Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

آمیکو آسنا توربوشارژ با گیربکس دستی به‌زودی به بازار می‌آید

پیکاپ آمیکو آسنا که چند سالی است در بازار کشورمان حضور دارد و در اصل یک پیکاپ چینی بنام هوانگای N2 است، هم‌اکنون در دو نسخه عرضه می‌شود. نسخه اول که ابتدا به بازار آمد، از پیشرانه تنفس طبیعی و گیربکس دستی استفاده می‌کند. پیشرانه این نسخه یک نمونه 2.4 لیتری چهار سیلندر از سری 4G69S4N میتسوبیشی است که در کاپرا 2 و فوتون تونلند هم استفاده می‌شود. این موتور در آسنا 143 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یک گیربکس پنج سرعته دستی هم نیروی این موتور را به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد.

سپس حدود یک سال پیش، آمیکو نسخه توربوشارژ و اتوماتیک آسنا را به بازار فرستاد. این نسخه به پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ میتسوبیشی مجهز است که با مکث کلوت مشترک است که 218 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیرو در این نسخه هم توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد. آسنا توربو اتوماتیک اما علاوه بر برخورداری از پیشرانه توربو و گیربکس اتوماتیک، در داخل هم از داشبورد کاملاً جدید و متفاوتی بهره می‌برد که بسیار مدرن‌تر و لوکس‌تر از نسخه تنفس طبیعی دستی به نظر می‌رسد.

حال آمیکو رسماً خبر از عرضه آسنا توربو با گیربکس دستی در آینده نزدیک داده است. این نسخه از همان پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ میتسوبیشی با 218 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند که حالا در کار گیربکس پنج سرعته دستی قرار می‌گیرد تا تنوع خانواده آسنا را افزایش دهد. با توجه به تصاویری که از این نسخه دیده شده، آسنا توربو دستی از همان داشبورد جدید نسخه توربو اتوماتیک استفاده می‌کند. در بخش امکانات و تجهیزات نیز طبق گفته‌ها، آسنا توربو دستی به مواردی مثل‌تریم داخلی چرم مصنوعی، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت، کروز کنترل، سنسور نور، نمایشگر لمسی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، قفل دیفرانسیل محور عقب، تهویه الکتریکی دستی، دوربین عقب، دی‌لایت و… مجهز خواهد بود.

فعلاً قیمت این نسخه جدید آسنا مشخص نیست ولی با توجه به قیمت 990 میلین تومانی نسخه تنفس طبیعی دستی و قیمت یک میلیارد و 368 میلیون تومانی نسخه توربو اتوماتیک، به نظر می‌رسد باید انتظار قیمتی در حدود یک میلیارد صد میلیون تومان را برای آسنا توربو دستی داشته باشیم.

1 نظر
  1. تحلیلگر دوزاری خودرو می گوید

    هیکل و رُخ ش کاملا مناسبه یه پیکاپه،منتهی اونجور که منتقدا میگن موتورس ضعیفه،که با اومدن موتور توربو حل میشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.