مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

تصاویر جدیدی از اطلس در خطوط مونتاژ سایپا منتشر شد؛ اطلس لو آپشن چگونه است؟!

اواخر آبان‌ماه امسال بود که پایگاه خبری چرخان برای اولین بار تصاویری از نسخه‌های تجاری سازی شده خودرو سایپا اطلس را منتشر نمود. تصاویری که مهر تاییدی بر برخی اخبار و شایعات در رابطه با آخرین ساخته سایپا برروی پلتفرم X200 بود.

اما اکنون و در جدیدترین رویداد، تصاویری از مونتاژ خودرو اطلس در خطوط مونتاژی سایپا بدستمان رسیده که قصد داریم تا با شما مخاطبان به اشتراک بگذاریم.

همانطور که مستحضرید، شرکت سایپا اعلام کرده قصد دارد تا جدیدترین محصول هاچ‌بک کراس خود، یعنی اطلس را در چهار تیپ عرضه نماید. چهار تیپی که دو تیپ آن مجهز به گیربکس دستی و دو تیپ بعدی مجهز به گیربکس CVT خواهد بود.

تاکنون تصاویری از نسخه مجهز به گیربکس اتوماتیک (CVT) اطلس منتشر نشده است؛ ذکر این نکته مهم است که باتوجه به وجود سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای در نسخه فول کوییک اتوماتیک، انتظار آن وجود دارد که در نسخه فول اتوماتیک اطلس نیز این سامانه وجود داشته باشد. فعلا باتوجه به تصاویر منتشر شده از نسخه‌های مجهز به گیربکس دستی، جایگاهی برای نصب دکمه استارت در اطلس دیده نمی‌شود!

تیپ 1 (لو آپشن) اطلس دنده ای

همراه با تصاویر ارسالی مخاطبان، عکس نسخه‌ای از اطلس وجود دارد که از وجود برخی جزئیات بی‌بهره است. در این نسخه، خبری از کروم کاری در جلوپنجره نیست. همچنین وجود آنتن در قسمت جلوی سقف، نشان‌دهنده نبود سانروف در این تیپ است. البته در نسخه‌های بالاتر، سایپا اقدام به نصب آنتن کوسه‌ای کرده است.

اطلس
سایپا اطلس – SAIPA ATLAS

امکان عدم نصب سایر ویژگی‌های تیپ‌های فول‌تر در تیپ 1 وجود دارد. اما بدلیل اینکه فعلا اطلاعاتی در دسترس نیست، نمی‌توان بیشتر از این به آن پرداخت.

مشخصات سایپا اطلس

تیپ فول سایپا اطلس به امکانات جدیدی چون سانروف، صندلی راننده با تنظیمات برقی زوایا، رادار نقطه کور (BSD)، آنتن کوسه‌ای، سنسور نور (احتمال نصب سنسور باران نیز وجود دارد)، آینه‌های تاشو برقی همراه با گرمکن و… مجهز شده‌ است. البته که فعلا در اولین نسخه های مونتاژی، خبری از رادار نقطه کور، سنسور باران و… نبوده و احتمالا این موارد در نسخه اتوماتیک نصب خواهند شد.

سایپا اطلس
سایپا اطلس – SAIPA ATLAS

سایپا اطلس به سری ارتقاء یافته موتور M15 یعنی M15 GSI مجهز خواهد شد که تغییراتی در بخش‌هایی چون سرسیلندر، هدرز و… داشته و سیستم هایی نظیر دریچه گاز برقی، سامانه زمان‌بندی متغییر سوپاپ‌ها و… نیز به این موتور افزوده شده است. اما هم‌چنان این موتور 8 سوپاپه بوده و درکل توانایی تولید بین 89 اسب بخار، قدرت و 135 نیوتن متر، گشتاور را دارد. این موتور با اینکه مشخصات بالایی در روی کاغذ ندارد؛ اما باتوجه به وزن خودروهای سری X200، عملکرد خوبی را در عمل از خود نشان داده است.

در زمینه امکانات رفاهی و ایمنی به جز موارد گفته شد، به نظر می‌رسد مواردی مانند فرمان کمکی برقی، چراغ‌های روز، مانیتور لمسی 7 اینچی به همراه دوربین دید عقب، سیستم کروزکنترل (در نسخه اتوماتیک)، تهویه مطبوع الکتریکی، فرمان D-CUT با غربلیک چرمی، دو ایربگ ایمنی، اتصال هوشمند خودرو، سنسورهای هشدار دهنده موانع در عقب خودرو، رینگ‌های آلومینیومی، سیستم GSI، سیستم TPMS و… را داشته باشد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های اطلس می‌توان به سامانه کنترل پایداری و سانروف اشاره کرد.

نصب سانروف در پلتفرم سری X200، می‌تواند این خبر را مخابره کند که سقف خودرو نیز مورد بازبینی قرار گرفته و نسبت به قبل، ایمن‌تر شده است.

براساس آخرین اخبار، سایپا برنامه دارد تا تولید انبوه اطلس را از اردیبهشت‌ماه سال آینده آغاز کند. اینطور که به نظر می‌رسد، با اینکه اطلس قیمت پایین‌تری نسبت به شاهین، شاهین پلاس، آریا و… خواهد داشت؛ اما استراتژیک‌ترین خودرو سایپا خواهد بود. زیرا عملا سایپا تجربه صادرات نسخه بیس و پایه اطلس یعنی کوییک را به چند کشور داشته و به نوعی حس مطمئن‌تری به اطلس خواهد داشت.

باتوجه به نوع ارائه و انتشار اخبار توسط رسانه‌های روسی، به نظر می‌رسد که اطلس توانسته نظر آنان را جلب کند!

تصاویر

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫18 دیدگاه ها

  1. رنگهایی مثل قهوه ای لیزری و آبی دیپلماتییک رو ول کردن رفتن زرد تاکسی خطی زدن چرا؟تنوع رنگی خوبه ولی رنگهای قشنگ و همه کس پسند مطمئنا زرد رو کسی نمیخره

  2. یادمه بچه که بودیم آلمان شرقی یه خودرو داشت دو سیلندر بود این لعبت رو که دیدم نمی دونیم چرا یاد اون افتاد .

    1. از همون جماعتی هستی که می گن ما لوله هنگ هم نمی تونیم بسازیم. هیچ چیز خوب در ایران نمی بینند!

  3. رنگ زردش خوشم نيومد. سبزش خوبه، البته احتمالا فيروزه اي هست.

  4. به به بهترین ماشین ایرانه این
    پرشیا سوارا برن بوق بزنن

  5. ای زرت هنوز نتونستید یه خودرو متفاوت طراحی کنید.
    از بغل هنوز بدنه تیبا هست.
    دو تا چراغ وسپر جلو میندازید عقب.
    دو تا خطر وسپر عقب رو میندازین جلو بعد یه اسمش هم میزارید سایناs یا اطلس☹☹

  6. ای هم یک لگن وفرغون جدید با چند تا تعویض چراغ.بریم حمله کنیم بخریم

  7. جزو زیباترین فیسلیفت‌های سایپاست .
    دمتون گرم برادران محترم سایت چرخان .

  8. بابا اول مردم خودتان بعد روسی ها بخدا هیچ موقه فکر مردم نبودید .اول هرچقدر کشور لازن داره زدهید اگه بیشتر ماند نخریدن صادر کنید. اول میایید صادر می کنید .ی انصار برزرگ درست می کنید .بعد هر قیمتی دلتان خاست فورو می کنید به مردم مظولم ایرن چرا باید جوانهای ما قد عراقیها هم نباشند .ی کارمند ساده عراقی تویتا مدل روز سوار میشه ولی جوانهای ما دنبال ی پراید تمام رنگ چپی می گردن چرا چراچرا .بخدا ازماست که برماست .تا امثال میرسلیم تصمیم برای خودرو بگیرند دادا همینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا