مکمل بنزین
گوناگونخبر

چانگان یونی‌تی UNI-T محصول جدید سایپا، پنج ستاره ایمنی را از C-NCAP دریافت کرد!

کراس‌اوور چانگان یونی‌تی که سایپا قصد عرضه آن را در کشورمان دارد، در آزمون‌های موسسه ایمنی چین یا C-NCAP پنج ستاره کامل را دریافت کرده است. یونی‌تی که اولین مدل از سری محصولات لوکس چانگان محسوب می‌شود، گواهی ایمنی پنج ستاره را با امتیاز کلی 87 درصد دریافت کرده است. این کراس‌اوور چینی در تمام قسمت‌های ارزیابی تصادف این موسسه به نتایجی عالی دست پیدا کرده تا ایمنی بالای خود را به رخ رقبا بکشد.

آزمون‌های تصادف و ایمنی سی انکپ در سه بخش انجام می‌شود. برای محافظت از سرنشینان یونی‌تی، خودرو مورد آزمایش‌های تصادف از جلو در دو شکل 100 درصد و 40 درصد، تست برخورد جانبی با موانع تغییر شکل‌دهنده و تست محافظت از گردن در تصادفات با سرعت پایین قرار گرفته است. برای حفاظت از عابرین پیاده هم دو تست در بخش سر و پاهای افراد پیاده انجام شده است. برای بررسی سیستم‌های ایمنی فعال مثل کنترل پایداری الکترونیکی یا ESC و ترمز اضطراری خودکار یا AEB هم خودرو در بیرون از محل آزمایش شد تا عملکرد ایمنی آن به‌طور جامع بررسی شود.

در این آزمون‌ها، یونی‌تی در بخش حفاظت از سرنشینان امتیاز 92.3 درصد، حفاظت از عابرین پیاده امتیاز 70.7 درصد، سیستم‌های ایمنی امتیاز 78.5 درصد و امتیاز کلی 87 درصد را کسب کرده است. این کراس‌اوور چینی از سیستم ESC نسل سوم کانتیننتال استفاده می‌کند که سیستم‌های ترمز ABS و EBD، کنترل کشش، کنترل پایداری، کنترل بالا رفتن از شیب‌ها و… را ادغام می‌کند و به کنترل قفل کردن ترمزها، هرزگردی چرخ‌ها و پایداری خودرو در رانندگی‌های روزمره می‌پردازد. همچنین در این خودرو سیستم پارک الکترونیکی هم وجود دارد که در هنگام پارک کردن خودرو برای جلوگیری از حرکت ناخواسته، ترمزها را درگیر می‌کند.

چانگان یکی از چهار خودروساز برتر چین و پرفروش‌ترین برند خودرویی داخلی در بازار چین محسوب می‌شود. این شرکت در سال 2020 بیش از 20 میلیون دستگاه خودرو در 60 کشور سراسر جهان به فروش رسانده است. بسیاری از محصولات فورد و مزدا که در چین تولید و صادر می‌شوند نیز توسط گروه خودروسازی چانگان تولید می‌شوند؛ اما در حالی چانگان یونی‌تی موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از سی انکپ شده است که چندی پیش نیز چری اومودا 5 یا همان فونیکس FX هم موفق به دریافت پنج ستاره از یورو انکپ شد؛ بنابراین، هرچند سطح آزمون‌های سی انکپ از یورو انکپ پایین‌تر است اما یونی‌تی و فونیکس FX که رقبای مستقیم یکدیگر در بازار ایران خواهند بود را باید از ایمن‌ترین کراس‌اوورهای کشور دانست.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. اصالت نداره بدرد نمیخوره،فقط هیوندای و کیا و محصولات اروپایی اصالت دارن اونا خوبن

    1. الان پول همین ماشین چینی رو نداریم داری از اصالت حرف می زنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا