مکمل بنزین
تازه‌هاخبر

عرضه مرسدس بنز کلاس E استیشن با قدرتی بالا پس از 50 سال!

حدود ۵۰ سال از اولین زمانی که مرسدس یک مدل استیشن معرفی کرد، می‌گذرد. مدل‌های 200D و 230S برای اولین‌بار در سال ۱۹۶۶ معرفی شدند. حال این خودروساز آلمانی نسل ششم مرسدس‌های کلاس E را با زیبایی و قدرت دوچندان معرفی نموده است. نسل جدید استیشن مرسدس بسیار شیکتر از گذشته و با الهام از مدل‌های کلاس C طراحی شده است. فضای بار E مدل حدود ۶۷۰ لیتر حجم دارد که با جمع شدن صندلی‌های ردیف آخر این مقدار به ۱۸۲۰ لیتر خواهد رسید. این اعداد نشان می‌دهند که ظرفیت مدل جدید نسبت به مدل قدیمی‌تر کمی کاهش داشته. این خودرو با حجم بسیار بیشتر از مدل‌های بی‌ام‌و سری ۵ و آئودی A6 اوانت آماده رقابت با خودروهای هم کلاس خود است.

Mercedes-AMG-E43-Estate-11

با وجود اینکه فضای داخلی این مدل کمی کم شده ولی برخی از ابعاد خودرو مانند فاصله محوری تغییری نداشته است. ما وقتی راجع به مدل‌های استیشن صحبت می‌کنیم یعنی فضای بار برای ما بسیار مهم به شمار میرود، چرا که طراحی خودروهای استیشن بر مبنای فضای بار بیشتر بوده است. مرسدس سیستم تعلیق این خودرو را به‌گونه‌ای بهبود بخشیده که اگر از تمام ظرفیت باری و یا بکسل آن استفاده شود، برای این خودرو مشکلی ایجاد نمی‌شود و به صورت کاملا افقی بر روی مسیر حرکت خواهد کرد. در صورت نیاز شما می‌توانید با سیستم کنترل هوایی، سیستم تعلیق خودرو را بررسی کنید.

Mercedes-AMG-E43-Estate-14

مرسدس طیف گسترده‌ای از موتورهای دیزلی و بنزینی را بر روی مدل جدید سوار کرده است. موتور E200d با ۲ لیتر حجم و ۱۴۸ اسب بخار قدرت، E220d با ۲ لیتر حجم و ۱۹۱ اسب بخار قدرت و پیشرانه ۶ سیلندری با ۳ لیتر حجم موتور و قدرت ۲۵۵ اسب بخاری با نام E350d به ترتیب موتورهایی هستند که براساس سوخت دیزل برای مدل جدید درنظر گرفته شده. اما ۴ موتور بنزینی نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده که مشخصات آن‌ها عبارتند از:

  1. موتور ۲ لیتری با قدرت ۱۸۱ اسب بخار با نام E200
  2. موتور ۲ لیتری با قدرت ۲۰۸ اسب بخار با نام E250
  3. موتور 3.5 لیتری ۶ سیلندر با قدرت ۳۲۸ اسب بخار با نام E400
  4. موتور 3.0 لیتری ۶ سیلندر با قدرت ۳۹۶ اسب بخار با نام E43

تمام مدل‌ها با گیربکس ۹ سرعته 9G-TRONIC عرضه می‌شوند

Mercedes-AMG-E43-Estate-5

مدل E43 AMG 4MATIC به عنوان سریعترین نمونه می‌تواند در ۴.۷ ثانیه از شتاب صفر به ۱۰۰ برسد و حداکثر سرعتی برابر با ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. همچنین بازار آمریکا شاهد حضور اولین نمونه مدل جدید با موتور ۳.۵ لیتری دیزلی با ۳۲۹ اسب بخار قدرت خواهد بود. مرسدس ثبت‌نام این خودروها را از اواخر تابستان امسال آغاز خواهد کرد و تا پایان سال این مدل‌ها را به دست مشتریان می‌رساند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا