مکمل بنزین
گوناگونخبر

ماجرای اعلام قیمت تیارا و تکذیب مکث موتور!

مکث موتور برای اولین بار در نمایشگاه خودروی تهران امسال اولین شاسی‌بلند خود را با نام تیارا رونمایی کرد. سپس در هفته اول مرداد 1401 مکث موتور تولید اولین دستگاه از این خودرو را به پایان رساند تا از نیمه دوم امسال آن را به بازار کشور عرضه کند. در روز 29 آبان، رسانه‌های خودرویی کشور خبر از اعلام قیمت تیارا توسط مکث موتور دادند. طبق این گزارشات، این کراس‌اوور جدید بازار قیمت یک میلیارد و 200 میلیون تومانی دارد اما چندی بعد مکث موتور اعلام کرد که این قیمت به‌هیچ‌عنوان رسمی نیست و هنوز قیمت مصوب تیارا مشخص نشده است.

قیمت یک میلیارد و 200 میلیون تومانی این خودرو توسط رسانه‌ها به نقل از نمایندگی‌های مکث موتور اعلام شده بود و به نظر می‌رسد این شرکت در ابتدا چنین قیمتی را برای کراس‌اوور هفت‌نفره خود در نظر داشته است اما گویا با توجه به التهابات نرخ دلار و وضعیت اقتصادی آشفته کشور، به نظر می‌رسد مکث موتور هنوز در این رابطه تردید دارد و به نتیجه قطعی برای تعیین قیمت تیارا نرسیده است. تنها اطلاعات موثقی که در مورد قیمت تیارا اعلام شده، احتمال قیمت‌گذاری این کراس‌اوور در محدوده قیمت بازار آزاد فیدلیتی پرایم و دیگنیتی پرایم است.

در حال حاضر، این کراس‌اوورهای گروه بهمن در بازار بین یک میلیارد و 300 تا 400 میلیون تومان قیمت دارند و بنابراین به‌احتمال‌زیاد، قیمت رسمی تیارا بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومانی خواهد بود که توسط رسانه‌ها اعلام شده است. با توجه به اینکه تیارا کراس‌اوور هفت‌نفره با سه ردیف صندلی است، اصلی‌ترین رقیب آن در بازار فیدلیتی خواهد بود که در نسخه‌های پنج و هفت‌نفره ارائه می‌شود؛ بنابراین، مکث موتور نمی‌تواند قیمتی بیش از حدود یک میلیارد 300 میلیون تومان را برای تیارا در نظر بگیرد زیرا در این صورت ممکن است خیلی از خریداران به سمت فیدلیتی هدایت شوند که ساخت برند شناخته‌شده‌تر چری بوده و توسط شرکت باسابقه‌تر بهمن عرضه می‌شود.

تیارا هم مثل فیدلیتی از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو استفاده می‌کند که 155 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک ساخت DAE با تکنولوژی هیوندای پاورتک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. ازجمله تجهیزات این خودرو هم می‌توان به ترمز پارک برقی و اتوهلد، سیستم نمایش تصویری نقطه کور، شش کیسه هوا (راننده، سرنشین، جانبی جلو و پرده‌ای)، سانروف پانورامیک با پرده برقی، درب صندوق برقی با تشخیص مانع، سنسور نور، صفحه آمپر تمام دیجیتال 12.3 اینچی، گرم‌کن آینه‌های جانبی، گرم‌کن صندلی‌های جلو با تنظیم برقی شش جهته برای راننده و چهار جهته برای سرنشین، نمایشگر 10.25 اینچی لمسی، دوربین 360 درجه و سیستم صوتی با شش بلندگو اشاره کرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا