مکمل بنزین
گوناگونخبر

عرضه دو نسخه از جک T9 در استرالیا

بر اساس گزارشات رسمی در کشور استرالیا از اواسط سال آینده، شاهد عرضه دو نسخه از وانت دو کابین چهار چرخ متحرک جک T9 (از جمله یک نسخه تمام الکتریکی) در این کشور خواهیم بود. بر همین اساس، قرار است نسخه توربو دیزل  T9 در ژوئن ۲۰۲۳ در استرالیا عرضه شود و به‌دنبال آن شاهد نسخه تمام الکتریکی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ خواهیم بود.

استرالیا و نیوزلند، اولین بازارهای صادراتی T9 هستند. قیمت احتمالی این خودرو همانند سایر محصولات هم‌رده هم‌وطن خود، چون گریت‌وال Ute Cannon زیر ۴۰۰۰۰ دلار استرالیا خواهد بود.

جک T9 توربو دیزل از یک موتور ۴ سیلندر بهره می‌برد که این موتور توان تولید ۱۶۸ اسب‌بخار قدرت و ۴۱۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این توان، توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک  ZF به چرخ‌ها منتقل می‌شود و انتظار بر این است که T9 دارای ظرفیت یدک‌کشی ۳۵۰۰ کیلو‌گرمی باشد. در‌عین‌حال هنوز جزئیاتی در مورد T9  تمام الکتریکی هنوز منتشر نشده.

از نظر ابعاد این خودرو دارای اندازه ۵۳۳۰، ۱۹۶۵، ۱۹۲۰ میلیمتر در طول، عرض و ارتفاع بوده و همچنین فاصله محوری T9 برابر با ۳۱۱۰ میلیتر است.

 فضای داخلی، دارای طراحی زیبا و نسبتا مدرن برای یک وانت است که شاهد سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش ۱۰.۴ اینچی با قابلیت پشتیبانی از اپل‌کار‌پلی و اندروید اتو ، شارژ بیسیم تلفن‌همراه و صندلی‌های برقی گرم‌شونده هستیم.

پیکاپ‌ها در بازار استرالیا با فروش ۱۸۰۰۰۰ واحد در سال، بسیار محبوب هستند و تویوتا هایلوکس و فورد رنجر محبوب‌ترین و پر فروش‌ترین آن‌ها هستند. با توجه به عرضه محدود این نوع از خودروها در بازار استرالیا انتظار بر این است که جک T9 گزینه بسیار جذاب و مقرون‌به‌صرفه‌ای باشد.

با توجه به امکانات ایمنی چون هفت کیسه هوا، ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط، سیستم حفظ بین خطوط، هشدار نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی، دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم باد لاستیک‌ها، جک انتظار دارد تا ۵ ستاره ایمنی از ANCAP را دریافت کند. قطعا دریافت ۵ ستاره ایمنی، نقش مهمی در فروش بالاتر این خودرو در بازار استرالیا خواهد داشت.

با توجه به این‌که برنامه  جک، عرضه سه مدل کامیون برقی تا پایان سال ۲۰۲۳ در استرالیا می‌باشد، ورود این پیکاپ‌ها به این بازار، باعث گسترش و تکمیل‌تر شدن شبکه و سبد فروش این کمپانی در بازار استرالیا می‌شود که در‌نهایت به‌نفع خریداران است. جزئیات مربوط به قیمت نهایی نسخه‌های مختلف این محصول، در ژوئن ۲۰۲۳ اعلام خواهد شد.

قطعا شرکت جک، این مطلب را در‌نظر گرفته است که در بازار بزرگ و رقابتی چون استرالیا، موفقیت یک محصول به عوامل مختلفی بستگی دارد به‌خصوص این‌که قبل از این، شاهد تلاش چندین برند چینی برای عرض اندام در این بازار بودیم که شکست خورده‌اند. برای نمونه از این تلاش‌های نا‌موفق، می‌توان از  JMC Vigus ، ZX Auto Grand Tiger  و البته معروف‌ترین آن‌ها Foton Tunland نام برد.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. وای خیلی زشته خیلی ضایع اون چ جلو پنجره ایه اخه بد فرم و بزرگ مثلا باز فوردی چیزی بود ادم میگفت میاد بهش. این الان ی چیز بد ترکیب شده من که حالم بهم خورد نمای جلوش

  2. خیلی عالی هستش منکه خیلی خوشم آمده من خودم تویتا دارم من از ماشینی که مثل غول باشه خوشم میاد آدم کیف میکنه سوارش بشه خسته نباشین ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا