مکمل بنزین
گوناگونخبر

اجرای طرح فناورانه مدیریت چرخه عمر محصول در ایران‌خودرو

به منظور دسترسی آنلاین زنجیره تامین خودرو به اطلاعات و تسهیل جریان تامین و تولید، شرکت ساپکو طرح استقرار و پیاده سازی مدیریت چرخه عمر محصول «PLM» را به عنوان یکی از پروژه های طرح تحول دیجیتال، از سال گذشته اجرایی کرد.
این پروژه، نقش کلیدی و موثر در مدیریت داده‌های محصول، مدیریت طراحی محصول، مدیریت آنلاین مهندسی سیستم در محصولات جدید و نیز مدیریت پروژه‌های جدید در فرایند زنجیره تامین به صورت یک‌پارچه را ایفا می‌کند.
به واسطه این پروژه، فعالیت‌های آزمون از طریق شبیه‌سازی در محیط دیجیتالی، پیش از ورود به محیط فیزیکی و ساخت انجام می‌پذیرد و هزینه‌های مالی ناشی از دوباره‌کاری‌ها و تغییرات، کاهش قابل توجهی می‌یابد.
همچنین PLM، زمان تولید یک خودرو با پلتفرمی جدید را به استانداردهای جهانی یعنی ۲۲ ماه می‌رساند که کاهش هرچه بیش‌تر هزینه‌های تولید را درپی خواهد داشت و تخمین زده می‌شود این پروژه، زمینه‌ساز کاهش ۳۰ درصدی هزینه‌های تولید در گروه صنعتی ایران‌خودرو شود.
گفتنی است، ایده این پروژه در سال ۱۳۹۶مطرح شد، اما با توجه به تحریم‌ها و عدم همکاری شرکت‌های خارجی به تعویق افتاد، این طرح امسال به همت شرکت ساپکو و همکاری شرکت الماس اسپادان،  به صورت آزمایشی و موازی با مدیریت دستی سابق، در محصول K125 آغاز شده و به نتایج مثبتی دست یافته است.
پیش‌بینی می‌شود، با توجه به تجارب کسب شده، محصول TF21 به طور کامل در ذیل این پروژه مهم تولید شود.
اایاایرا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا