مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروهای بدون راننده گوگل و قابلیت بوق زدن!

اکنون خودروهای بدون راننده گوگل قادر به استفاده از بوق هستند و این موضوع برای این غول‎های جستجو بسیار مفید و مؤدبانه است. گوگل طی بروزرسانی اخیر در پروژه خودروهای مستقل خود، طرح افزودن قابلیت مناسب بوق به این خودروها را عملی ساخته است.

بنا به گفته‎های تیم سازنده این خودرو، حرکت بوق زدن توسط انسان (عمل بوق زدن) ممکن است یک هنر محسوب شود، اما هدف ما این است که این خودروی بدون راننده مؤدب و با ملاحظه بوده و فقط زمانی از بوق استفاده کند که باعث افزایش امنیت برای همگان گردد.

google-lexus-rx-self-driving-hero

این تیم ابتدا موقعیت‎هایی که استفاده از بوق در آن‎ها مفید و مؤدبانه است را به خودروهای خود آموزش دادند، برای مثال: هنگامی‎که یک راننده به سمت لاین آن منحرف می‎شود یا برای کنار رفتن از یک مسیر نامطلوب. سپس، این تیم باید موارد کاذب را حذف می‎کردند و این خودرو را برای تشخیص موقعیت‎های عادی و خطرناک از جمله: حرکات زیگزاگی خودروی دیگر و خودرویی که از جاده منحرف می‎شوند، برنامه‎ریزی می‎کردند.

خودروهای تولید شده، طی مرحله اولیه آزمایش بوق‎های خود را بصورت داخلی استفاده می‎کردند، بنابراین مهندسان بدون ایجاد مزاحمت برای سایر رانندگان جاده به این خودرو امتیاز داده و سیستم آن را تنظیم می‎کردند.

از زمانی که تیم سازنده امکان استفاده از بوق واقعی خودرو توسط این سیستم را فراهم کرده‎است، نحوه استفاده سیستم رانندگی الکترونیک این خودرو از بوق بسیار بهبود یافته است. برای مثال با وجود اینکه هنگام منحرف شدن خودرویی به سمت خودروی مستقل زدن دو بوق کافیست، این سیستم طوری طراحی شده که در موقعیت‎های اضطراری مدام بوق بزند تا زمانی که شرایط به حالت عادی برگردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا