مکمل بنزین
برگزیده‌هاتماشاخانه

اگه رفتی کارواش، موتورشویی نکن + ویدئو اختصاصی

هرکسی هنگام مراجعه به کارواش، حداقل یکبار در ذهن خود این موضوع را مرور کرده است که چه بهتر که موتور خودروی خود را نیز بشوید! این تفکر مخصوصا هنگام فروش خودرو بیشتر در ذهن فروشنده خودرو متبادر می‌شود؛ طبیعتا موتور تمیز بهتر از یک موتور خاک گرفته و کثیف است.

اما خیلی خلاصه بگوییم که موتور شویی یکی از بدترین تصمیم‌های ممکن است!

موتور شویی

موتورشویی نکن!

شاید پیش خود بگویید که این روزها انواع و اقسام روش‌های موتورشویی آماده است و دیگر مثل قدیم آب را مستقیم بر روی موتور نمیگیرند. شاید این گفته کمی درست باشد، اما در اصل قضیه تفاوتی ایجاد نمی‌شود. چرا؟ خب با ما باشید و ویدئوی زیر را ببینید.

پیش از دیدن ویدئو بگوییم که هیچ کارواشی مسئولیت آسیب دیدن موتورخودروی شما را قبول نمیکند؛ حتی اگر با آب هم نشوید. یعنی آب رفتن در ECU یا جعبه فیوز یا هرچیز برقی که در زیر کاپوت خودروی شما قرار دارد، هیچ ارتباطی به کارواش پیدا نکرده و این شما هستید که به او گفته اید این کار را بکند!

حالا او اگر بگوید خیالتان راحت هیچ چیز نمیشود، بپرسید آیا مسئولیت روشن نشدن خودرو را میپذیرد؟ قطعا در پاسخ خواهید شنید که معلوم است، خیر!

پس سعی کنید برای این کار، با یک پپارچه نم دار و کمی مواد شوینده به تمیزی موتور خود اقدام کنید و از گرفتن آب به طور مستقیم یا بخار یا هر چیزی خودداری کنید. این روزها قیمت یک ECU چه قدر است؟! آیا حاضر به خرابی این قطعه و صرف این هزینه در قبال موتور شویی هستید؟! بعید میدانم که این طور باشد.

نظر شما چیست؟!

ویدئو

 

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. با سلام
    بنظر من ماشینی که با یه موتور شویی آسیب می‌بیند باید بندازی دور
    شاد و پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا