مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به خودروهای وارداتی کیا به بندر لنگه، ارسال به تهران به‌زودی!

میلاد رضایی سرپرست انبارهای گمرکی بندر لنگه از ورود اولین محموله خودروهای وارداتی در روز شنبه مورخ 3 دی‌ماه 1401 به محوطه گمرکی بندر لنگه خبر داده و گفته است با طی مراحل گمرکی، ترانزیت این خودروها به گمرک تهران آغاز خواهد شد. گفته شده نخستین محموله خودروهای وارداتی به کشور از محصولات کیا هستند. پیگیری از مسئولان گمرک ایران و وزارت صمت نشان می‌دهد که شش نوع محصول مختلف از برند کیا شامل مدل‌های سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت و اسپرتیج به بندر لنگه وارد شده و به‌زودی با هماهنگی گمرک مذکور محموله این خودروها به گمرک شهریار تهران ترانزیت خواهد شد.

کیا پگاس

بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته، واردکننده مذکور در پارت اول ثبت سفارش 700 دستگاه خودرو از برند کیا را انجام داده و در ماه آتی این محموله به‌صورت کامل وارد کشور خواهد شد. خودروهای مذکور در سال جاری میلادی در کره جنوبی تولید شده اما مدل آن‌ها 2023 است. شرکت کوشا خودرو نمایندگی عرضه محصولات کیا را در ایران در اختیار گرفته و از حدود یک ماه قبل، بیلبوردهای رسمی تبلیغات محصولات این شرکت را در سطح شهر به نمایش گذاشته است.

کیا سونت

 

در بین شش محصولی که قرار است توسط کیا در ایران عرضه شود، نام‌های سراتو، ریو، پیکانتو و اسپرتیج آشنا هستند اما شاید نام دو مدل دیگر را تاکنون نشنیده باشید. پگاس یک سدان ساب‌کامپکت ارزان‌قیمت است که در چین توسط جوینت ونچر کیا دانگ‌فنگ تولید می‌شود. این خودرو روی پلت‌فرم نسل قبلی ریو ساخته شده و علاوه بر چین، در آفریقا، قسمت‌هایی از خاورمیانه، آمریکای لاتین و آسیای جنوب شرقی هم عرضه می‌شود. سونت نیز کراس‌اوور کوچکی است که در سال 2020 معرفی شد. این خودرو در جه اول برای بازار هند توسعه پیدا کرده اما در بازارهای نوظهور دیگری مثل نپال، اندونزی، آفریقای جنوبی، ویتنام، خاورمیانه و چند کشور آمریکای لاتین هم عرضه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا