مکمل بنزین
گزارشبرگزیده‌هاتماشاخانه

نسل جدید کامیون باری 1929 آمیکو رسما معرفی شد + فیلم

ظهر امروز و در مراسم جالبی که در باشگاه سوارکاری رضایی تهران برگزار شد، گروه صنعتی آمیکو از نسل جدید کامیون باری 1929 خود رسما رونمایی کرد. این گروه صنعتی که طی سالهای گذشته اقدام به تولید و عرضه انواع محصولات سنگین در بازار کرده است، به تازگی به سمت نوسازی و بهبود ناوگان خود نیز قدم برداشته است.

کامیون آمیکو

آمیکو 1929 (M1929C)

محصول جدید آمیکو ظاهر آنچنان متفاوتی با نسل قبلی خود نداشته که در این نوع تولیدات تقریبا منطقی به نظر میرسد، اما مهمترین تفاوت نسخه جدید این کامیون مشخصات فنی و قوای آن است.

محصول جدید آمیکو با بهره‌گیری از یک موتور 12 لیتری قدرتمند ساخت Weichai توان تولید 400 اسب بخار قدرت و 1920 نیوتن متر گشتاور است که با این شرایط تبدیل به قدرتمندترین کامیون 19 تن و شش چرخ بازار ایران می‌شود.

کامیون آمیکو

این محصول دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است و یک گیربکس دیفرانسیل عقب 14 دنده نیز بهره می‌برد. کامیون 1929 با بهره گیری از طول 6450 میلی متری خود می‌تواند برای انواع کاربری ها مفید باشد

 

 

تفاوت با نسل قبلی

همانطور که ذکر شد، این محصول در بخش پیشرانه و قوای فنی نسبت به نسل قبلی خود بهبود یافته است. در نسل قبلی این کامیون موتوری 10 لیتری با 290 اسب بخار قدرت و 1160 نیوتن متر استفاده شده بود که حال با تغییری چشمگیر، موتور این محصول کاملا بهینه شده است. از دیگر بهبودهای صورت گرفته بر روی این محصول می‌توان به افزایش ظرفیت باک سوخت از 320 لیتر به 5520 لیتر اشاره کرد. با این شرایط، یعنی افزایش ظرفیت مخزن سوخت و همچنین بهبود استاندارد آلایندگی موجود هر دو می‌تواند باعث افزایش کاربری این محصول شود.

کامیون آمیکو

امکانات M1929c

اما بیایید تا نگاهی به امکانات و قابلیت‌های قوی ترین کامیون آمیکو داشته باشیم.

این خودروی 19 تنی، از لحاظ ایمنی با قابلیت‌های خوبی عرضه می‌شود. ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز موتور، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، خفه کن اگزوز، تعلیق بادی صندلی راننده، سیستم کمکی جلوگیری از لغزش هنگام شروع حرکت، پنل دیجیتالی، خشک کن هوا و تقسیم باد، سیستم آلمانی اکسل عقب برند MAN، قفل مرکزی، فضای خواب برای یک نفر و … از مهمترین امکانات این محصول غول پیکر است.

لازم به ذکر است که این محصول در ابتدا توسط گروه صنعتی آمیکو با کاربری باری فلزی به صورت نقد و اقساط و با تحویل 60 روزه عرضه می‌ود.

همچنین گفتنی است که وزن خالص این کامیون برابر 7800 کیلو است و توان حمل باری به میزان 12 تن است؛ هرچند قوای فنی این محصول توان حمل بار بیشتر را نیز دارد.

کامیون 1929 آمیکو تک با مشخصات متمایز با تولیدات قبلی به شرح زیر است:
۱- موتور WEICHAI سری P12 ، EURO5-EEV و با توان 400 اسب بخار و 1920 نیوتن متر گشتاور و دارای استاندارد آلایندگی یورو +5 است.
۲- گیربکس فول سنکرونایز 12+2 دنده با گشتاور ورودی 2000نبوتن متر
۳- سیستم کلاچ ۴۲۰ میلیمتری از نوع تک صفحه ای خشک با برند EATON
۴-اکسل عقب ارتقاء یافته با مکانیز قفل کن داخلی با ظرفیت ۱۳ تن
۵-اکسل جلو با ظرفیت 8 تن
۶-استفاده از جعبه فرمان BOSCH با فشار کاری ۲۰۰ بار
۷-ارتقاء کیفی و عملکردی تعلیق جلو عقب کابین برای راحتی راننده و سرنشین ها
در این مراسم ، مدل بدون کاربری کامیون ۱۹۲۹ در کنار مدل باری فلزی معرفی شد

برای آن شرایط فروش نقد به مبلغ دو میلیارد و ششصد میلیون تومان درنظر گرفته شده و زمان تحویل آن 60 روزه است.

 

 

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا