مکمل بنزین
گوناگونخبر

همکاری گسترده جیلی و رنو برای توسعه پیشرانه‌های هیبریدی جدید

داستان همکاری جیلی و رنو در اوایل سال 2022 آغاز شد یعنی زمانی که گروه جیلی بیش از یک‌سوم سهام رنوی کره را خریداری کرد. حال این دو شرکت جوینت ونچر یا سرمایه‌گذاری مشترکی را برای توسعه و تولید پیشرانه‌های جدید ایجاد کرده‌اند. در این جوینت ونچر، جیلی و رنو هرکدام 50 درصد سهم دارند. طبق شایعات، مرکز این جوینت ونچر در لندن واقع خواهد بود. هدف از این سرمایه‌گذاری مشترک تبدیل شدن به پیشگام عرضه نسل بعدی قوای محرکه است که حداکثر 130 منطقه را پوشش می‌دهد. این جوینت ونچر فعالیت خود را در سال 2023 آغاز خواهد کرد که شامل 17 کارخانه و 5 مرکز تحقیق و توسعه در سه قاره مختلف می‌شود.

تعداد کارکنان این جوینت ونچر چینی فرانسوی به 19 هزار نفر خواهد رسید و طبق برنامه‌ریزی‌ها، پنج میلیون پیشرانه و واحد هیبریدی برای برندهای متعلق به جیلی و رنو تولید خواهد کرد؛ بنابراین، به نظر می‌رسد از سال 2023، محصولات رنو، جیلی، داچیا، لینک‌اند کو، پروتون، ولوو و سایر برندهای دو شرکت استفاده از این پیشرانه‌های جدید را آغاز کنند. همچنین نیسان و میتسوبیشی هم می‌توانند از تولیدات این جوینت ونچر استفاده کنند. علاوه بر این، در آینده جوینت ونچر جیلی و رنو تکنولوژی‌های پیشرانه‌های خود را در اختیار شرکت‌های ثالث هم قرار خواهد داد.

جیلی در حال حاضر تکنولوژی هیبریدی اختصاصی خود را دارد که ثور (Thor) نامیده می‌شود. این شامل سیستم‌های هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی می‌شود. جیلی ادعا می‌کند که سیستم خود بهتر از رقبای ژاپنی عمل می‌کند. این قوای محرکه بیش از 20 حالت رانندگی هوشمند دارد و راندمان حرارتی موتور درون‌سوز آن به 43.2 درصد می‌رسد. این سیستم همچنین در کنار گیربکس سه سرعتهٔ هیبریدی DHT Pro کار می‌کند؛ بنابراین، به نظر می‌رسد قرار است جیلی به مغز تکنولوژی این جوینت ونچر تبدیل شود درحالی‌که رنو تجربه مدیریت خود در بازارهای جهانی را در اختیار طرف چینی قرار خواهد داد. درهرحال، بطورکلی مدیران ارشد رنو و جیلی در این جوینت ونچر اهداف جاه‌طلبانه‌ای دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا