مکمل بنزین
گوناگون

معامله خودروی دست‌دو و ۴ نکته که باید بدانید + تخفیف کارشناسی خودرو نو و دست‌دو

بازار خودرو همواره پرتلاطم‌ است و افزایش صعودی قیمت خودروی صفر باعث شده تا بسیاری از مردم به جای خرید خودروی نو، سراغ خرید خودروی دست‌دوم و کارکرده بروند. خرید خودروهای دست‌دو این امکان را به افراد می‌دهد تا با بودجه محدود بتوانند خودروی مدل‌بالاتر داخلی یا خارجی را خریداری کنند؛ البته با توجه به این که آسیب‌های بدنه و افت قیمت بازار باعث تفاوت قیمت یک خودروی دست‌دومعیوب با خودروی دست دو سالم می‌شود، نقش کارشناس خودرو برای بررسی تمامی بخش‌های خودرو و قیمت‌گذاری منصفانه آن بسیار پررنگ است و گزارش کارشناسی خودرو می‌تواند مانع از خرید یک خودروی دست‌دو معیوب با قیمت گزاف و غیرمنصفانه شود.

اگر قصد دارید یک خودروی دست‌دو تمیز و کم‌کارکرد بخرید، این ۴ نکته مهم را درنظر بگیرید:

۱: یک بازه قیمتی از خودروی موردنظرتان داشته باشید.

این نکته را درنظر داشته باشید که قیمت اعلام‌شده برای یک خودروی دست‌دو، عموما با قیمت واقعی آن متفاوت است؛ به خصوص اگر خودرو، آسیب‌دیده باشد.

درنتیجه لازم است نسبت به عوامل موثر بر قیمت یک خودروی دست‌دو از جمله سال تولید، میزان کاکرد، جدول افت قیمت در اثر آسیب و صدمه و … آگاهی داشته باشید تا بتوانید یک قیمت یک خودروی دست‌دو را تخمین بزنید.

 

محاسبه آنلاین قیمت خودرو  کارکرده

 

۲: در بررسی سابقه تصادف خودرو، به بیمه‌نامه اکتفا نکنید.

گاهی ممکن است گزارش تصادف، برای دریافت خسارت به شرکت بیمه گزارش نشود. در واقع مالک خودرو تصمیم می‌گیرد به جای مراجعه به شرکت بیمه، خودرو را تعمیر کند تا گزارشی مبنی بر تصاف آن ثبت نشود.

باتوجه به این که آسیب‌های بدنه ماشین، بیشترین تاثیر را روی افت قیمت آن دارند، استفاده از  خدمات کارشناسی خودرو  کارنامه برای بررسی عیوب پنهان در بخش بدنه و فنی ماشین می‌تواند شما را نسبت به خرید یک خودروی سالم و کم‌کارکرد مطمئن کند.

۳: عدد روی کیلومترشمار همیشه معیار مناسبی نیست.

کیلومترشمار خودرو، یکی از آیتم‌هایی‌ست که امکان تقلب و دست‌کاری در آن وجود دارد؛ به خصوص اگر کیلومترشمار دیجیتالی باشد. یک کارشناس خودرو می‌تواند با بررسی دقیق بخش‌های مختلف ماشین، میزان کارکرد آن را ارزیابی کند.

درنتیجه اگر میزان کارکرد خودرو برای شما اهمیت دارد، در زمان خرید یک خودروی دست‌دو حتما با یک کارشناس مشورت کنید.

۴: به مشخصات اعلام‌شده توسط فروشنده بسنده نکرده و عیوب پنهان خودرو را بررسی کنید

اشکالات فنی در ماشین می‌تواند به شکل سلسله‌وار قسمت‌های دیگر خودرو را هم درگیر کند. به‌خصوص اگر اشکالات، مربوط به جلوبندی، فنربندی، موارد مربوط به گیربکس و موتور باشد.

ایرادات بدنه هم جزو مواردی هستند که عموما به چشم خریدار نمی‌آیند و از طرفی تاثیر زیادی در افت قیمت خودرو دارند.

در جدول زیر به چند مورد از عوامل تأثیرگذار در افت قیمت خودرو اشاره کرده‎ایم. البته این نکته را درنظر بگیرید که به خصوص در خودروهای داخلی، به جز درصدهای ذکرشده در جدول، درصدی بابت افت بازار از ارزش ماشین کسر خواهد شد.

وضعیت

 

حدود درصد تغییر
صافکاری، لیسه‌گیری و رنگ هر درب حدودا بین ۱٪ تا ۳٪
تعویض هر شاسی حدود ۵٪
صافکاری، لیسه‌گیری یا رنگ سقف حدودا بین ۲٪ تا ۸٪
صافکاری،لیسه‌گیری یا رنگ سطحی کاپوت حدود ۲٪

 

تخفیف ۷۵ هزار تومانی کارشناسی خودرو در  کارنامه

کارشناسان خودرو کارنامه با بررسی تمامی آیتم‌های خودرو از نظر فنی و بدنه شما را در جریان میزان سلامت خودرو قرار می‌دهند. سپس گزارش خود را برای تیم قیمت‌گذاری ارسال می‌کنند تا بازه قیمت خودرو تعیین شود. به این ترتیب می‌توانید یک خرید امن و راحت را تجربه کنید.

شما می‌توانید با ثبت درخواست کارشناسی خودرو تا تاریخ 17 دی ماه و با استفاده از کد تخفیف KARNAMEH1401  از تخفیف 75 هزار تومانی کارشناسی کارنامه بهره‌مند شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا