مکمل بنزین
گوناگونخبر

وولینگ E10، ون کوچک الکتریکی چینی با عرض باریک و ظرفیت یک نفر!

چینی‌ها خودروهای عجیب زیادی می‌سازند و این وولینگ E10 هم یکی از آن‌ها است. این خودرو یک ون کوچک بسیار باریک الکتریکی و اتاق بار بسته است. ویژگی جالب این خودرو، نصب صندلی راننده در وسط و ظرفیت حمل فقط یک نفر است. E10 برای شرکت‌های پستی و تحویل مرسوله توسعه پیدا کرده است. تمام چیزی که این خودرو دارد، یک کابین کوچک و اتاق بار جعبه‌ای است. آینه‌های جانبی ساده، رینگ‌های کوچک سیاه و بدنه خاکستری هم از دیگر ویژگی‌های E10 هستند. نوارهای شبرنگ قرمزی که روی بدنه این خودرو می‌بینید هم در چین برای تمام خودروهای تجاری اجباری هستند.

وولینگ برندی متعلق به جوینت ونچر وولینگ-جنرال موتورز-سایک است و بیشتر به خاطر ساخت هاچ‌بک کوچک مینی EV شناخته می‌شود اما این برند کار خود را با ساخت ون‌های کوچک آغاز کرد و همچنان هم به این کار ادامه می‌دهد. امروزه اکثر ون‌های این شرکت الکتریکی هستند اما E10 اولین ون تک‌سرنشین آن محسوب می‌شود؛ اما همین یک صندلی هم کاملاً اسپرت به نظر می‌رسد و ترمزدستی در سمت راست آن قرار گرفته است. پلاستیک‌های کابین خودرو خاکستری و ارزان هستند و غربیلک فرمان تقریباً افقی قرار گرفته است. پنجره‌ها دستی بالا و پایین می‌شوند و حتی از رادیو هم خبری نیست. البته در اینجا یک صفحه آمپر دیجیتالی، دو پورت USB برای شارژ گوشی و یک بخاری ابتدایی دیده می‌شود.

E10 به یک موتور الکتریکی مجهز است که در عقب نصب شده و تنها 27 اسب بخار قدرت دارد. این موتور توسط یک پکیج باطری لیتیوم آهن فسفات 9 کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود که با هر بار شارژ امکان پیمودن 115 کیلومتر را فراهم می‌کند. این برد برای بسیاری از تحویل‌های پستی کافی به نظر می‌رسد. این خودرو در جلو با چراغ‌های مربعی، لوگوی قرمز بزرگ وولینگ و یک برف‌پاک‌کن، نمای بسیار جالبی دارد. ون کوچک وولینگ تنها 3,310 میلی‌متر طول، 1,080 میلی‌متر عرض و 1,690 میلی‌متر ارتفاع دارد و طول، عرض و ارتفاع اتاق بار آن به ترتیب 1,625 میلی‌متر، 1,000 میلی‌متر و 1,40 میلی‌متر است. حداکثر ظرفیت بار E10 هم 200 کیلوگرم است.

تنها ویژگی‌های قابل‌ذکر در عقب این ون چینی اما تک چراغ دنده‌عقب در سمت راست و چراغ ‌ترمز سوم در بالای اتاق بار هستند. مهم‌ترین ویژگی E10 اما عرض بسیار کم آن است که موجب می‌شود بتواند به‌راحتی و به‌سرعت در ترافیک‌های شهری و کوچه‌های تنگ تردد کند. به‌طورکلی، وولینگ E10 خودرویی بسیار جالب و کاربردی برای کارهای سبک خواهد بود. قیمت این ون هنوز اعلام نشده است اما به‌احتمال‌زیاد بیش از 30 هزار یوآن معادل 4 هزار دلار نخواهد بود.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. هر چی که باشه از موتور سیکلت های سه چرخ تک نفره خیلی خوبه

  2. تنها مشکلش اینه که اگر با کسی دعوات شه ، طرف براحتی میاد ماشین رو چپ میکنه ☺️☺️☺️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا