مکمل بنزین
گوناگونخبر

رکورد شتاب صفرتاصد دنیا توسط هایپرکار برقی پینین‌فارینا شکست، فقط 1.86 ثانیه!

پینین‌فارینا باتیستا یک هایپرکار الکتریکی قدرتمند ایتالیایی است. این خودرو در طول مراسم معرفی در امارات متحده، چندین رکورد شتاب خودروهای تولیدی را شکسته است. باتیستا در طول آزمایشی در دبی، رکورد صفر تا 60 مایل بر ساعت (96 کیلومتر بر ساعت)، صفر تا صد کیلومتر بر ساعت، صفر تا 120 مایل بر ساعت (193 کیلومتر بر ساعت) و 200 کیلومتر بر ساعت را شکسته است. این نشان می‌دهد که موتورهای الکتریکی باتیستا که از ریماک گرفته شده‌اند چقدر فوق‌العاده هستند.

این هایپرکار ایتالیایی ظرف تنها 1.79 ثانیه از صفر به سرعت 60 مایل بر ساعت رسید و ظرف 1.86 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد. در گذشته، شتاب خودروهای الکتریکی پس از صد کیلومتر بر ساعت کاهش میافت اما این موضوع در مورد باتیستا صدق نمی‌کند زیرا این خودرو پس از تنها 4.79 ثانیه به سرعت 120 مایل بر ساعت و در فقط 4.79 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت رسید که حتی از خودروهای فرمول یک هم سریع‌تر است. باتیستا اما به همان اندازه‌ای که در شتاب گیری فوق‌العاده است، در ترمز گیری هم عملکردی عالی دارد و رکورد سریع‌ترین توقف در بین همه خودروهای برقی جهان را هم به نام خود ثبت کرده است. این خودرو از سرعت صد کیلومتر بر ساعت در تنها 31 متر متوقف شده است.

مدیر ارشد تولید و مهندسی پینین‌فارینا دراین‌باره گفته است:

من مفتخرم که هایپرکار الکتریکی ما به وعده‌هایی که در طول دوران توسعه داده بودیم عمل کرده است. ما در باتیستا به عملکردی فراتر از اهداف اصلی و افراطی خود دست پیدا کرده‌ایم. اصلی‌ترین دلیل این نتیجه، توزیع وزن کاملاً بهینه و مرکز ثقل پایین است. ترکیبی از شاسی سفارشی، تنظیم تعلیق، لاستیک‌هایی که هزاران کیلومتر آزمایش شده‌اند و کنترل گشتاور بُرداری چهار موتوری که قدری بی‌سابقه تولید می‌کنند، باتیستا را پرشتاب‌ترین خودروی جاده‌ای جهان تبدیل کرده‌اند

این رکوردهای باتیستا توسط پینین‌فارینا اندکی پس از آن ثبت شده که ریماک با دستیابی به سرعت 412 کیلومتر بر ساعت با هایپرکار نِوِرا، رکورد حداکثر سرعت خودروهای الکتریکی را شکست. موتورهای باتیستا هم از ریماک گرفته شده‌اند و مجموعاً 1900 اسب بخار قدرت و 2340 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. موضوع تأثیرگذارتر اینکه هایپرکار پینین‌فارینا می‌تواند با هر بار شارژ کامل تا 475 کیلومتر را طی کند. البته بدیهی است که اگر شتاب گیری‌های سریع و مکرری با خودرو صورت گیرد این برد بشدت کاهش پیدا خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا