مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاخبر

برخی ویژگی‌های FMC SX5 فردا موتورز تغییر کرد؛ از تغییر رینگ تا طراحی داشبورد!

با توجه به اطلاعات بدست آمده گویا تغییراتی در جدیدترین نسخه‌های مونتاژی و تحویلی خودرو FMC SX5 روی داده است. این تغییرات که علی‌الظاهر در سه موضوع اتفاق افتاده، برخی از آن‌ها اقدام مثبت و برخی دیگر عجیب به نظر می‌رسند.

خودرو کم‌حاشیه SX5، در این یکی دو سالی که وارد بازار شده، حدود 5 الی 6 باری مورد بروزرسانی شرکت فردا موتورز قرار گرفته است.

نسخه اول: مجهز به رینگ 16 اینچی فابریک دانگ فنگ و بدون کروم‌کاری اجزا بدنه

نسخه دوم: مجهز به رینگ 17 اینچی تراش خورده طرح هایما و بدون کروم‌کاری اجزا بدنه

نسخه سوم: مجهز به رینگ 17 اینجی آلومینیومی (تراش نخورده) طرح هایما و با کروم‌کاری اجزا بدنه

نسخه چهارم: مجهز به رینگ 17 اینجی آلومینیومی (تراش نخورده) طرح هایما و با کروم کاری اجزا بدنه؛ همچنین در برخی نسخه‌ها، شرکت فردا موتورز اقدام به نصب سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای نمود که گویا بدلیل اختلالات در سیستم برقی، در ادامه از نصب این سامانه منصرف شد.

نسخه پنجم: مجهز به رینگ 17 اینجی آلومینیومی (تراش نخورده) طرح هایما و با کروم کاری اجزا بدنه؛ تغییراتی در بخش های مانیتور لمسی و تنظیمات خروجی تهویه هوا

و در نهایت نسخه ششم که در ادامه به تغییرات آن، نگاهی خواهیم انداخت…

باتوجه به تصاویر ارسالی، در نسخه‌های جدید مونتاژی و تحویلی فردا SX5، طرح رینگ 17 اینچی آن تغییر کرده و رینگی جدید، جایگزین رینگ طرح هایما S7 شده است.

همانطور که مستحضرید، خودرو هایما S7 مربوط به گروه صنعتی ایران خودرو است. ایران خودرو نیز چندیست که طرح رینگ برخی از خودروهایش را تغییر داده و علت دقیق این تغییرات مشخص نیست.

تغییرات دیگر فردا SX5 که از سری پنجم بروزرسانی، قابل مشاهده است؛ تغییر مانیتور لمسی است. اینکه کیفیت مانیتور لمسی در چه وضعی بوده مشخص نیست. اما نکته بسیار عجیب، این است که با تعویض و جایگزینی مانیتور جدید، حالت باز و بسته کردن خروجی تهویه هوا وسط داشبورد حذف شده است!

FMC SX5

مشخصات FMC SX5

فردا SX5 کنونی مجهز به یک پیشرانه 1/6 لیتری تنفس طبیعی است که با اتصال به گیربکس CVT، توانایی تولید 123 اسب بخار، قدرت و 151 نیوتن متر، گشتاور را دارد. البته بهتر است بدانید که پیشرانه 1/6 لیتری این خودرو از نوع 4A92 میتسوبیشی بوده و دارای فناوری MIVEC است.

فردا SX5 با طول کلی 4515 میلی‌متر، عرض 1812 میلی‌متر، ارتفاع 1725 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2720 میلی‌ متری ساخته شده است. وزن خودرو نیز 1340 کیلوگرم اعلام گردیده است.

از امکانات مهم فردا SX5 می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

• سانروف دو حالته بازشو
• سیستم فرمان کمکی برقی
• چراغ روشنایی روز (دی لایت)
• سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو
• مانیتور لمسی همراه با دوربین دید عقب
• تنظیم برقی زوایای آینه‌های بغل
• سامانه کنترل پایداری به همراه سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
• دو ایربگ ایمنی راننده و سرنشین
• سیستم نمایش دهنده فشار باد تایرها (TPMS)
• سیستم کروز کنترل
• و…

همانطور که مستحضرید، محصولات SX5، T5 و 511 شرکت فردا موتورز بواسطه طرح‌های فروش اقساطی توانسته‌اند محبوبیتی را در بازار کسب کنند؛ اما از سوی دیگر شاید این موضوع نشان دهنده آن باشد که فروش نقدی آن‌ها، با استقبال چشم‌گیری همراه نبوده است؛ از یک سو به نظر می‌رسد در روزهای آتی، برخی محصولات فردا موتورز وارد روند فروش در بورس کالا شده و  هنوز مشخص نیست که این خودروها با چه تفاوتی نسبت به قیمت پایه در این بازار کشف قیمت شوند و از سویی دیگر در طی این مدت شاهد هستیم که یک جریان قیمت‌سازی در حال رقم خوردن است تا این خودروهایی که امروز شاهد انتشار شایعاتی مبنی بر افزایش 200 الی 350 میلیون تومانی هستیم، به نوعی در بورس کالا به فروش برسند.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

    1. بهتر که حذف شد اصلا کاربرد نداره. شما وقتی کولر یا بخاری روشن می کنی حتما لازم داری دیگه، چه کاریه که کولر یا بخاری رو روشن کنی و بعد دریچه رو ببندی؟ نمی خوای باد بهت بخوره جهتش رو عوض کن.

  1. واقعا موتورش توان شتاب و کشش مناسب اون هم با گیربکس سی وی تی رو این اتاق رو نداره یک میلیارد هم که قیمتش هست،حتی یه گرمکن صندلی ساده که الان دانک فنگ اچ سی کراس هم دارتش رو این نداره،کیلس هم که نداره،فقط قسطی میدن و جای پای ردیف عقبش خیلی خوبه و اینکه از حق نکذریم طراحی منطقی و بالغ و زیبایی داره با ۸۰۰ تومن لیفان ایکس هفتاد بخرید هم به جای فردا موتور،کرمان خودرو و بم خودرو پشتشه هم موتور دو لیتری داره هم اپشن های بیشتری داره هم پولتون رو ذخیره کردید

    1. گرمکن صندلی اونم توی ایران!!! -یک آپشن بسیار بی خود. چند دقیقه بشینی خودش گرم میشه! در رابطه با موتور حرف های متناقضی زیاد گفته شد که سر بالایی کم میاره یکی میگه خیلی خوبه …

  2. مانیتور قدیم ۷ اینچی بود و مانیتور جدید ۹.۵ اینچی است
    مانیتور جدید آندروید است و مزایای بسیار بیشتری نسبت با مانیتور قبل با سیستم‌عامل چینی و ناشتاخته دارد
    رینگها هم که … نظری ندارم .فقط کاش ۱۸ اینچی یا للستیکها ۲۲۵ بود بجای ۲۱۵

    1. در کل به نسبت پولی که پرداخت میکنیم ، ماشین خیلی خوبی هست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا