مکمل بنزین
گوناگونخبر

سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان با 2000 اسب بخار قدرت و شتاب 1.9 ثانیه معرفی شد

دراکو موتورز یک شرکت نوپای آمریکایی است که در کالیفرنیا واقع است. اولین محصول این شرکت یک سدان الکتریکی قدرتمند بنام GTE بود که بر اساس فیسکر کارما ساخته شده بود و قیمت 1.25 میلیون دلاری داشت. این سدان که در سال 2020 معرفی شد، توجهات زیادی را به خود جلب کرد. حال دراکو در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس از دومین محصول خود با نام دراگون پرده‌برداری کرده است. این خودرو برخلاف GTE، یک شاسی‌بلند است و مشخصات خیره‌کننده‌ای دارد.

دراگون یک شاسی‌بلند دودر است اما درهای گالوینگ بزرگی دارد که دسترسی به صندلی‌های جلو و عقب را فراهم می‌کند. در جلوی خودرو ورودی هوای بزرگی تعبیه شده که هوا را به روی کاپوت هدایت می‌کند درحالی‌که باله‌های جانبی عقب هم کانالی برای تولید داون‌فورس و هدایت جریان هوا هستند. این خودرو که 5,054 میلی‌متر طول، 2,057 میلی‌متر عرض و 1,600 میلی‌متر ارتفاع دارد، در ایتالیا طراحی شده است.

دراگون در داخل ظرفیت حمل پنج نفر را دارد. در اینجا یک نمایشگر لمسی عظیم 17.1 اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به همراه یک صفحه آمپر دیجیتالی کوچک‌تر مقابل راننده و دو نمایشگر در طرفین برای دوربین‌هایی که جایگزین آینه‌های جانبی شده‌اند به چشم می‌خورد. همچنین روی غربیلک فرمان دکمه‌های لمسی کار شده و برای سرنشینان عقب هم سیستم سرگرمی با دو نمایشگر تدارک دیده شده است.

مهم‌ترین ویژگی دراگون اما قوای محرکه آن است که از چهار موتور الکتریکی تشکیل شده است. این موتورها که هرکدام در یکی از چرخ‌ها قرار دارند، از سدان GTE گرفته شده‌اند و مجموعاً 2000 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. دراگون به لطف این نیروی عظیم، ظرف 1.9 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعتی بیش از 320 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. به همین دلیل، دراکو این خودرو را سریع‌ترین و پرشتاب‌ترین شاسی‌بلند فوق لوکس تولیدی تاریخ می‌داند.

موتورهای الکتریکی دراگون توسط یک پکیج باطری تغذیه می‌شوند که توسط دراکو طراحی شده‌اند. هرچند هنوز ظرفیت این باطری‌ها اعلام نشده اما به گفته دراکو، با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن 675 کیلومتر را فراهم می‌کنند. همچنین این باطری‌ها قابلیت شارژ سریع تا حداکثر 500 کیلوواتی را هم دارند که می‌تواند 80 درصد باطری‌ها را ظرف 10 دقیقه شارژ کند. با این میزان شارژ، خودرو می‌تواند تا حدود 540 کیلومتر را طی کند.

سیستم‌های دراگون توسط Drako DriveOS مدیریت می‌شوند. این درواقع یک ECU چندهسته‌ای است که همه‌چیز خودرو را مدیریت می‌کند. این شاسی‌بلند قدرتمند همچنین به سیستم تعلیق تطبیقی هم مجهز است که می‌تواند ارتفاع خودرو از زمین را بسته به حالت‌های مختلف تغییر دهد. یکی از عوامل مهم در عملکرد فوق‌العاده دراگون اما ساختار تمام فیبر کربنی آن است که وزن را 50 درصد کاهش و درعین‌حال استحکام را افزایش می‌دهد. به گفته دراکو، این اولین شاسی‌بلندی است که از چنین ساختاری استفاده می‌کند. البته دراگون با وزن 2255 کیلوگرمی، خودروی سبکی نیست ولی از تسلا مدل X پلاد سبک‌تر است درحالی‌که برد بیشتر و دو برابر قدرت بیشتری دارد.

 

بااین‌حال، زمان زیادی تا دیدن دراگون در جاده‌ها باقی مانده است زیرا قرار است تحویل اولین نمونه‌های آن به خریداران در سال 2026 صورت گیرد. قیمت این خودرو از 290 هزار دلار آغاز می‌شود و دراکو هم‌اکنون پذیرش رزرو خرید آن را با پرداخت 500 دلار آغاز کرده است. این شرکت قصد دارد سالانه 5 هزار دستگاه از این شاسی‌بلند قدرتمند تولید کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا