مکمل بنزین
گوناگونخبر

بی‌وای‌دی یانگ‌وانگ R1، یک شاسی‌بلند آفرودی جذاب با 650 اسب بخار قدرت

از زمانی که بی‌وای‌دی برند الکتریکی لوکس خود بنام یانگ‌وانگ (Yangwang) را معرفی کرد، گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد خودروهایی که قرار است این برند جدید تولید کند وجود داشت اما این خیلی طول نکشید زیرا چندی بعد، تصاویر جاسوسی یک شاسی‌بلند آفرودی ساخت بی‌وای‌دی در اینترنت منتشر شد. هرچند این خودرو بشدت استتار شده است ولی هنوز هم می‌توان برخی عناصر طراحی اصلی آن را دید. این خودرو که یانگ‌وانگ R1 نام دارد، توجهات زیادی را به خود جلب کرده و حالا رندرهایی از آن طراحی و منتشر شده که طراحی بیرونی آن را نشان می‌دهد.

R1 خودرویی جعبه‌ای شکل با فاصله زیاد از زمین و اوورهنگ‌های کوتاه در جلو و عقب است. ظاهر کلی خودرو با ستون‌ها و گلگیرهای پهن، بشدت ما را به یاد خودروهایی مثل لندروور دیفندر یا مرسدس بنز G کلاس می‌اندازد. روی کاپوت خودرو دی‌لایت‌های کوچکی دیده می‌شود که بی‌شباهت به خودروهای لینک‌اند کو نیست. این چراغ‌ها به شک جالبی تا پایین کشیده شده‌اند و سه برجستگی هم روی سقف دیده می‌شود. رسانه‌های چینی احتمال می‌دهند که برجستگی وسطی سنسور لیدار و دو برجستگی دیگر چراغ باشند.

دستگیره‌های در مخفی هم یکی دیگر از ویژگی‌های این خودرو هستند درحالی‌که در عقب چراغ‌هایی با فرم منحصربه‌فرد و چرخ زاپاس جلب‌توجه می‌کنند که بازهم یادآور لندروور دیفندر هستند. این شاسی‌بلند جدید روی شاسی سنتی نردبانی ساخته شده که بین خریداران جوان و ثروتمند چینی ساکن در شهرهای بزرگ که دوست دارند آخر هفته‌ها راهی کوهستان شوند محبوبیت بالایی دارد. R1 در نسخه‌های پنج و هفت‌نفره به بازار عرضه خواهد شد.

شاسی‌بلند جدید بی‌وای‌دی با پیشرانه‌های تمام الکتریکی و پلاگین‌هیبریدی با حداکثر 650 اسب بخار قدرت به بازار عرضه خواهد شد. تمام نسخه‌های این خودرو چهارچرخ محرک خواهند بود. همچنین نسخه‌های بالا رده به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم مجهز هستند که حالت خرچنگی را فراهم می‌کند تا توانایی مانور بیشتری را در هنگام آفرود در اختیار راننده قرار دهد. یانگ‌وانگ R1 با قیمت پایه حدود 800 هزار یوآن معادل 111 هزار دلار به گران‌ترین محصول تاریخ بی‌وای‌دی تبدیل خواهد شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. قیافه خفنی داره فقط شکل فرم اتاق از روی لندکروزر و لنجروور هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا