مکمل بنزین
گوناگونخبر

شورلت مونتانا، پیکاپ کوچک دیفرانسیل جلو با پیشرانه سه سیلندر

شورلت مونتانا پیکاپ کوچک دیفرانسیل جلویی برای بازار آمریکای جنوبی است که از سال 2003 تولید می‌شود. حال شورلت نسل جدید این وانت را معرفی کرده است. مونتانای جدید به‌عنوان یک پیکاپ کوچک راحت و مدرن، قصد دارد تجربه‌ای شبیه کراس‌اوورها را در اختیار خریداران قرار دهد. بااین‌حال، چیزی که نزدیک شدن مونتانا به شاسی‌بلندها را سخت می‌کند، قوای محرکه آن است زیرا این پیکاپ جدید آمریکایی فقط با یک پیشرانه 1.2 لیتری سه سیلندر و صرفاً به‌صورت محرک جلو به بازار عرضه می‌شود.

به گفته شورلت، نسل جدید مونتانا روی ارائه شتاب خوب در کنار مصرف سوخت مناسب تمرکز دارد و به همین دلیل، پیشرانه 1.2 لیتری سه سیلندر توربو به‌عنوان تنها گزینه برای نیرو بخشیدن به آن انتخاب شده است. این موتور 135 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به گفته شورلت، این پیشرانه سه سیلندر در دورهای پایین عملکرد خوبی دارد و برای کاربری‌های پیکاپ ایده‌آل است. سازنده آمریکایی هنوز شتاب پیکاپ جدید خود را اعلام نکرده اما از مصرف سوخت 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر در بزرگراه و 9 لیتر در شهر خبر داده است.

برخلاف رقبا مونتانا فقط به‌صورت محرک جلو ارائه می‌شود برای آن سامانه چهارچرخ محرک قابل سفارش نیست ولی خریداران می‌توانند گیربکس‌های دستی یا شش سرعته اتوماتیک را برای آن انتخاب کنند. این خودرو اما بیش از آنکه یک پیکاپ واقعی باشد، ترکیبی از شاسی‌بلند و وانت است و بری استفاده‌های روزمره و خانوادگی مناسب خواهد بود. مونتانا به حدود 4.5 متر طول و 1.8 متر عرض، در کلاس خود بیشترین فضا را در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌دهد.

مونتانا همچنین پیکاپ کوچک نسبتاً لوکسی است و از تجهیزاتی مثل شش ایربگ، سیستم هشدار نقاط کور، چراغ‌های جلوی LED، سیستم تهویه دیجیتالی، سنسورهای پارک، دوربین دید عقب، استارت دکمه‌ای، اپل کارپلی و اندروید اتو، شارژر بی‌سیم گوشی و وای فای داخلی بهره می‌برد. اتاق بار این پیکاپ 875 لیتر حجم دارد و هرچند هنوز ظرفیت بار آن اعلام نشده اما به گفته شورلت، می‌تواند تقریباً به‌اندازه نیمی از وزن خود را حمل کند. برای مونتانا همچنین جداکننده‌های اتاق بار هم در نظر گرفته شده که آن را برای حمل اشیاء مختلف از مواد غذایی گرفته تا خاک کاربردی‌تر می‌کند.

به گفته شورلت، کابین نسل جدید مونتانا از بهترین محافظت در برابر گردوخاک و آب برخوردار است تا وقتی وظایف یک پیکاپ را انجام می‌دهد، تجربه راحت‌تری را برای راننده و سرنشینان فراهم کند. این پیکاپ روی پلت‌فرم GEM جنرال موتورز ساخته شده که با هاچ‌بک اونیکس و کراس‌اوور ترکر مشترک است. شورلت هم‌اکنون پذیرش سفارشات خرید برای نسل جدید مونتانا را در برزیل آغاز کرده است. قیمت این پیکاپ کوچک از 134,490 رئال معادل 25,900 دلار آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا