مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

نسخه فیس‌لیفت و جدید ام‌وی‌ام (چری) آریزو5 توربو مدیران خودرو در ایران دیده شد

سال گذشته بود که شرکت مدیران خودرو نسخه بروزرسانی شده ام وی ام (چری) آریزو5 توربو را به بازار ایران معرفی کرد. مدت کوتاهی پس از آن، در اوایل سال جاری شاهد آن بودیم که مدیران خودرو باز نسخه‌ای دیگر از آریزو5 توربو را که صرفا تفاوتی در بخش داشبورد داشت را عرضه کرد.

اما اکنون و در اقدامی عجیب، یک نسخه از آریزو5 فیس لیفت در یکی از نمایندگی‌های شرکت مذکور دیده شده است! نسخه‌ای که حتی در بازار چین هم هنوز لانچ نشده و ایران، اولین کشوریست که نسخه تجاری سازی شده این نسخه از آریزو5 توربو در آن دیده می‌شود.

آریزو 5 توربو فیس لیفت

 

به نظر می‌رسد که این اقدام مدیران خودرو در معرفی نسخه جدید و فیس لیفت ام وی ام آریزو5 توربو، افزایش توان رقابت با خودرویی چون بهمن ریسپکت پرایم است. زیرا ریسپکت پرایم، با قیمتی کمتر در کارخانه (737 میلیون تومان)، امکانات بیشتری را نسبت به نسخه موجود در بازار آریزو5 توربو (با قیمت 757 میلیون تومان) در اختیار مالک قرار می‌دهد. البته اگر بتوانید ریسپکت پرایم را از خود کارخانه و با همان قیمت خریداری کنید…

حال مدیران خودرو تصمیم گرفته تا زودتر فیس لیفت جذاب‌تر و جوان‌پسندتر آریزو5 توربو را وارد بازار ایران کند. اینطور که گفته می‌شود، نسخه فیس لیفت که در جلوپنجره آن، حرف S (مخفف SPORT) ذکر شده، مواردی چون صندلی برقی راننده و گرمکن صندلی های ردیف اول به آن افزوده شده است.

لازم به ذکر است که جلوپنجره نسخه مذکور آریزو5 توربو، از آخرین سبک طراحی چری بهره برده و این طراحی را در جلوپنجره خودروهای جدیدی چون تیگو9، تیگو7 پلاس و… که هنوز پایشان به بازار ایران باز نشده، مشاهده می‌کنیم.

آریزو 5 توربو فیس لیفت – CHERY ARRIZO 5 S NEW

 

در عقب خودرو هم طراحی سپر تغییر کرده و مشابه به سپر برادر بزرگ‌تر خود، یعنی فونیکس آریزو6 پرو شده است. انتقادی که وجود دارد، این است که همچنان و در آریزو5 توربو جدید، سنسورهای هشدار دهنده موانع در عقب خودرو فریم‌دار هستند که اصلا نمای جالبی را رقم نمی‌زند.

 

مشخصات آریزو5 جدید

آریزو5 توربو جدید مجهز به پیشرانه 1/5 لیتری توربوشارژ برند اکتکو است. هنوز اطلاعات دقیقی از گیربکس این نسخه وجود ندارد. ولی به نظر می‌رسد که مدیران خودرو نسبت به قبل تغییری را در آن ندهد. پس بدین صورت شاهد تجهیز این خودرو به گیربکس 9 سرعته مجازی CVT هستیم.

نکته مهمی که وجود دارد، این است که مدیران خودرو در نسخه قبلی که فعلا در حال عرضه است، نسخه ارتقاء یافته آن را که توان تولید 156 اسب بخار، قدرت و 230 نیوتن متر، گشتاور را دارد، آن را نصب نکرده و همچنان شاهد آن بودیم که موتور، 147 اسب بخار و 210 نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند. اما احتمال دارد در نسخه جدید، بالاخره تصمیم بر ارتقاء گرفته شود و اسب بخار آریزو5 توربو به 156 اسب بخار و 230 نیوتن متر، گشتاور برسد.

از امکانات ایمنی و رفاهی مهم این خودرو هم می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

• 6 کیسه هوا در 10 نقطه
• تریم چرمی صندلی‌ها
• سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش
• شیشه بالابرهای برقی هر 4 درب همراه با حسگر
• سانروف
• سنسور نور
• سیستم کروز کنترل
• پاور ویندوز
• سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو
• دوربین دید عقب
• چراغ روشنایی در روز
• تنظیم برقی صندلی راننده
• گرمکن صندلی های جلو
• ترمزهای ABS، EBD و BA
• و…

بزودی، اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری از این خودرو را برای شما مخاطبان عزیز، ارائه خواهیم داد

 

آریزو 5 جدید

奇瑞艾瑞泽 5 新

ЧЕРИ АРРИЗО 5 НОВЫЙ

ARRIZO 5 换装

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫14 دیدگاه ها

  1. گیربکسش سی وی تی دو هزار، واسه همینه مطرح نمیشه، بررسی ویدیویی مقایسه ای با تارا و دنا و… بزارید

  2. خر رو رنگ کردن جای گور خر میفروشن توچین این آریزو ازنسخه های قبلی ارزونتره

    1. باز جای شکرش باقیه اون ضرب المثل (خر همون خره فقط پالونش عوض شده) رو استفاده نکردین دوباره و تنوع به خرج دادین!

    1. فقط یه جوون ایرانی میتونه درمورد چیز هایی که از صدکلیومتریش حتی رد هم نشده نظر بده و روش تعصب داشته باشه

  3. سلام. این نسخه از چه زمانی وارد بازار میشه؟ من یک هفتست که ثبت نام کردم. شامل ماهم میشه یا نه؟

  4. اگه یکم دقت کنید خبر فیکه!؟
    این عکس درست شده و حقیقت نداره

    1. توی نمایندگی داخل بازار ایران مال هستش ، لطفا برین از نزدیک ببینین.

  5. کپی محصولات سایپا اطلس زده .ملت هم همیشه حجوم میبرن سمتش . پشمای چینی ها هم ریخته

  6. میشه خواهش کنم به ماشینهای دیگه توهین نکنید چون عده ای درحد شما نیستند ماشین گرون بخرند هرکس درحد خودش توان خرید داره پس اینقدر اشغال اشغال راه نندازید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا