مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

نگاهی به ویژگی‌ها و مشخصات دیگنیتی پرستیژ به بهانه عرضه به بازار

دیگنیتی پرستیژ نسخه قوی‌تری از دیگنیتی پرایم است که سال گذشته برای اولین بار در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شد و هم‌اکنون در آستانه ورود به بازار قرار دارد. مهم‌ترین ویژگی دیگنیتی پرستیژ تجهیز به پیشرانه قوی‌تر 2 لیتری توربو است که 228 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با این پیشرانه، دیگنیتی پرستیژ به قوی‌ترین شاسی‌بلند چینی در بازار کشورمان تبدیل می‌شود. این پیشرانه که از نوع GDI یا تزریق مستقیم سوخت است، به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک ساخت پاورتک متصل شده است.

این یعنی مشکل اصلی دیگنیتی پرایم که پیشرانه 1.5 لیتری کم‌توان و گیربکس کسل‌کننده CVT بود در نسخه پرستیژ کاملاً برطرف شده است. البته پرستیژ به دلیل موتور بزرگ‌تر، گیربکس متفاوت و برخی جزئیات دیگر حدود 230 کیلوگرم سنگین‌تر شده اما این اختلاف وزن در برابر افزایش قدرت پیشرانه ناچیز به‌حساب می‌آید؛ اما علاوه بر پیشرانه قوی‌تر و گیربکس جدید، به لیست تجهیزات دیگنیتی پرستیژ هم چند مورد جدید شامل صفحه آمپر دیجیتالی بجای نمونه آنالوگ قبلی، سیستم صوتی پایونر با هشت بلندگو و آمپلی‌فایر 150 واتی، شارژر بی‌سیم گوشی و نورپردازی داخلی هفت‌رنگ اضافه شده است. همچنین تنظیم برقی 6 جهته صندلی راننده نیز حالا به 10 جهته ارتقاء پیدا کرده است.

دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ در ظاهر نیز تغییراتی را تجربه کرده است تا از پرایم متمایز شود. این تغییرات شامل سپر جلوی جدید با ورودی هوای مرکزی بزرگ‌تر و ورودی‌های تزئینی عمودی در طرفین و دیفیوزر جدید عقب با چهار سر اگزوز دایره‌ای بجای نمونه‌های افقی در نسخه پرایم می‌شود که نمای اسپرت‌تری به ظاهر خودرو بخشیده است. علاوه بر این، رینگ‌های 20 اینچی جدید بجای نمونه‌های 18 اینچی قبلی نیز تأثیر بسزایی در افزایش جذابیت و حال و هوای اسپرتی نمای بیرونی خودرو داشته‌اند. البته همین رینگ‌های بزرگ‌تر در کنار لاستیک‌های فاق کوتاه می‌توانند کمی از کیفیت سواری خودرو بکاهند.

گروه بهمن قیمت دیگنیتی پرستیژ را یک میلیارد و 120 میلیون تومان اعلام کرده که تنها 185 میلیون تومان از پرایم بیشتر است و با توجه به ارتقاء قابل‌توجه قوای محرکه، افزایش چندان زیادی به‌حساب نمی‌آید. پرستیژ همچنین با این قیمت می‌توان بسیاری از رقبا را کاملاً به چالش بکشد اما اولین عرضه این خودرو که 23 آذر از طریق بورس کالا و در تعداد 106 دستگاه انجام گرفت با قیمت عجیبی همراه شد. در این عرضه، قیمت دیگنیتی پرستیژ به بیش از 2 میلیارد تومان رسید که اختلاف چشمگیری با قیمت کارخانه داشت و به همین دلیل، در اتفاق عجیبی که برای اولین بار از زمان عرضه خودرو در بورس کالا رخ داد، معاملات دیگنیتی پرستیژ ابطال شد.

بخوانید: دیگنیتی پرستیژ چه تفاوت‌هایی با دیگنیتی پرایم دارد؟

به نظر می‌رسد علت این قیمت عجیب، مشخص نبودن قیمت دیگنیتی پرستیژ در بازار باشد. درهرحال، هنوز خبری از عرضه دوباره این خودرو در بورس کالا یا فروش از طریق قرعه‌کشی نیست ولی قطعاً دیگنیتی پرستیژ با قیمت کارخانه‌ای به دست اکثر خریداران نخواهد رسید و این کراس‌اوور قدرتمند چینی با قیمت‌های بسیار بالاتر از این خریدوفروش خواهد شد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. واقعا دیگنیتی پرستیژ یک شاسی حسرت برانگیزی برای همه میشه باید یک قیمت دوبرابر براش هزینه کنی من الان بیش ازسی دفعه تواین قرعه‌کشی ها شرکت کردم ولی برنده نشدم چرا آزادش نمیکنید همه مستقیم ازکارخانه خرید کنند

  2. البته واقعا به اندازه یک خودروی دویست و سی اسبی اصلا توان حرکتی نداره و سر چرخ خیلی بدرت کمتری میده این قضیه به وضوح در بررسی های ویدیویی که ازش شده مشهوده ولی باز هم از رقبای گیربکس سی وی تیش خیلی بهتر راه میره ولی بعید میدونم از پس هایما هشت اس و فونیکس اف ایکس بر بیاد مخصوصا اف ایکس حالا هایما هنوز کسی تحربه ای ازش نداره لاماری ایما هم ندیدم ولی شمیدم خیلی خوب راه میره باید یا محتوا هایه تصویری ازش رو ببینم یا خودم تحربه کنم ولی ایما اپشن هاش درست بشه از همشون چهره حذاب تری داره ولی خوب فونیکس اف ایکس اکر بیاد شرایط اقساط داره هایما هم خدمات پس از فروش ایران خودرو پشتش هست و بازار خوب هایما اس هفت،البته با این اتفاق تو بورس راجب دیگنیتی پرستیژ به عشق اول و اخر دلال ها تبدیل شد و بس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا