتور «تجربه مشتری» را در رأس اهداف خود می‌بیند، نسبت به برگزاری برنامه‌های تست‌درایو خودرو اقدام می‌کند.

محصول آتی این برند که با نام FX شناخته می‌شود نیز در روزهای ابتدای آبان طی دو روز در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت و توانست از فشار سنگین تست‌های مختلف با سربلندی بیرون بیاید. روز نخست این برنامه به اصحاب رسانه اختصاص داشت و خبرنگاران صنعت خودرو در این مجموعه ورزشی حضور یافتند.

حضور راننده فرمول2 در کنار برند فونیکس

از نکات برجسته در روز نخست تست‌درایو می‌توان به حضور کوروش محمدخانی راننده حرفه‌ای فرمول2 اشاره کرد که مدتی‌ست با برند فونیکس همکاری می‌کند. محمدخانی که عنوان‌های مختلفی را در کارنامه حرفه‌ای خود می‌بیند، در برنامه تست‌درایو اف‌ایکس ضمن اجرای حرکات نمایشی، عملکرد این خودرو در شرایط تحت فشار را به رخ کشید. وی همچنین به تشریح جزئیات اف‌ایکس و برخی ابعاد کمتر شناخته شده از آن پرداخت.

اف‌ایکس و شکستن رکورد شتاب

نکته قابل توجه درباره روز اول تست‌درایو اینکه عمده خبرنگاران در مورد دو پارامتر FX اتفاق نظر داشتند. اول، شتاب حیرت‌انگیز خودرو و دیگری عملکرد به موقع سیستم کنترل پایداری خودرو (ESP)

آنچه در رکوردهای به ثبت رسیده از جانب اصحاب رسانه مشهود است، عددی زیر 8 ثانیه را برای شتاب FX نشان می‌دهد که پیش از آن توسط هیچ‌یک از خودروهای مونتاژ ایران سابقه نداشته است. پیش از این، خودروهایی نظیر پژو 2008، سیتروئن C3، ماکسیما اتوماتیک و MG 360T به‌عنوان خودروهای پیشتاز در این زمینه شناخته می‌شدند که FX همه آن‌ها را پشت سر گذاشت.

نکته دیگر هم که از اهمیت بسیاری در رانندگی برخوردار است به هندلینگ خودرو مربوط می‌شود – از فرمان دی‌کات نرم و دقیق، تا عملکرد سیستم کنترل پایداری. بنا به اذعان کارشناسان در مورد FX، سامانه کنترل پایداری یا ESP، ضمن دخالت به‌موقع ESP در مدار که در کنار سیستم تعلیق عقب به حفظ تعادل خودرو در پیچ‌های تند و با سرعت بالا کمک می‌کرد، خروج به‌موقع ESP از مدار هم به خودرو امکان حرکت می‌داد و مانع هیجان رانندگی نمی‌شد. هندلینگ این خودرو به‌عنوان یک کراس‌اور تک‌دیفرانسیل، فوق‌العاده ارزیابی شده که حتی نسبت به بسیاری از سدان‌های این کلاس قیمتی هم برتری دارد.

کیفیت ترمزها، صدای ناچیز در کابین و دید عالی آینه‌های جانبی از دیگر نکاتی بود که کارشناسان در مورد آن اتفاق نظر داشتند.

خاص و چشم‌گیر، مثل FX

روز دوم از برنامه تست‌درایو FX که به مشتریان اختصاص داشت نیز با استقبال قابل توجهی همراه شد. مدرن، اسپرت، جوان‌پسند و… کلیدواژه‌هایی از این دست، اولین عباراتی بود که مشتریان در مواجهه با طراحی این خودرو، یا بعد از تست آن در قالب بیان دیدگاه خود به زبان می‌آوردند. جلوپنجره الماسی بدون قاب، یکپارچه و همرنگ با بدنه، فرم کوپه سقف و چراغ‌های به هم پیوسته عقب، زبانی جدید از طراحی موسوم به «هنر در حرکت» (Art In Motion) را به تصویر می‌کشد که گواهی بر شهامت فونیکس برای ارائه ترند روز دنیا در بازار ایران است.

فونیکس کوشید تا ضمن امکان رانندگی با خودرو، پذیرایی از مهمانان و تقدیم هدایایی به ایشان، تجربه شیرین‌تری را رقم بزند. ایجاد فضایی برای نقاشی کودکان و همچنین امکان تجربه رانندگی با FX از طریق شبیه‌سازی در سیستم واقعیت مجازی (VR)، از دیگر خدماتی بود که در روز دوم تست‌درایو به مهمانان اختصاص یافت.

اف‌ایکس و رقبا

محصول آتی فونیکس، به واسطه شتاب فوق‌العاده و بهره‌مندی از آپشن‌های رفاهی و ایمنی، همچنین مجهز بودن به مجموعه کاملی از رادارهای همیار راننده (ADAS)، یکه‌تاز میدان رقابت است. با این حال، طراحی ظاهری خاص و فضای ارگونومیک کابین، عملکرد فنی مناسب بر پایه موتور ساخت AVL اتریش و گیربکسی محصول کمپانی گتراک، در کنار شرایط فروش و خدمات پس از فروش فونیکس، شکی برای خریداران باقی نخواهد گذاشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.