مکمل بنزین
گوناگونخبر

کپی چینی پورشه پانامرا با قیمت 880 میلیونی راهی بازار چین شد!

اورا برندی متعلق به گروه گریت وال چین است که صرفاً به تولید محصولات الکتریکی می‌پردازد. این برند که با مدل گود کت قصد ورود به بازار اروپا را دارد، چند وقت پیش با معرفی مدل پانک کت نام خود را سر زبان‌ها انداخت زیرا این خودرو کاملاً با الگوبرداری از فولکس‌واگن بیتل قدیمی طراحی شده است. حال نیز اورا مدل لایتنینگ کت را در بازار چین عرضه کرده است که به‌عنوان کپی الکتریکی پورشه پانامرا شناخته می‌شود. این خودرو با قیمتی از 189,800 یوآن معادل 26 هزار دلار تا 269,800 یوآن معادل 37 هزار دلار در چین عرضه می‌شود.

لایتنینگ کت یک سدان چهاردر فست‌بک است که 4,871 میلی‌متر طول، 1,862 میلی‌متر عرض و 1,500 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن برابر با 2,870 میلی‌متر است. فرم ساده بدنه و طرح لیفت‌بک عقب این خودرو باعث شده ضریب درگ آن به رقم قابل‌توجه 0.22 Cd برسد. پنجره‌های بدون قاب، دستگیره‌های در مخفی و رینگ‌هایی با پنج پره مشابه لوگوی اورا هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی این سدان چینی برقی هستند. این خودرو در پنج رنگ مختلف شامل صورتی، دودی، یخی، خاکستری و صورتی الماسی ارائه می‌شود.

لایتنینگ کت در داخل با غربیلک فرمان گرد بزرگ، صفحه آمپر دیجیتالی به شکل سه بخش دایره‌ای و نمایشگر مرکزی ایستاده در بالای داشبورد با تراشه کوالکام اسنپ‌دراگون 8155، فضایی کلاسیک دارد. کنسول مرکزی با یک پد کنترل و سه کنترلر دوار، نمای اسپرت دارد و مشابه خودروهای لوکس آلمانی به نظر می‌رسد. جالب اینکه در اینجا فقط یک جا لیوانی وجود دارد.

لایتنینگ کت در بخش ایمنی به سیستم کمک‌رانندهٔ ORA-PILOT 3.0 مجهز است که از طریق 28 حسگر شامل 10 دوربین، رادار موج 5 میلی‌متری، 12 رادار اولتراسونیک و نقشه 5G کار می‌کند. در داخل خودرو نیز سه دوربین وجود دارد که شامل یکی در ستون A به سمت راننده و دو دوربین روی سقف می‌شود. سیستم صوتی هارمن اینفینیتی با 11 بلندگو هم تکمیل‌کننده ویژگی‌های داخلی این خودرو هستند.

لایتنینگ کت در نسخه‌های تک موتوره محرک جلو و دو موتوره چهارچرخ محرک ارائه می‌شود. نسخه تک موتوره 200 اسب بخار قدرت و 340 نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که در نسخه دو موتور این اعداد به 400 اسب بخار قدرت و 680 نیوتن متر گشتاور می‌رسند. به لطف این نیرو، سدان الکتریکی اورا ظرف تنها 4.3 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. لایتنینگ کت همچنین با سه میزان برد مختلف شامل 555 کیلومتر، 600 کیلومتر و 705 کیلومتر قابل خریداری خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا