مکمل بنزین
گوناگونخبر

جیلی هایوئه L، شاسی‌بلند هفت‌نفره‌ای با موتور ولوو برای رقابت با چری تیگو 8 پرو

جیلی هایوئه (Haoyue) شاسی‌بلند میان سایزی است که در سال 2020 راهی بازار چین شد. حال جیلی نسخه هفت‌نفره این خودرو را با نام هایوئه L معرفی کرده است. قیمت هایوئه معمولی بین 103,600 تا 139,600 یوآن معادل 14,800 تا 19,900 دلار است درحالی‌که قیمت هایوئه L از 150 هزار یوآن معادل 20,600 دلار آغاز شده و به 200 هزار یوآن معادل 27,500 دلار ختم می‌شود. انتظار می‌رود این نسخه جدید اواخر سال جاری رسماً به بازار چین عرض شود.

هایوئه L در ظاهری تغییراتی را نسبت به نسخه معمولی تجربه کرده است تا ظاهر مدرن‌تر و جذاب‌تری پیدا کند. در جلوی خودرو شاهد جلوپنجره شش‌ضلعی جدیدی با خطوط کرومی عمودی هستیم که بسیار بزرگ‌تر از قبل شده و تا حدودی به محصولات آئودی شباهت دارد. در طرفین این جلوپنجره هم چراغ‌های جدیدی قرار گرفته‌اند که توسط یک نوار کرومی به هم متصل شده‌اند. در پروفیل جانبی خودرو به‌جز رینگ‌های پنج پره جدیدی که در اندازه‌های 18 و 19 اینچی قابل انتخاب خواهند بود تغییر قابل‌توجه دیگری به چشم نمی‌خورد.

در عقب اما چراغ‌ها بزرگ‌تر از قبل شده و حالا توسط یک نوار LED به هم متصل شده‌اند. این چراغ‌ها از 244 لامپ LED تشکیل شده‌اند که می‌توانند تا فاصله 2.7 متری نور ساطع کنند. سر اگزوزهای بزرگ‌تر و انتقال جا پلاک به روی در صندوق هم از دیگر تغییران نمای عقبی هایوئه L نسبت به نسخه معمولی هستند. ازجمله دیگر ویژگی‌های بیرونی قابل‌توجه این کراس‌اوور جدید چینی هم می‌توان به ریل‌های روی سقف، سانروف پانوراما و قاب کرومی پنجره‌ها اشاره کرد. این خودرو 4,860 میلی‌متر طول، 1,910 میلی‌متر عرض و 1,770 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن برابر با 2,825 میلی‌متر است.

هایوئه L در داخل کاملاً بازطراحی شده و حالا از داشبورد جدیدی با نمایشگر مرکزی 12.3 اینچی، صفحه آمپر دیجیتالی 10.25 اینچی و غربیلک فرمان D شکل بهره می‌برد. فرم دریچه‌های تهویه کاملاً نسبت به قبل تغییر کرده‌اند و روی کنسول مرکزی هم سه جا لیوانی به چشم می‌خورد؛ اما اصلی‌ترین ویژگی داخلی هایوئه L برخورداری از سه ردیف صندلی با ترکیب 2+3+2 است درحالی‌که تودوزی چرمی در جای‌جای کابین به چشم می‌خورد.

در بخش پیشرانه، درحالی‌که هایوئه معمولی با یک موتور 1.8 لیتری توربو عرضه می‌شود که 184 اسب بخار قدرت دارد، جیلی برای هایوئه L یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو را در نظر گرفته است. این موتور که با همکاری ولوو توسعه پیدا کرده، 218 اسب بخار قدرت و 325 نیوتن متر گشتاور دارد و انتقال نیروی آن از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا