مکمل بنزین
گوناگونخبر

قیمت جدید شاسی‌بلند دایون Y5 اعلام شد

شاسی‌بلند دایون Y5 حدود یک سال است که در بازار خودروی کشورمان حضور دارد. این خودرو که توسط صنایع خودروسازی ایلیا در ایران تولید می‌شود، درواقع نسخه شاسی‌بلند پیکاپ کلوت یا همان دایون V5 به‌حساب می‌آید که توسط مکث موتور در ایران به تولید می‌رسد.

دایون Y5 یک شاسی‌بلند آفرودی دو دیفرانسیل با شاسی مستقل است که پیشینه آن به فودی لندفورت بازمی‌گردد. لندفورت به‌عنوان نسخه شاسی‌بلند پیکاپ F22 (همان پیکاپی که زامیاد با نام زاگرس قصد عرضه آن را در بازار کشورمان دارد)، در سال 2015 معرفی شد و چند سال بعد شرکت دایون نسخه ری‌بج شده آن را با نام دایون Y5 به بازار فرستاد.

چند وقت پیش نیز خبرهایی مبنی بر عرضه فودی لندفورت با نام تیوان توسط زامیاد در ایران منتشر شد ولی هنوز خبری از این خودرو نشده است.

Y5

قوای فنی دایون Y5

به دایون Y5 بازگردیم که با یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ساخت میتسوبیشی به بازار عرضه می‌شود.

این موتور 202 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی خود را از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌کند. این خودرو که ظرفیت حمل هفت نفر را در سه ردیف صندلی دارد، 4,771 میلی‌متر طول، 1,870 میلی‌متر عرض و 1,828 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن 2,790 میلی‌متر است.

ازجمله تجهیزات دایون Y5 نیز می‌توان به دو ایربگ، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، دوربین دید عقب، قفل دیفرانسیل عقب، کنترل تهویه دیجیتالی دو منطقه‌ای، نمایشگر لمسی با ناوبری، بلوتوث و سیستم صوتی با هشت بلندگو اشاره کرد.

Y5

قیمت جدید دایون Y5

شرکت ایلیا اما برای آذر 1401 قیمت جدید Y5 را اعلام کرده است که نشان از افزایش صد میلیون تومانی دارد. این شاسی‌بلند چینی قبلاً با قیمت یک میلیارد و 149 میلیون تومان به فروش می‌رسید اما در قیمت جدید این رقم به یک میلیارد و 248 میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که اولین مرحله فروش دایون Y5 در اواخر سال گذشته با قیمت 932 میلیون تومان انجام گرفته بود.

دایون Y5

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام
    اتفاقا ماشین زیبایی هست
    فقط باید برید از نزدیک ببینید
    من هم اول همین فکر رو میکردم
    خیلی ماشین قدرتمند و بزرگی هست و ارتفاع خوبی داره

  2. شرکت بدقول و بد عهده اصلا ثبت ن د این شرکت اشتباهه ما کردیم پشیمونیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا