مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

ایران خودرو دیزل از پیکاپ فوتون تانلند G7 اتوماتیک (FOTON TUNLAND G7) رونمایی کرد + فیلم

صبح امروز بود که شرکت ایران خودرو دیزل به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی ایران خودرو، از پیکاپ جدید فوتون تانلند G7 اتوماتیک رونمایی کرد. خودرویی که باتوجه به آغاز فرآیند مونتاژ، فعلا عنوان‌دار پرآپشن‌ترین پیکاپ بازار ایران با استاندارد یورو6 است.

فوتون تانلند G7 اتوماتیک

اما در این مراسم که با حضور مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل و جمعی از معاونان و هیئت مدیره گروه صنعتی ایران خودرو برگزار شد، نایب رئیس هیئت مدیره ایران خودرو دیزل بیان کرد که از 9 هزار و 173 دستگاه پیکاپ تولید شده در هشت ماهه ابتدای امسال در کشور، سهم شرکت ایران خودرو دیزل تنها 947 دستگاه است.
مهدی بالو افزود: ایران خودرو دیزل از سال 1392 با کمک شرکت فوتون، اولین پیکاپ بنزینی و دیزلی با استاندارد یورو 4 به علاوه DPF را تولید کرده و در سال 1397 نیز پیکاپ بنزینی را به یورو پنج ارتقاء داد؛ در سال 1400 پیکاپ نیوفیس با ظاهر جدید تولید شد و در سال جاری نیز اولین پیکاپ کشور با استاندارد یورو 6 تولید و بزودی نیز عرضه خواهد شد.

بالو با اشاره به قوای محرکه محصول جدید افزود: پیکاپ مذکور دارای گیربکس هشت سرعته اتوماتیک، موتور 2 لیتری توربوشارژ با توان تولید 235 اسب بخار، قدرت و گشتاور 360 نیوتن متری بوده و به صورت چهارچرخ محرک در حالت های 4H، 4L، 2H و AUTO است.
وی در ادامه با بیان اینکه سیستم کنترل پایداری این پیکاپ موجب ارتقا امنیت آن شده است، عنوان کرد: تانلند اتوماتیک دارای سیستم‌های کنترل سرعت در سرپایینی، کنترل الکترونیکی پایداری، نگهدارنده خودرو در سربالایی و کنترل کشش است.
معاون مهندسی ایران خودرو دیزل با اشاره به امکانات این خودرو که منطبق با امکانات روز است، افزود: داشبورد با طراحی جدید، قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان (شیفترهای پشت فرمان)، دوربین 360 درجه، سیستم هشدار برخورد از جلو، رادار نقطه کور، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای و… از دیگر مشخصات این محصول است. همچنین این خودرو از مانیتور 10/3 اینچی، شش ایربگ ایمنی، سیستم کروز کنترل، رینگ آلومینیومی 18 اینچی برخوردار است.

 

اما در ادامه، جواد توسلی مهر به عنوان مدیرعامل ایران خودرو دیزل نیز در حاشیه مراسم رونمایی و آغاز تولید پیکاپ اتوماتیک و افتتاح سالن تولید جدید، با بیان اینکه امروز این محصول در این شرکت رونمایی و تولید آن آغاز شده، گفت: این خودرو به دلیل برخورداری از مشخصات فنی و گشتاور مناسب و امکانات فنی و ایمنی بالایی که دارد، محصول بسیار جذابی هم برای افراد آفرودسوار و هم سازمان هایی چون شهرداری‌ها، وزارت نیرو، سازمان پست کشور و وزارت خانه‌هایی است که امکانات و خدماتی را به مردم ارائه می‌کنند.

توسلی مهر با اشاره به اینکه قیمت این محصول هنوز نهایی نشده، تصریح کرد: آنالیز قیمت به سازمان حمایت ارائه شده و در صورت تایید، قیمت محصول اعلام خواهد شد.

فروش این محصول نیز از دو طریق بورس کالا و پیش فروش از سایت ایران خودرو دیزل صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از سالن تولید جدید ایران خودرو دیزل، خاطرنشان کرد: از ابتدا سال گذشته، یک سالن تولید برای محصولات جدید ساخته شد تا به فاز صنعتی‌سازی و توسعه این محصولات کمک کرده و این قابلیت را داشته باشد که علاوه بر امکان تولید محصولات جدید، ظرفیت تولید برای محصولاتی نظیر کامیونت، کامیون و کشنده را هم داشته باشد. مساحت این سالن جدید که سالن تولیدات ویژه و تزیینات 2 نام دارد، 2 هزار و 880 متر مربع بوده و قرار است پیش تولید محصولات جدید و تولیدات ویژه در آن صورت گیرد؛ در صورت تولید محصولات فعلی در این سالن، قابلیت تولید 2 هزار دستگاه کامیون، 1250 دستگاه کشنده، 2500 دستگاه پیکاپ و 5000 دستگاه کامیونت به صورت مجزا را خواهیم داشت.

تصاویر

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. تو تمام دنیا بهترین ماشین های 4wd سهم ارتــش اونهاست جز ایران که شرکت آبفا الآن 500 تا از این فوتون میخره اما تو ارتش هنوز وانت پیکان و وانت مزدا و نیسان جونیور خودروی سازمانیه!

  2. اینا خجالت نمیکش از یه ماشین مونتاژی با این همه سرو صدا رونمایی میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا