مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

پیکاپ جدید BAW کالری، جایگزینی برای وانت مزدا با قیمت زیر 300 میلیون!

در سال‌های نه‌چندان دور، خودروسازان چینی به ساخت محصولاتی ارزان‌قیمت شهرت داشتند اما طی سال‌های اخیر، این شرکت‌ها روند افزایش قیمت محصولات خود را در پیش گرفته‌اند. چینی‌ها برندهای سطح بالایی را راه‌اندازی کرده‌اند، تکنولوژی‌های مدرنی را به خودروهای خود فزوده‌اند و ظاهر محصولات خود را بهبود بخشیده‌اند. درنتیجه، خودروهای چینی هرروز گران‌تر می‌شوند؛ اما در همین شرایط وانت جدیدی ساخت شرکت BAW در چین روی خط تولید رفته است که تنها 8,300 دلار معادل حدود 290 میلیون تومان قیمت دارد. بیایید بیشتر با این خودرو آشنا شویم.

BAW که مخفف Beijing Auto Works، است، یک شرکت خودروسازی مستقل چینی است که قبلاً بخشی از گروه بایک بود. این شرکت به خاطر ساخت شاسی‌بلند نمادین BJ212 شهرت یافت که در سال 1963 توسعه پیدا کرد و تولید آن همچنان ادامه دارد. امروزه BAW بیشتر در زمینه ساخت خودروهای بری کوچک فعالیت می‌کند اما این شرکت هنوز هم از تولید خودروهای سنتی دست نکشیده است. جدیدترین محصول BAW وانتی بنام کالری (Calorie) است که با قیمت پایه باورنکردنی 60 هزار یوآن معادل 8,270 دلار روی خط تولید رفته است.

اندازه و طراحی بیرونی

ظاهر کلی کالری ساده است و فرم سنتی یک پیکاپ دو کابین را دارد. در جلوی خودرو جلوپنجره شش‌ضلعی بزرگی به همراه چراغ‌های ساده و سپری معمولی با چراغ‌های مه شکن دایره‌ای در طرفین دیده می‌شود. این پیکاپ جدید چینی در دو نسخه عرضه می‌شود. مدل اول با ابعاد 5,270 میلی‌متر طول، 1,900 میلی‌متر عرض و 1,860 میلی‌متر ارتفاع، فاصله محوری کوتاهی دارد و تقریباً هم‌اندازه تویوتا هایلوکس دو کابین است. نسخه دوم اما از فاصله محوری کشیده بهره می‌برد و 5,520 میلی‌متر طول، 1,990 میلی‌متر عرض و 1,905 میلی‌متر ارتفاع دارد. برای این خودرو لاستیک‌های آفرودی 245 روی رینگ‌های 16 اینچی قابل سفارش خواهد بود.

داخل

از کابین پیکاپی با قیمت زیر 10 هزار دلار یا حدود 300 میلیون تومان چه انتظاری دارید؟ بااین‌حال، کالری با نمایشگرهای دوگانه شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این شامل دو نمایشگر 10.25 اینچی می‌شود که یکی به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتالی و دیگری برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مرکزی خواهد بود. غربیلک فرمان سه پره، صندلی‌های چرمی، چند دکمه فیزیکی و خروجی برق 12 ولت هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این پیکاپ ارزان چینی هستند. به گفته BAW، این پیکاپ به‌صورت استاندارد با دوربین دید عقب، سیستم پایش باد تایرها، دو ایربگ و فرمان برقی عرضه خواهد شد که برای یک وانت ارزان‌قیمت مناسب خواهد بود. البته در نسخه‌های گران‌تر کالری تجهیزات بیشتری مثل سیستم تشخیص صدا هم ارائه می‌شود.

قوای محرکه

کالری از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر بنزینی استفاده می‌کند که 144 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور توسط وولینگ ساخته شده اما در بسیاری از محصولات بایک و BAW مثل BJ212، پیکاپ T6، مینی‌ون M7 و… هم استفاده می‌شود. انتقال نیروی این موتور در کالری به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس دستی صورت می‌گیرد. BAW هنوز عرضه این پیکاپ را آغاز نکرده اما قیمت پایه آن را 60 هزار یوآن معادل 8,270 دلار و ظرفیت بار آن را 800 کیلوگرم اعلام کرده که واقعاً برای چین پیکاپی قابل‌توجه است.

جایگزین مناسبی برای وانت مزدا

بدون شک، بخش وانت‌های ارزان‌قیمت بازار کشورمان بشدت به مدل‌های مدرن و جدیدی نیاز دارد زیرا این بخش سال‌ها است که کاملاً در انحصار وانت نیسان و مزدا قرار دارد یعنی پیکاپ‌هایی متعلق به چند دهه پیش که این روزها کاملاً قدیمی و کهنه شده‌اند اما هنوز قصد کنار رفتن از روی خط تولید زامیاد و گروه بهمن را ندارند؛ اما در بین پیکاپ‌های چینی می‌توان جایگزین‌ها مناسبی برای این وانت‌های فرتوت پیدا کرد که هم بسیار مدرن‌تر هستند و هم قیمت مناسبی دارند. یکی از این پیکاپ‌ها همین BAW کالری است که با قیمت حدود 290 تا 300 میلیون تومان می‌تواند بهترین جایگزین برای وانت مزدا باشد. این وانت قدیمی که در نسخه‌های تک و دو کابین با نام کارا در کشورمان به فروش می‌رسد، درواقع نسل سوم وانت‌های سری B مزدا است که در سال 1977 معرفی شد.

پس از مشکلاتی که به دلیل الزام تجهیز خودروهای داخلی به استانداردهای آلایندگی یورو 4، گروه بهمن پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر 12 سوپاپ اصلی وانت مزدا را کنار گذاشت و پس از مدت کوتاهی استفاده از پیشرانه 1.7 لیتری وانت پیکان، سراغ یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر 16 سوپاپ ساخت چین رفت. این پیشرانه با وجودی که حجم یکسانی با موتور BAW کالری دارد اما تنها 112 اسب بخار قدرت و 171 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. وانت مزدا دو کابین همچنین با طول 4,820 میلی‌متری، بسیار کوتاه‌تر از کالری بوده و 200 کیلوگرم ظرفیت بار کمتری هم دارد. قیمت کارخانه‌ای وانت کارا هم‌اکنون در نسخه تک کابین 325 میلیون و در نسخه دو کابین 337 میلیون تومان است که یعنی حتی از وانت کاملاً مدرن کالری با پیشرانه قوی‌تر هم گران‌تر است!

مقایسه مشخصات فنی

وانت کارا دو کابین

BAW کالری

پیشرانه 2.0 لیتری 4 سیلندر 2.0 لیتری 4 سیلندر
قدرت 112 اسب بخار 144 اسب بخار
گشتاور 171 نیوتن متر 200 نیوتن متر
گیربکس 5 سرعته دستی 5 سرعته دستی
محور محرک عقب عقب
طول 4,820 میلی‌متر 5,270 میلی‌متر
عرض 1,620 میلی‌متر 1,900 میلی‌متر
ارتفاع 1,560 میلی‌متر 1,860 میلی‌متر
طول اتاق بار 1,515 میلی‌متر 1,595 میلی‌متر
عرض اتاق بار 1,435 میلی‌متر 1,540 میلی‌متر
عمق اتاق بار 410 میلی‌متر 530 میلی‌متر
ظرفیت بار 600 کیلوگرم 800 کیلوگرم
قیمت 337 میلیون تومان 290 میلیون تومان

نوشته های مشابه

‫60 دیدگاه ها

  1. سایز لاستیک‌هاش رو عوض کنن و بزرگتر بشه واقعا میارزه.
    اصلا اونیکه میخواد وانت ارزون بخره دنبال کار با وانته و نه صفحه آمپر دیجیتال میخاد نه نمایشگر!
    همین خودرو با حذف برخی از آپشن‌های غیرکاربردی واقعا میتونه ارزونتر هم به دست مصرف کننده برسه و وارد بشه.
    اما…چه کنیم که:

    ایران بهشت مافیای خودروی
    لجنزار مصرف کننده خودرو…

    1. ببین چیکار کردن با ما که سطح توقعاتمون در همین حده به اینا میگید وانت به فوردو شورلت چی میگید

      1. وانت های فورد و شورلت همشون قیمت هاشون بالای یک میلیارده،کسی نمیره یک میلیارد پول بده وانت بخره باهاش گوجه و بادمجون بار بزنه!،لذا بیاید پایین که بیشتر از این سرمون درد نگیره!

        1. نکه الان نیسان مسخره ۴۰سال پیش روبه ملت نمیندازن ۵۰۰تادرثانی شورلت قیمت پایینترهم داره

        2. حقت همون وانت چینیه
          حتی با وانت تویتا و هیوندا هم مقایسه نکردی

        3. بحث اینجات که امون کیفیت رو ندارن.اگه کیفیت داشته باشن که شک و شبهه نبود عزیزم.الان این بیاد بازار ایران چون کیفیت نداره و درجه ۳ محصولات چین هست فوری ب مشکل میخوره و قطعا لوازم یدکیش هم پیدا نمیشه و داستاااان غم انگیز

      2. این گاری رو شایدبشه جایگزین کارا ومارا بکنید،اما جایگزین وانت مزدا ژاپنی نه،قابل مقایسه هم نیست،البته حق مردم ایران همین آفتابه هاست.

  2. جنس چینی اصالت و هویت نداره قیمتش باشه ۴هزار دلار یا ۴۰۰ هزار دلار تفاوتی تو این موضوع ایجاد نمیکنه جنس چینی لااقل ۵۰سال دیگه زمان میخواد تا صاحب هویت بشه

    1. (وی پس از نوشتن کامنت سوار پژو ۲۰۶ میشود و از اصالتش لذت میبرد)

    2. آقا این بی هویتی مال ۲۰ سال پیش بود نه الان که به کل دنیا ماشین صادر میکنه.
      فکر کردی مثل ایران خودرو و سایپا دولتی و انحصاری هستند که ۴۰ سال پیشرفتی نداشتند.
      نه داداش یه تحقیق جدید درباره پیشرفت خودروهای چینی انجام بده بعد نظر تا بگو.
      اگه هم با ماشینهای ژاپنی ،کره ای ،آمریکائی یا اروپائی مقایسه میکنی درسته ولی دیگه خیلی فاصله ندارن
      مطمئن باش تا کمتر از ۱۰ سال دیگه از اونا هم جلو میزنه

      1. دادا کمپانی ای که تاریخش هنوز 50 سال نمیشه خودشو ج…..ر هم بده ها باز اصالت نداره! اصالت براساس گذر زمان حاصل میشه

      2. زهی خیال باطل،چین کجا و خودرو آمریکایی و اروپایی کجا؟!!

    3. مگه میخوای خودرو کلاسیک جمع کنی دنبال هویت برای وانت ماشینی خوبه که قیمت مناسب کیفیت قدرت داشته باشه

      1. من .موندم با اینهمه ادعا که ما میتوانیم چرا نمی تونیم جلو یک عده مافیا که مثل بختک افتادن روی خودرو سازی و واردات خودرو رو بگیریم .به زانو در اوردن امریکا واسرائیل وهمدست های بی همه چیز تر از خودشون پیشکش من موندم واردات مگه ممنوع نیست پس اینهمه خودرو چینی از کجا میاد سه برابر قیمت جهانی الله هو اعلم

      2. سلام‌اینطوری‌نمیشه‌که‌همنیطوری‌بگی‌این‌ماشین‌هم
        هست‌.نه‌چک‌زدیم‌نه‌چونه‌عروس‌اومدم‌به‌خونه‌
        پس‌‌‌نظر‌اوستا‌د‌میر‌سلیم‌‌چی‌میشه‌‌قطعه‌ساز‌ذینفع
        وبزرگ‌ببینید‌اصلا‌اجازه‌میده‌ هیچ‌نظری‌ازش نخواستید‌.نترسید‌هرچی‌ماشین‌بدرد‌نخور‌تو‌دنیا‌
        ‌حتی‌خودو‌سازهای‌ورشکسته‌‌هست‌بیارید‌‌به‌ایران‌
        ‌تمام‌خیالتان‌تخت‌………..!!!!؟؟

      3. بحث اینجات که امون کیفیت رو ندارن.اگه کیفیت داشته باشن که شک و شبهه نبود عزیزم.الان این بیاد بازار ایران چون کیفیت نداره و درجه ۳ محصولات چین هست فوری ب مشکل میخوره و قطعا لوازم یدکیش هم پیدا نمیشه و داستاااان غم انگیز

  3. بدرد نمیخوره بعد از اینکه خریدش کنی هزار تا مشکلاتش تازه پیدا میشه

  4. از کی بایدتو صف باستیم به هر کدملی یکی میدند یا باید شیصد میلیون خرید این اشغال رو

  5. سلام اگر کسی بخواهد کار کند وبار ببرد هیچ وقت این وانت نمی تونه جای مزدا تک کابین یا دو کابین باشد هم از نظر موتور و هم از نظر اطاق بار

  6. خب با گمرک ومالیات حداقل میشه500تومن
    قطعه هاشم همیشه‌ پیدا نمیشه
    همین کارا اپدیت خوب داشته باشه حلع

  7. اگر وارد بشه این دلال های بی پدر وهمچنین وارد کنندگان پدرسوخته زیر ۶۰۰نمیدن دست مردم مثل همین شرکت های که الان دارن ماشینای چینی رو دوبرابر قیمت به مردم میدن

  8. ای کاش خودرو ی کار آبشناسان نداشت ولی ظرفیت بار بیشتر بود و تک کابین هم میزدن دوگانه

  9. ای کاش خودرو ی کار آبشناسان نداشت ولی ظرفیت بار بیشتر بود و تک کابین هم میزدن دوگانه

  10. ماشین خوبیه ولی قیمتش دو برابر اون چیزی که میگید ،میشه…

    1. چرا نمی‌خوای ماشین شیک ژاپنی سوار بشوید مگه چی ما کمتر از عربستان به تولید مزدا ی 40ساله را رها کنید

  11. فکر کنم یک روز هم باید ملت بریزن تو خیابون و برای خودرو شعار بدن تا مسئولین کم کم سر از آخور فروش آشغال به هزار برابر ارزش واقعی در آرند.
    فعلا تا مردم زامبی نشن دولت مردان به حرفشون گوش نمیدن وگرنه چقدر هوار زدیم مارا با محصولات نکبت خودرو و سگ پا نکشید.

  12. مافیای خودرو نمی‌گذارند ی ایرانی ماشین خوب سوار بشودایران که سرمایه ملی اش چندین برابر عربستان هست اونا ماشین خوب سوار میشوندیا ما

  13. خدا بساط مافیای خودرو را از ایران جمع کند الهي آمین

  14. ماشین خوبی بنظر میرسد ولی تا وارد ایران شود دوبرابر قبمتش به ایرانیها فروخته میشود. اخ از بخت ایران. نمونش ال نود بود که میگفتند جای پیکان سواری دارد ساخته میشود اما وقتی ساخته شد قیمتی روش گذاشتن که بیشتر ایرانیها از خرید ان عاجزند.

  15. ساینا توی عراق ۸میلیون تومانه. توی ایران چنده. اینا کی شد؟ ماشین

  16. یه موقع همین ماشینارو با امکاناتتی مثل اشانتیون میدادن تا بخری حالا یه وانت جز رویاهاس بخاطر گرونی

  17. دوتا وانت توایران بهترازچینی هان یکی وانت نیسان یکی مزدا

  18. سلام. چی می شد اگه تو کشورمون ماشین دلخواه تولید میشد تا مجبور نمی‌شدیم به مکافات دلار تهیه کنیم وکارکنان ابرقدرتها باشیم.

  19. مزدا وانت موتور ژاپن۲۰۰۰ قدیمی به دوتا ماشین کارا و چینی ارزش داره جدیدیا حیف خرید

  20. وقتی ثبت نام میشه و سایت رو بازمیکنن کمتر از یک ساعت تعداد نفراتی که ثبت نام میکنن با پول پیش پرداخت میشه کل کمپانی بنز و بی ام و رو خرید ولی مافیای آخوندی هیچ موقع سیر نخواهدشد که دست از این رانت برداره تمام بدبختی ماها از همین مافیای ماشین هستش وگرنه یه ایرانی باید بهترین برند رو سواربشا نه اینکه تو خواب ببینه

  21. وانت مزدا طراحی ،بدنه و اتاق وموتور ژاپن هست ،نمیشه با این پفک نمکی مقایسه کرد .ب حرف نیست ب عمل است

  22. پس نظرات ما کو چرا ثبت نمی شه شما بگو چی دوست داری بگیم تا همون رو بگیم

  23. راستی چرا نزدیک به ۸۶ میلیون ایرانی نمیتونن جلوی مافیا خودرو داخل ایران رو بگیرن به زیر کشیدن امریکا واسرائیل بی شر…..ف پیشکش .از یک طرف واردات خودرو متوقف ولی اینهمه ماشین چینه از کجا میاد نکنه چین استانی از ایرانه ما نمی دونستیم بس کنید اینهمه قمپوز .خود شرکتها میگن به خاطر تحریم بعضی قطعه رو بسازن یا وارد کنن بعد در مورد دست یابی به انرژی پلاسما حر فمیزنن

    1. این از اون راننده تاکسی های فشاری هستش که فکر میکنه خیلی بارشه و درمورد سیاست اظهار نظر میکنه!،داداش انرژی پلاسما چه ربطی به خودروسازی داره؟،با منطق تو و امثالت بخوایم پیش بریم باید کل صنعت موشک سازی و پزشکی و هسته ای و …. رو درشو تخته کنیم،چرا؟،چون نمیتونیم واردات خودرو رو آزاد کنیم!،جمع کن بساطتو!

  24. مسئله اینجاست که وانت بار های وطنی گویا صفر تا صد آن در داخل تولید می‌شود و وابستگی ندارد. آیا وانت وارداتی چینی هم مجوز به خودروساز داده است که صفر تا صد آن در داخل ایران تولید شود و وابستگی به چینی ها نداشته باشیم؟

    1. همین اشغال چینی اگه وارد بشه قیمتش میشه ۹۰۰ میلیون اونم با قرعه کشی خخخخخخخخخ من دیگه رد دادم داداش خخخخخ

  25. شما اشغالهای ایرانی مزدا رو ۳۳۰ میلیون به مردم میچپونید اونوقت این ماشین رو ۲۹۰ تومان میدید زیر ۶۰۰ میلیون قیمت گذاری نمیشه این خودرو وانت اریسان قرار بود جایگزین وانت پیکان بشه برای قشر ضعیف جامعه که یک لقمه نون در بیارندولی الان قیمتش سر به فلک کشید ……….چی بگیم والا صدای ما که به جایی نمیرسه

    1. داغم سی ایران که چین بلعیدس چه وسرمون اویده نه هم پیکان وانت خوم بهتره

  26. شما اشغالهای ایرانی مزدا رو ۳۳۰ میلیون به مردم میچپونید اونوقت این ماشین رو ۲۹۰ تومان میدید زیر ۶۰۰ میلیون قیمت گذاری نمیشه این خودرو وانت اریسان قرار بود جایگزین وانت پیکان بشه برای قشر ضعیف جامعه که یک لقمه نون در بیارندولی الان قیمتش سر به فلک کشید ……….چی بگیم والا صدای ما که به جایی نمیرسه

    1. بخداماطرف دارشما هستیم،درو دیواراز دست مافیای خودرو مینالندلااقل ما طرفداران خودتون
      قانع کنید،چه دستی در کاره که با مافیابرخورد نمیکند،این یک خواست ملی شما به طرفداران نظام هم دهن کجی میکنید.ملت بزرگ و شریف
      فهیم حق دارندبدانند کجای کارتان گیراست،اگر
      صادقانه گفتید. مردم با کم و کاستیهامیسازند

  27. من همون کارا رو به این ترجیح میدم با کارا ۱.۵ تن بار میزنم

  28. سایز چرخهاش بیشتر به وانت مزدا هزار می خوره ههههههه
    اما مشخصه که قیمتش تو ایران دوسه برابر میشه

  29. به نظر من این وانت بیاد بازار ایران کمتر از ۸۰۰ میلیون قیمت نمیخوره.
    وقتی آریسان جدید حدود ۳۰۰ میلیونه…
    تو خود بخوان حدیث مفصل را

  30. باسلام صدرصد لازمه جایگزین وانت مزدا بشه.
    برای کار کشاورزی واقعا لازم هست.من یه مزدا داشتم کارا دوکابین.فقط موتورش بد نبود.دیگه هیچ.شیشه هاش رو بالا پایین کردن مکافات بود هر روز دستگیره هاش کنده میشد،درهاش درست بسته نمیشد،بدنه افتزا،اب میریختی رو شیشه میومد تو ماشین.بگم چی،افتزا.قیمت هم بالا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا