Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نوسازی تجهیزات و ماشین آلات خطوط تولید از اولویت های گروه سایپا است

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این نشست با بیان شرایط وضعیت تولید و فروش محصولات گفت: شرایط تولید و فروش گروه سایپا به نسبت گذشته روند روبه رشدی داشته است  و با وجود حذف 3 خودرو پرتیراژ، در سال جاری تاکنون 360 هزار خودرو تحویل مشتریان شده و 40 هزار خودرو در فرآیند تحویل است.

محمدعلی تیموری گفت: در سال گذشته 392 هزار خودرو در گروه سایپا تولید شده و خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری تا 16 آذرماه تمام تولید سال گذشته محقق شده است و امیدواریم در زمان باقی مانده تا پایان سال بتوانیم تعداد 120 هزار خودرو دیگر تولید و تحویل مشتری دهیم.

او افزود: در حوزه صادرات خودرو، از 6 شرکت انتخاب شده برای واردات خودرو از سوی وزارت صمت، 3 شرکت متعلق به گروه سایپا است که با سیاست گذاری های وزارت صمت و گروه سایپا انتخاب 3خودرو به روز و مدرن با قیمت زیر 10 هزار دلار در دستور کار قرار دارد. همچنین 2 خودرو زیر 20 هزار دلار جهت واردات در نظر گرفته شده که مراحل واردات این 5 مدل خودرو در بورس کالا در جریان است.

تیموری خاطر نشان کرد:  گروه سایپا مجوز  36 هزار خودرو وارداتی را در سال جاری دریافت کرده است که با توجه به عدم قیمت گذاری دستوری و عرضه محصول در بورس کالا، روند سود سازی گروه سایپا بهبود خواهد یافت.

او با بیان اینکه تولیدات صادراتی برای  گروه سایپا از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: اقدامات مناسبی در این حوزه صورت گرفته است، به نحوی که در سال جاری تا کنون 11 هزار دستگاه کوییک برای صادرات به ونزوئلا نهایی شده و همچنین علی‌‌‌رغم توقف تولید پراید در داخل کشور،  5 هزار خودرو پراید به سفارش عراق در حال تولید است که باید در مدت چند ماه آینده تحویل شود.

مدیرعامل گروه سایپا گفت: خوشبختانه شرکت های قطعه ساز گروه سایپا شرایط مناسبی به لحاظ تولید دارند و تعداد زیادی از این شرکت ها رکورد تولید 5 سال گذشته خود را شکسته اند که با سرمایه گذاری، بازسازی و توسعه ماشین آلات و تجهیزات، روند روبه رشد تولید در این شرکت های را می توان انتظار داشت.

او افزود: در چند سال اخیر در گروه خودروسازی سایپا بازسازی و نوسازی ماشین آلات صورت نگرفته است که در این راستا با حمایت های مالی بانک صنعت و معدن، بازسازی و نوسازی خطوط تولید گروه سایپا در جریان است و با سرمایه گذاری مناسب در بخش تولید می توان شاهد بهبود روند کیفیت محصولات بود.

او از دریافت مجوزهای لازم از وزارت صمت جهت سرمایه گذاری و نوسازی در شرکت مگاموتور خبر داد و افزود: قوای محرکه قلب تپنده خودرو است و با نوسازی این بخش به زودی شاهد تحول و تولید قوای محرکه در گروه خودروسازی سایپا خواهیم بود.

در این مراسم علی خورسندیان، مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: در سال های گذشته بانک صنعت و معدن تعاملات خوبی با گروه سایپا داشته است و این گروه خودروساز یکی از بهترین مشتریان بانک صنعت و معدن بوده است.

او افزود: بر این اساس تفاهم نامه ای با شرکت سایپا امضاء شد که بخشی از این تفاهم نامه عملیاتی شده و در قالب تسهیلات به شرکت سایپا و شرکت های زیر مجموعه آن در جریان است.

خورسندیان تاکیدکرد: بخشی از این تسهیلات شامل اوراق گام است که تاکید داریم به زودی انجام شود و در نشستی که امروز با مدیرعامل گروه سایپا انجام شد مسائل مربوط به این تفاهم نامه مورد بررسی قرار گرفت و امیدوارم این همکاری روزافزون کماکان با گروه سایپا ادامه داشته باشد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: در شرایط سخت اقتصادی کشور، تلاش مدیران ارشد گروه سایپا جهت بهبود وضعیت موجود بسیار ارزنده است به نحوی که چرخ تولید به خوبی درحال حرکت است و و در بازدید از خطوط تولید این مسئله کاملا مشهود بود.

او گفت: با توجه به سابقه همکاری گروه سایپا و بانک صنعت و معدن، این بانک در راستای رسالت خود که کمک به بخش صنعت است تلاش خواهد کرد تا بیش از پیش به مجموعه های خوشنام و توانمندی مانند گروه سایپا در مسیر تولید کمک کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.