مکمل بنزین
برگزیده‌هاتحلیلیخبر

۵ خودروی جدید که می‌توانند به هیولاهای تیون شده تبدیل شوند

همواره تیون کردن، اسپرت کردن و یا اعمال تغییرات در خودرو برای بالا بردن و بهینه کردن عملکرد برای صاحبان خودرو و حتی علاقه‌مندان از جذابیت بسیار بالایی برخوردار بوده است. افزایش توان خودرو می‌تواند از کارهای ابتدایی و ارزان قیمتی مثل استفاده از فیلتر هوای اسپرت شروع و تا ایجاد تغییرات اساسی در بدنه و موتور همراه باشد. اما یکی از روش‌هایی که می‌تواند سریع‌تر و راحت‌تر نتیجه قابل توجهی را در افزایش قدرت و توان موتور خودرو حاصل کند، استفاده از توربوشارژرها است. جالب اینجاست که خیلی از خودروهای مجهز به توربوشارژر دارای کیت‌های متنوعی برای تیون شدن هستند و این باعث می‌شود حتی مدل‌های پرقدرت عرضه شده از طرف کارخانه هم مجددا تحت عمل جراحی قرار بگیرند. در این مطلب می‌خواهیم به 5 خودروی جدیدی اشاره کنیم که بعد از تیونینگ به هیولاهای واقعی تبدیل می‌شوند.

1- فراری 448 GTB

ferrari

مواقعی که در مورد تیونینگ صحبت می‌شود ذهنیت افراد بیشتر متوجه خودروهای ارزان قیمت و یا نهایتا میان‌رده است، مثل تویوتا سوپرا و کمتر کسی به سوپر اسپرتی مثل فراری فکر می‌کند. اما باید گفت شرکت Vision Of Speed یا به اختصار VOS؛ بر روی خودروی جدید شرکت فراری یعنی مدل 448 GTB کار کرده و موفق شده خروجی 661 اسب بخاری آن را به 888 اسب بخار برساند. این قدرت از طریق یک پیشرانه 8 سیلندر 3.9 لیتری تویین توربو بدست آمده است. با گشتاوری نزدیک به 1234 نیوتن بر متر، باید گفت این مدل تیون شده از پرچم‌دار فراری هم قوی‌تر است. اما قیمت بسیار بالای تعیین شده برای آن شاید کمتر کسی را مجذوب خریدنش کند.

2- مرسدس بنز S65 AMG

mercedes-benz

یکی از مدل‌های جدید مرسدس بنز که با ورود خود هیاهوی زیادی به پا کرده، S65 AMG است. این خودرو می‌تواند از طریق پیشرانه 12 سیلندر 6 لیتری تویین توربوی خود 621 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن بر متر گشتاور تولید کند. اما شرکت Brabus توانسته با کیت اختصاصی موسوم به Rocket 900 Coupe، خروجی بالاتری را از این موتور 12 سیلندر تولید کند. تیون انجام شده منجر به ارتقای موتور به 6.3 لیتر و خروجی 900 اسب بخار و گشتاور 1500 نیوتن برمتر شده است. این یعنی خودروی مورد نظر می‌تواند صفر تا 100 کیلومتر برساعت را در مدت زمان 3.7 ثانیه طی کند و حداکثر سرعت آن به 350 کیلومتر برساعت برسد. بنابراین با این خودرو می‌توان رقابتی با لامبورگینی آوانتادور را تجربه کرد.

3- دوج شارژر Hellcat

charger-hellcat

دوج شارژر Hellcat با یک موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپر شارژر‌دار و قدرت خروجی 707 اسب بخاری یک خودروی بسیار قوی و سریع محسوب می‌شود و به نظر نیازی به تیون شدن ندارد. اما شرکت Hennessey با افزودن دو توربوشارژر و انجام برخی تغییرات مهم و اساسی دیگر توانسته خروجی 1032 اسب بخاری و گشتاور 1339 نیوتن برمتر را برای این خودرو به‌ارمغان بیاورد. دوج شارژر Hellcat تیون شده می‌تواند ظرف 2.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد که این یک شگفتی در نوع خود است.

4- فولکس واگن Golf R

vw-golf-r

یکی از خودروهای موجود در این لیست که نسبتا مقرون به صرفه‌تر بوده در عین حالی‌که عملکرد آن هم عالی‌ست، فولکس واگن Golf R نام دارد. فولکس واگن نسل ششم این خودرو را به یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربو مجهز کرده که می تواند 270 اسب بخار قدرت تولید کند. تیون انجام شده توسط شرکت ABT در کنار افزایش قدرت تا 310 اسب بخار، هدایت شوندگی خودرو را به طور قابل توجهی بالا برده است. سیستم انتقال قدرت DSG باعث می‌شود رانندگی آسان و شروع به حرکت های بسیار سریع برای این خوردو رقم بخورند. پس در مسابقات درگ یا همان شتاب‌گیری می‌توان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد.

5- نیسان GT-R Nismo

nissan-GTR

خودروی آخر که برای معرفی انتخاب شده شاید خیلی نیاز به توضیح نداشته باشد چون همیشه یک پای ثابت برای برنامه‌های تیونینگ محسوب می‌شود. نسخه نیسمو نیسان GT-R که به تازگی معرفی شده، می‌تواند با پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتری تویین توربو 600 اسب بخار خروجی داشته باشد. اما با استفاده از کیت +Alpha 12 شرکت آلفا، دسترسی به خروجی 1000 اسب بخاری به راحتی امکان پذیر شده که در این صورت می‌توان شاهد رقابت تنگاتنگی بین این خودرو و پورشه 918 بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا