مکمل بنزین
گوناگونخبر

عرضه گریت‌وال تانک ۳۰۰ در عراق

در اوایل ماه نوامبر، گریت‌وال موتورز از شاسی‌بلند آفرود تانک ۳۰۰ خود در چهل‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی بغداد در عراق رونمائی کرد. این شرکت اعلام کرد که این رونمائی، اولین قدم برای ورود به این بازار است و به‌زودی تانک ۳۰۰ وارد بازارهای این کشور خواهد شد.

نمایشگاه بین‌المللی بغداد یک نمایشگاه بین‌المللی است که با حمایت شخص نخست‌وزیر این کشور برگزار می‌شود و تصمیم‌گیرندگان مهم و کلیدی عراق در حوزه صنعت خودرو اعم از دولتی و غیر دولتی، در آن حضور می‌یابند. این نمایشگاه بستر مناسبی برای آن‌دسته از تولید‌کنندگانی است که مشتاق ورود به بازار عراق هستند. در سال ۲۰۲۱ بیش از ۸۰۰ شرکت از ۱۹ کشور جهان حضور داشتند که حدود ۱۲۵۰۰۰۰ نفر از این رویداد بازدید کردند.

در ابتدا تانک به‌عنوان یک زیر‌مجموعه از WEY که خودش یک زیر‌مجموعه از گریت‌وال‌موتورز بود شروع به فعالیت کرد. اما استقبال عموم و شرایط بازار باعث شد که گریت‌وال، تانک را به‌عنوان یک برند مستقل معرفی کند. تانک بیشتر، بر‌ روی اس‌یو‌وی‌های قدرتمند با قابلیت‌های آفرودی توانمند تمرکز دارد. در‌حال حاضر ۵ برند به‌عنوان برند‌های زیر‌مجموعه گریت‌وال‌موتورز شناخته می‌شوند که عبارتند از : Great Wall، Haval ،WEY ،Tank و ORA

داستان حضور گریت‌وال در عراق طولانی است. این شرکت فعالیت خود را در این کشور، در سال ‍۱۹۹۷ آغاز کرد. در دو سال گذشته، نسل سوم هاوال اچ ۶، هاوال جولیون، گریت‌وال Pao ، هاوال بیگ‌داگ و هاوال اچ ۶ جی‌تی همگی در عراق عرضه شدند.

برای تانک، خاورمیانه اولین ایستگاه در راستای استراتژی جهانی شدن آن است و هدف‌های بعدی این شرکت، ورود تدریجی به بازارهای استرالیا، روسیه و کشورهای آسیای جنوب‌شرقی است. در اوایل ژوئيه امسال، تانک برای اولین‌بار در عربستان‌سعودی تانک ۳۰۰ را در خارج از چین، عرضه کرد و اکنون قصد دارد وارد کشور عراق شود.

بر‌اساس داده‌های تولید و فروش گریت‌وال‌موتورز، تانک موفق شد که در ماه اکتبر مجموعا ۱۲۷۵۳ دستگاه خودرو بفروشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۲۸ در‌صد رشد داشته است. در ۱۰ ماهه اول سال جاری، تانک درمجموع ۱۰۱۹۴۰ دستگاه خودرو فروخته است که رشد ۶۳ در‌صدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل، نشان می‌دهد. حجم فروش تجمیعی این شرکت از زمان تاسیس در حال فراتر رفتن از عدد ۲۰۰۰۰۰ است. این اعداد و ارقام باعث شده تا تانک، سریع‌ترین رشد را در بین برندهای زیر‌مجموعه گریت‌وال‌موتورز داشته باشد.

هنوز گریت‌وال، زمان مشخصی از عرضه تانک ۳۰۰ به کشور عراق مشخص نکرده است.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا