مکمل بنزین
رپورتاژ

چگونه خلافی‌های قبلی خودرو را مشاهده کنیم؟

این روزها بسیاری از رانندگان جرائم رانندگی را پرداخت می‌کنند؛ اما با گذشت چند روز از زمان پرداخت، به دنبال راهی هستند تا بتوانند جزئیات خلافی‌های قبلی خودروی خود را مشاهده کنند. شاید به این فکر کنید که چنین امکانی وجود ندارد؛ اما در واقع این طور نیست. برای مشاهده لیست سوابق جرائم رانندگی می‌توانید از روش‌های نوین استفاده کنید. معمولا این سوال برای کاربران پیش می‌آید که چطور لیست سوابق استعلام خلافی را مشاهده کنند؟ آیا امکان پرداخت جرائم رانندگی از سوابق استعلام خلافی وجود دارد؟ برای آشنایی با روش‌های مشاهده سوابق جرائم رانندگی بعد از استعلام خلافی خودرو تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

چرا باید به سوابق استعلام خلافی دسترسی داشته باشیم؟

سوابق خلافی، تصویری از لیست کاملی از جرائم رانندگی با جزئیات است که می‌توانید همیشه به آن دسترسی داشته باشید. اگر مدتی از زمان پرداخت جرائم رانندگی گذشته باشد، احتمالا سخت است به یاد بیاورید که مبلغ را برای چه تخلفی پرداخت کردید یا اینکه در کدام خیابان یا آزادراه جریمه شده‌اید. دسترسی به سوابق این مشکل را نیز برای شما حل خواهد کرد. البته تمام روش‌های مشاهده خلافی خودرو امکان حفظ سوابق را ندارند و با استفاده از بعضی روش‌ها نمی‌توانید به لیست استعلام‌های گذشته خلافی خودرو خود دسترسی داشته باشید. راهکار این موضوع، استفاده از روش‌هایی است که سوابق خلافی خودروی شما را ذخیره می‌کنند و به صورت رایگان امکان مشاهده و پرداخت آن‌ها را برای شما فراهم می‌کنند. قبل از معرفی این روش‌ها بهتر است نگاهی به مزایای ذخیره سوابق استعلام خلافی بندازیم.

مزایای دسترسی به لیست سوابق خلافی خودرو

بدون شک دسترسی به لیست سوابق خلافی خودرو مزایای زیادی دارد که باعث می‌شود برخی از افراد برای دسترسی به آن از روش خاصی استفاده کنند. در ادامه به آن‌ها به صورت جزئی اشاره می‌کنیم.

مزایا
امکان پرداخت خلافی از بخش سوابق مشاهده و پرداخت رایگان خلافی خودرو از طریق جرائم ثبت‌شده
پرداخت موردی یا تجمیعی جرائم رانندگی قابلیت نمایش کامل جزئیات جرائم رانندگی به صورت کامل بعد از گذشت روزها، ماه‌ها و سال‌ها
دسترسی رایگان و همیشگی به لیست سوابق جرائم رانندگی تسویه آنی جرائم رانندگی

 

حالا که با مزایای این امکان، آشنا شدیم بهتر است به سراغ معرفی روش‌هایی برویم که سوابق استعلام خلافی خودروی شما را ذخیره می‌کنند.

آیا امکان مشاهده لیست سوابق خلافی خودرو وجود دارد؟

بله؛ بعد از استعلام خلافی خودرو می‌توانید به لیست سوابق جرائم رانندگی دسترسی داشته باشید. اگر حداقل یک تا دو روز از زمان استعلام خلافی خودرو گذشته باشد، بیشتر از هر زمان دیگر به لیست جرائم رانندگی نیاز دارید؛ چراکه می‌توانید جرائم رانندگی را به صورت رایگان مشاهده و پرداخت کنید. سامانه‌های اینترنتی محدودی این امکان را در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند. یکی از این سامانه‌ها، قبضینو است که در ادامه امکانات آن را به صورت کامل معرفی خواهیم کرد.

روش‌های مشاهده لیست سوابق خلافی خودرو

با نگاهی به روش‌های متعددی که این روزها بیشتر رانندگان برای استعلام و پرداخت خلافی از آن‌ها استفاده می‌کنند؛ متوجه شدیم امکان مشاهده سوابق لیست خلافی خودرو با تمام روش‌ها وجود ندارد. یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای مشاهده و استعلام خلافی مراجعه حضوری به دفاتر پلیس + ۱۰ است اما این روش نیازمند پرداخت هزینه ۱۷.۵۰۰ تومانی است. شاید این سوال پیش‌آید که آیا واقعا امکان مشاهده لیست جرائم رانندگی گذشته با هزینه کمتر وجود دارد؟ بله. بعضی از روش‌های استعلام خلافی غیرحضوری این امکان را در اختیار شما و رانندگان دیگر قرار داده‌اند تا بتوانید به سوابق خود بعد از استعلام خلافی دسترسی پیدا کنید. در ادامه به روش‌هایی اشاره می‌کنیم که با کمک آن‌ها می‌توانید به سوابق استعلام خلافی ماشین دسترسی دائمی داشته باشید.

·         مشاهده لیست خلافی‌های قبلی از طریق اینترنت

سایت راهور امکان مشاهده و پرداخت جرائم رانندگی را در اختیار رانندگان قرار داده‌است؛ اما امکان دسترسی به سوابق بعد از پرداخت وجود ندارد. با استفاده از برخی سامانه‌های اینترنتی مانند قبضینو می‌توانید همیشه به سوابق استعلام خلافی دسترسی داشته باشید. برای استفاده از سرویس استعلام خلافی با جزئیات این سامانه، به اطلاعات مالک (کد ملی و شماره تماس) و شماره پلاک خودرو نیاز دارید. در غیر این صورت صرفا با داشتن شماره پلاک، می‌توانید مبلغ کلی لیست خلافی خودرو یا موتور خود را مشاهده کنید.

بعد از استعلام خلافی با پلاک می‌توانید به بخش سوابق خدمات پلیس در سایت قبضینو مراجعه کنید و لیست کاملی از جرائم رانندگی پیشین را مشاهده کنید. با استفاده از قبضینو امکان پرداخت رایگان جرائم رانندگی از بخش سوابق وجود دارد و نیاز نیست هزینه استعلام را مجددا پرداخت کنید. توجه داشته باشید اگر استعلام تجمیعی خلافی خودرو را گرفته باشید، امکان مشاهده جزئیات جرائم رانندگی در بخش سوابق وجود ندارد. بهتر است استعلام خلافی را از روش با جزئیات و احراز هویت انجام دهید و همیشه به سوابق خلافی خودرو یا موتور خود دسترسی داشته باشید.

·         مشاهده لیست خلافی‌های قبلی از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی

بدون شک اپلیکیشن‌های موبایلی مانند قبضینو تا حد زیادی جاگزین مراجعه حضوری به دفاتر پلیس + ۱۰ شده‌اند. با استفاده از شماره پلاک می‌توانید نسبت به استعلام خلافی خودرو اقدام کنید. برای دسترسی و مشاهده جزئیات استعلام‌های گذشته می‌توانید به بخش سوابق مراجعه کنید و خلافی خودرو را به صورت رایگان پرداخت کنید. توجه داشته باشید اگر مدت زمان زیادی از تاریخ استعلام خلافی گذشته باشد، پرداخت جریمه به این روش کار عقلانی نیست و ممکن است بعد از پرداخت متوجه شوید تعداد جرائم رانندگی افزایش پیدا کرده است.

آیا امکان پرداخت جرائم رانندگی از لیست خلافی‌های گذشته وجود دارد؟

بله؛ در سامانه قبضینو می‌توانید سوابق کلیه خلافی‌های استعلام‌شده خودروی خود را مشاهده و به راحتی از لیست قبلی جرائم خود آن‌ها را پرداخت کنید. این سامانه امکان پرداخت موردی و تجمیعی جرائم قبلی را از بخش سوابق فراهم کرده‌است تا هم هزینه‌های خود را بهتر مدیریت کنید و هم بدون نیاز به استعلام مجدد، خلافی خود را به صورت آنی تسویه کنید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که جرائم ثبت‌شده در بخش سوابق به روز نیستند و بهتر است برای دسترسی به به‌روزترین جرائم خود، مجددا استعلام خلافی را از طریق قبضینو انجام دهید.

بهترین روش برای پرداخت جرائم رانندگی چیست؟

اگر چند روزی از آخرین تاریخ جریمه شدن خودروتان گذشته است؛ احتمالا دغدغه شما پرداخت خلافی پیش از دو برابر شدن جرائم رانندگی و توقیف خودرو است. روش‌های زیادی برای پرداخت لیست تمام خلافی‌های گذشته وجود دارند؛ از مراجعه حضوری به دفاتر پلیس + ۱۰ تا پرداخت با اپلیکیشن‌های موبایلی. البته اگر مشاهده سوابق برای شما اهمیت زیادی دارد؛ بدیهی است که اپلیکیشن‌های موبایلی امن مانند قبضینو به دلیل دسترسی دائمی به سوابق استعلام خلافی، صرفه‌جویی در وقت، زمان و هزینه طرفداران زیادی را در بین کاربران پیدا کرده‌اند. برای پرداخت موردی و تجمیعی خلافی خودرو، مشاهده لیست سوابق استعلام‌های جرائم رانندگی، استفاده از دیگر خدمات خودرو مانند استعلام پلاک فعال، مدارک خودرو و گواهینامه می‌توانید از سایت یا اپلیکیشن جامع قبضینو استفاده کنید.

 

 

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا