Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

دیگنیتی پرستیژ چه تفاوت‌هایی با دیگنیتی پرایم دارد؟

دیگنیتی که درواقع محصولی از شرکت دانگ‌فنگ چین است و در کشورمان توسط گروه بهمن مونتاژ می‌شود، به لطف قیمت نسبتاً مناسب و طراحی جذاب، با استقبال بالایی از سوی خریداران مواجه شد اما همواره از پیشرانه نه‌چندان قدرتمند و گیربکس کند CVT آن انتقاد می‌شد.

به همین دلیل، گروه بهمن سال گذشته در نمایشگاه خودروی تهران شهر آفتاب نسخه قوی‌تر و مجهزتر این خودرو را با نام پرستیژ معرفی کرد. حال نیز قیمت این نسخه اعلام شده و به همین دلیل قصد داریم به بررسی تفاوت‌های دیگنیتی پرستیژ با نسخه قبلی که با نام پرایم شناخته می‌شود بپردازیم.

پیشرانه و گیربکس

بررسی را با مهم‌ترین تفاوت دیگنیتی پرستیژ یعنی قوای محرکه آغاز می‌کنیم. نسخه قبلی یا پرایم، از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو استفاده می‌کند که 148 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور دارد. ترکیب این پیشرانه نه‌چندان قدرتمند با گیربکس کسل‌کننده CVT موجب شده دیگنیتی پرایم نتواند شتاب خیلی خوبی را به نمایش بگذارد؛ اما نسخه پرستیژ کاملاً این کمبود را جبران کرده است زیرا این مدل به یک پیشرانه 2 لیتری توربو با 228 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور مجهز شده که دیگنیتی پرستیژ را با اختلاف به قوی‌ترین خودروی مونتاژی بازار کشور تبدیل می‌کند.

این پیشرانه از نوع GDI یا تزریق مستقیم سوخت است که حساسیت بالاتری به کیفیت بنزین و شرایط نگهداری دارند. در این نسخه همچنین گیربکس CVT هم جای خود را به یک نمونه شش سرعته اتوماتیک ساخت پاورتک داده است تا این کراس‌اوور گروه بهمن به‌راحتی بتواند رقبا را به چالش بکشد. البته پرستیژ به دلیل موتور بزرگ‌تر و گیربکس متفاوت و برخی جزئیات دیگر حدود 230 کیلوگرم سنگین‌تر شده اما این اختلاف وزن در برابر افزایش قدرت پیشرانه ناچیز به‌حساب می‌آید.

تجهیزات

علاوه بر پیشرانه قوی‌تر و گیربکس متفاوت، به لیست تجهیزات دیگنیتی که قبلاً شامل مواردی مثل سانروف پانورامیک دوقسمتی، درب صندوق برقی، دوربین 360 درجه، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک عقب و جلو، گرم‌کن صندلی‌های جلو، آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن، کروز کنترل، سنسور باران و درب باک برقی می‌شد، چند آپشن جدید اضافه شده است. این موارد جدید شامل صفحه آمپر دیجیتالی بجای نمونه آنالوگ قبلی، سیستم صوتی پایونر با هشت بلندگو و آمپلی‌فایر 150 واتی، شارژر بی‌سیم گوشی و نورپردازی داخلی هفت‌رنگ می‌شود. همچنین تنظیم برقی 6 جهته صندلی راننده نیز حالا به 10 جهته ارتقاء پیدا کرده است.

نمای بیرونی

ارتقاءهای دیگنیتی پرستیژ صرفاً به قوای محرکه و تجهیزات محدود نمی‌شود زیرا این نسخه در نمای بیرونی هم با تجربه تغییراتی، نمای اسپرت‌تری به خود گرفته است. این تغییرات شامل سپر جلوی جدید با ورودی هوای مرکزی بزرگ‌تر و ورودی‌های تزئینی عمودی در طرفین و دیفیوزر جدید عقب با چهار سر اگزوز دایره‌ای بجای نمونه‌های افقی در نسخه پرایم می‌شود. علاوه بر این، رینگ‌های 20 اینچی جدید بجای نمونه‌های 18 اینچی قبلی نیز تأثیر بسزایی در افزایش جذابیت و حال و هوای اسپرتی نمای بیرونی خودرو داشته‌اند. البته همین رینگ‌های بزرگ‌تر در کنار لاستیک‌های فاق کوتاه می‌توانند کمی از کیفیت سواری خودرو بکاهند. در داخل خودرو نیز هرچند تغییر خاصی صورت نگرفته اما صفحه آمپر دیجیتالی و نورپردازی جدید اندکی کابین را لوکس‌تر و جذاب‌تر جلوه می‌دهند.

قیمت

درحالی‌که گروه بهمن مدل قبلی دیگنیتی پرایم را با قیمت 935 میلیون تومان عرضه می‌کند، برای نسخه پرستیژ قیمت یک میلیارد و 120 میلیون تومان را اعلام کرده است. این یعنی نسخه جدید 185 میلیون تومان گران‌تر است که با توجه به پیشرانه قوی‌تر و تجهیزات بیشتر، می‌توان گفت ارزش این اضافه قیمت را خواهد داشت.

بااین‌حال، باید توجه داشت که هم‌اکنون قیمت دیگنیتی پرایم در بازار به حدود یک میلیارد 400 میلیون تومان رسیده است و بنابراین نسخه پرستیژ هم قطعاً در بازار با قیمتی بسیار بیش از این خریدوفروش خواهد شد. درهرحال، دیگنیتی پرایم با قیمت کارخانه‌ای کنونی به لطف پیشرانه قدرتمند، ظاهر جذاب و تجهیزات مناسب، قطعاً رقیب بسیار سختی برای کراس‌اوورهایی مثل هایما 8S، فونیکس FX، فونیکس تیگو 7 پرو و لاماری ایما خواهد بود.

مشخصات فنی

 

دیگنیتی پرایم

دیگنیتی پرستیژ

پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو
قدرت 148 اسب بخار 228 اسب بخار
گشتاور 220 نیوتن متر 355 نیوتن متر
گیربکس CVT 6 سرعته اتوماتیک
وزن 1570 کیلوگرم 1800 کیلوگرم
رینگ 18 اینچی 20 اینچی
قیمت 935 میلیون تومان 1 میلیارد و 120 میلیون
1 نظر
  1. علیرضا می گوید

    یک کراس اوور خانوادگی امروزی . برخی آپشن های مثل اتو پارک و انواع رادارها یا حتی امکان چهار چرخ محرک و شاسی مستقل هنوز مانع از این میشه که این خودرو را کامل بدانیم ولی برای رفع نیازهای خانوادگی خیلی مناسب بنظر میرسه ، راجع به قیمتش هم اصلاً نظر ندیم بهتره .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.