مکمل بنزین
گوناگونخبر

فولکس‌واگن گل پس از 42 سال و سه نسل از خط تولید کنار رفت

فولکس‌واگن گل هاچ‌بک کوچکی است که در سال 1980 توسط شعبه برزیلی فولکس‌واگن برای عرضه در بازار آمریکای لاتین معرفی شد. این خودرو در سه نسل به تولید رسید که نسل دوم آن سال‌های پیش توسط کرمان خودرو در کشورمان مونتاژ می‌شد. این نسل در سال 1994 معرفی شد و در سال 2008 جای خود را به نسل سوم داد یعنی نسل که با تجربه چند فیس‌لیفت، همچنان در حال تولید است. حالا اما فولکس‌واگن با معرفی یک نسخه ویژه پایانی، خبر از خداحافظی همیشگی با گل داده است.

گل یکی از مهم‌ترین خودروها در تاریخ برزیل محسوب می‌شود. این خودرو برای 27 سال متوالی از 1987 تا 2013 پرفروش‌ترین خودروی برزیل بود و حالا پس از 42 سال از روی خط تولید کنار خواهد رفت. به‌منظور خداحافظی با این هاچ‌بک کوچک، فولکس‌واگن یک نسخه پایانی ویژه بنام Last Edition را معرفی کرده است که تنها هزار دستگاه از آن ساخته خواهد شد. این نسخه به‌طور ویژه توسط تیم طراحی فولکس‌واگن برزیل و به سرپرستی رئیس طراحی این شرکت در آمریکای جنوبی طراحی شده است.

فولکس‌واگن فعلاً اطلاعات زیادی در مورد این نسخه پایانی ارائه نکرده و صرفاً تصاویر آن را منتشر کرده است. خودرویی که در تصاویر دیده می‌شود با رنگ قرمز ویژه‌ای رنگ‌آمیزی شده و در جلو از جلوپنجره تماماً مشکی به همراه چراغ‌ها و مه شکن‌های دودی بهره می‌برد. علاوه بر این، رنگ مشکی در دیگر قیمت‌های بدنه مثل آینه‌های جانبی، ستون‌های B، رینگ‌ها و اسپویلر عقب هم دیده می‌شود. علاوه بر این، در دهانه گلگیرها و روی رکاب‌ها روکش‌های پلاستیکی کار شده و یک برچسب مشکی‌رنگ هم در پایین درها با نوشته Gol Last Edition دیده می‌شود.

روی ستون‌های این گل پایانی نشانی دایره‌ای دیده می‌شود که نام GOL روی آن نقش بسته و در عقب خودرو هم یک نوار مشکی‌رنگ چراغ‌های دودی را به هم متصل کرده و به گل GT دهه 80 اشاره دارد. در کنار چراغ سمت چپ، نوشته Gol Last Edition به رنگ سفید دیده می‌شود و قسمت پایینی سپر نیز مشکی‌رنگ شده است.

در داخل گل لست ادیشن شاهد ویژگی‌های منحصربه‌فردی مثل دوخت قرمزرنگ در قسمت‌های مختلفی همچون غربیلک فرمان، دسته‌دنده، صندلی‌ها و رو دری‌ها به همراه کف‌پوش‌هایی با تریم قرمزرنگ، پلاکی در سمت راست داشبورد حاوی شماره تولید از 1000، تریم طرح فیبر کربن روی داشبورد و صندلی‌هایی با روکش پارچه‌ای مشکی و خاکستری و نوشته Gol Last Edition روی پشتی آن‌ها هستیم. این صندلی‌ها نیز از گل GT قدیمی الهام گرفته‌اند. غربیلک فرمان چرمی، یک لیوان سفارشی در جا لیوانی، تغییراتی جزئی در صفحه آمپر و پدال‌های آلومینیومی هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این گل ویژه هستند. این نسخه همچنین از همه تجهیزات بالاترین تیپ گل مثل کامپیوتر سفری، آینه‌های جانبی برقی و نمایشگر 6.5 اینچی لمسی با اندروید اتو و اپل کارپلی برخوردار است.

فولکس‌واگن فعلاً حرفی در مورد پیشرانه این نسخه ویژه نزده است اما احتمالاً از همان موتور 1 لیتری سه سیلندر کنونی استفاده خواهد کرد که 84 اسب بخار قدرت و 102 نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه به یک گیربکس پنج سرعته دستی متصل می‌شود تا نیروی خود را به چرخ‌های جلو انتقال دهد. قیمت گل لست ادیشن بعداً اعلام خواهد شد اما انتظار می‌رود چیزی در حدود 100 هزار رئال معادل 18,750 دلار یا حدود 15 هزار رئال معادل 2,800 دلار گران‌تر از یک گل فول آپشن معمولی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا