مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هابرترین‌هاخبر

5 خودروی جذابی که سال 2017 منتظرشان هستیم!

زمان به سرعت درحال گذر است، و این را می‌توان از عناوینی همچون عرضه مدل‌های جدید برای سال 2017 متوجه شد! سال 2016 در یک چشم به هم زدن به نیمه رسیده و حالا روزشماری برای سال آینده میلادی آغاز شده است. اما در این میان خودروسازان بزرگ بیشتر با گذر زمان دست و پنجه نرم می کنند چون به هیچ عنوان نباید از بازار رقابت جهانی عقب بمانند. در این وضعیت ثانیه‌ها هم برای آنها اهمیت دارد. در این مطلب می‌خواهیم 5 خودرویی را معرفی کنیم که علاقه‌مندان زیادی در سرتاسر دنیا منتظر عرضه آنها هستند. این مدلهای جذاب قرار است در سال 2017 میلادی باورودشان به دنیای خودروها، خودنمایی باشکوهی داشته باشند.

 

1- فورد موستانگ GT350

576157

چندسالی بود که شورولت کوروت بعنوان یک خودروی ایده‌آل از لحاظ عملکرد در مقابل قیمت محسوب می‌شد اما فورد با معرفی موستانگ GT350  این لقب را تصاحب کرد. این خودرو با قیمت باورنکردنی 63 هزار دلار عملکردی در حد پورشه GT3 را از خود به نمایش می‌گذارد و این درحالیست که قیمت این آلمانی چیزی درحدود 175 هزار دلار است! البته رقیب دیرینه فورد، یعنی شورولت، اعلام کرده برای رقابت با موستانگ جدید می‌خواهد کامارو ZL1 جدید را معرفی کند. گفته می‌شود هر دو خودرو به پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر با خروجی 600 اسب بخار مجهزند ولی کامارو با قیمت 60 هزار دلاری خیز جدی برای تصاحب سهم بازار را دارد.

 

2- بوگاتی چیرون

576166

بدون شک یکی از بهترین خودروهایی که دنیا منتظر معرفی آن نشسته، بوگاتی چیرون است. مدل فعلی این خودرو یعنی ویرون، بیش از یک دهه همیشه عنوان بهترین خودرو را از Top Gear دریافت کرده و همین امر باعث شده انتظارات برای جانشینش آن یعنی چیرون، بسیار بالا برود. پیش بینی می‌شود این خودرو به یک پیشرانه فوق‌العاده قوی 8 لیتری 16 سیلندر w شکل با 4 توربوشارژر مجهز شده باشد و 1500 اسب بخار قدرت را به نمایش بگذارد. از لحاظ طراحی هم باید گفت خیلی از موارد اضافی موجود در ویرون در این نسخه جدید اصلاح شده‌اند. با قیمت 2.6 میلیون دلار، قطعا باید منتظر رکورد شکنی‌های جدید دیگری از بوگاتی چیرون باشیم.

 

3- پورشه باکستر 718

576159

زمانیکه پورشه اعلام کرد قصد استفاده از عنوان 718 برای خط تولید باکستر را دارد، خیلی به مذاق طرفداران باکستر خوش نیامد چراکه پورشه 718 مدل تولیدی سال 1957 با یک پیشرانه نسبتا ضعیف 4 سیلندری بود. بله حدس آنها درست بوده و هدف پورشه از احیای این عنوان قدیمی، به نوعی اعلام جایگزینی پیشرانه جدید 4 سیلندر به جای پیشرانه قدیمی 6 سیلندر خطی در باکستر است. البته به لطف مجهز شدن به توربوشارژر، این موتور 4 سیلنر دولیتری قدرت خوبی را در کنار ظاهر بسیار جذاب خودرو به نمایش خواهد گذاشت.

 

4- لینکلن کانتیننتال

576162

خیلی از علاقه‌مندان به خودروهای لوکس تقریبا نسبت به شرکت لینکلن ناامید شده بودند و برای بار دوم انتظار خاموشی مجدد را داشتند. درست است که شرکت فورد در بحران اقتصادی وضعیت نسبتا خوبی در مقایسه با سایر رقبا داشت اما زیر مجموعه لینکلن به شدت دچار مشکلات اقتصادی بود. اما این شرکت آمریکایی از همتای خود یعنی کادیلاک آموخت که ثروتمندان در همه جور شرایط اقتصادی حاضرند پول خرج کنند! به شرطی که کالای لوکس مورد توجه خود را بیابند. بعد از جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید بالاخره بعد از 13 سال لینکلن جدیدترین و لوکس ترین مدل خود از سری کانتیننتال را معرفی کرد. در این خودرو دنیایی از امکانات وجود دارند که خیلی از آنها به عنوان پتنت برای اولین بار مورد استفاده قرار می‌گیرند. لینکلن کانتیننتال از یک پیشرانه سه لیتری 6 سیلندر و مجهز به توربوشارژر دوقلو بهره مند شده که می‌تواند 400 اسب بخار خروجی تولید کند.

 

5- اینفینیتی Q60

576169

خودروهای کوپه دنیای خاص و علاقه مندان پروپاقرص خودشان را دارند. به همین دلیل است که خیلی از خودروسازان تمرکز ویژه ای برای این بخش بازار اختصاص داده‌اند. اینفینیتی، این برند مستقل و لوکس شرکت ژاپنی نیسان، خیلی ها را با به نمایش گذاشتن کوپه Q60 حیرت زده کرد. مدلی که قرار است با آلمانی های بازار همچون بی‌ ام‌ و M4 و مرسدس AMG C63 کوپه رقابتی تنگاتنگ داشته باشد. البته نباید سایر مدل های ژاپنی موفق مثل آکورا NSX و لکسوس RC-F را در این رقابت نادیده گرفت. اینفینیتی در دل خود به یک موتور 6 سیلندر تویین توربو مجهز شده که خروجی بین 300 تا 400 اسب بخار برای آن پیش بینی می‌شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا