مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاخبرشرایط فروش

فروش دنا پلاس با قالپاق و ترمزهای کاسه‌ای عقب توسط ایران خودرو

گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه عرضه محصولات خود در بورس کالا، از برنامه فروش خودرو دنا پلاس دنده‌ای خبر داد. اینگونه که اعلام شده، ایران خودرو یکشنبه هفته آتی، مورخ 1401/10/25 5 هزار دستگاه نسخه پایه دنا پلاس دنده‌ای سفید رنگ را از طریق بورس به بازار عرضه خواهد کرد.

قیمت پایه این نسخه از دنا پلاس دنده‌ای حدود 189 میلیون و 500 هزار تومان ذکر شده و زمان تحویل نیز 27 اسفندماه امسال اعلام گردیده است. البته لازم به ذکر است که متقاضیان خرید خودرو در بورس کالا باید توجه داشته باشند که علاوه بر با مبلغ معامله شده، مبالغ و هزینه‌هایی چون 13 درصد مالیات ارزش افزوده برمبنای قیمت نهایی فروش، هزینه‌های شماره‌گذاری و بیمه و… در قیمت نهایی خودرو در نظر گرفته می‌شوند که آن‌ها را نیز باید پرداخت نمود.

یکی از مهم‌ترین نکات، نسخه قابل عرضه دنا پلاس دنده‌ای است. براساس برخی اخبار، در این دوره، ایران خودرو برنامه دارد تا دنا پلاس دنده ای را با رینگ فولادی (رینگی با قابلیت نصب قالپاق پلاستیکی) و ترمزهای کاسه‌ای عقب عرضه کند.

همانطور که مستحضرید، چندی پیش بود تصاویری از خطوط مونتاژی ایران خودرو منتشر شد که حاکی از تولید دنا پلاس با قالپاق بود. انتشار این خبر، بازتاب گسترده‌ای داشته و البته برخی را به فکر فرو برد. زیرا در این مدت اخیر، بسیاری از محصولات ایران خودرو تغییراتی را به همراه داشته و آخرین باری که این شرکت محصولات خود را با تغییراتی عرضه می‌نمود، زمان آغاز تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان بود.

البته برخی افراد معتقدند که افزایش تیراژ تولید محصولات ایران خودرو باعث شده تا قطعه‌سازان توانایی تامین برخی قطعات را نداشته باشند!

در رابطه با نصب رینگ فولادی در دنا پلاس دنده‌ای نیز می‌توان این اقدام ایران خودرو را سورن پلاسی کردن دنا پلاس عنوان کرد. زیرا سورن پلاس نیز در بسیاری از تیپ‌ها با رینگ فولادی و ترمزهای کاسه‌ای عقب عرضه می‌شود.

مشخصات دنا پلاس دنده ای

دنا پلاس مجهز به موتور EF7 تنفس طبیعی است. این پیشرانه، 1645 سی سی حجم داشته و با اتصال به گیربکس 5 سرعته دستی، توانایی تولید 113 اسب بخار، قدرت و 155 نیوتن متر، گشتاور را دارد. براساس اعلام ایران خودرو، مصرف سوخت خارج شهر این موتور حدود 5.9 لیتر بوده و مصرف ترکیبی آن نیز به 7.43 لیتر در هر صد کیلومتر است.

از امکانات مهم رفاهی و ایمنی سورن پلاس، می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • تهویه مطبوع اتوماتیک
  • سیستم کروز کنترل
  • تنظیم برقی زوایای صندلی جلو به صورت برقی
  • فرمان هیدرولیک
  • آیینه های جانبی دارای چراغ های راهنما و تاشونده برقی
  • سیستم ایموبلایزر
  • ترمزهای ABS و EBD
  • رینگ های 15 اینچی فولادی
  • دو ایربگ ایمنی راننده و سرنشین جلو
  • ترمزهای دیسکی جلو و کاسه ای عقب
  • چراغ های روز (دی لایت)
  • مولتی مدیا لمسی همراه با دوربین عقب
  • و…

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. به به! چقدر زیباتر شده دنا با قالپاق سمند! خداقوت. خسته نباشید!

  2. توی بورس که قیمت دو برابر این میشه. دیگه چه مرگشون هست که با رینگ فولادی میدم بیرون

  3. شما که سایت تخصصی هستید باید بیشتر دقت کنید. دنا پلاس در 10 کلاس تولید می شود که و هر کلاسی دارای برخی امکاناتی هستند که در کلاسهای دیگر متفاوت است. دنا پلاسی که در این دور در بورس ارائه شده در کلاس 70322 است که دارای رینگ فولادی با قالپاق و ترمز عقب کاسه ای و فقط دارای 2 کیسه هوا و تریمک تک رنگ مشکی است که به طور طبیعی قیمت آن کمتر است. بطور کلی پایین ترین کلاس در بین دنا پلاس هاست.

    1. قیمت خودرو شده قیمت بوگاتی انوقت رینگ‌و ترمز اشغالتر میذارن بابا هی نندازین گردن تحریم شما دارید ملت غارت میکنید شما تحریم نون داره براتون

  4. با عرض پوزش به این میگن کثافت کاری مافیا کثیف لگن ساز بیچاره مردم ایران

  5. سلام دنا پپپپللللاسسسسسسسس قالپاقی سلام ایران خوووووووووووودرو سلام گرانی سلام رینگ فولادی و قالپاق زیبا سلام ترمز کاسه ای ، و خداحافظ سلامتی و ترمز دیسکی خداحافظ ایمنی ، کاش ثبت نام نمیکردمت حالا که پول ندارم بقیه شو بریزم چکنم ،بجز انصراف از خرید دنا پپپپللللاسسسسسسسس قالپاقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا