مکمل بنزین
گوناگونخبر

یک هیولای واقعی با نام اینکاس هیورن!

امروز در چرخان برای شما یک هیولا آورده‌ایم! قیمت این خودرو برابر با یک لامبورگینی آونتادور تعیین شده است. طول اینکاس هیورن دو برابر فورد فیستا بوده ولی احتمالا می‌تواند مثل یک پرتغال آن را له کند! البته این موضوع کاملا طبیعی به‌نظر می‌رسد چرا که قرار است این خودرو از شما در برابر توپ و نارنجک مراقبت کند. پس حتما تا به‌حال متوجه شده‌اید که اینکاس هیورن با اهداف شرکت در میدان‌های جنگی طراحی و تولید شده است. قسمت سرنشینان هیورن براساس کنورث طراحی شده، این درحالی بوده که کنورث برای حمل محموله‌های باری ساخته شده ولی وظیفه هیورن حفاظت از جان سرنشینان و حمل سربازان به مناطق جنگی است. موتور دیزلی این خودرو 8.3 لیتر حجم دارد که 310 اسب بخار قدرت و 1289 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. تمام قدرت تولیدی موتور از طریق یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال می‌یابد. باک سوخت 75 گالنی اینکاس هیورن این امکان را می‌دهد تا ۱۶ سرنشین را تا مسافت قابل توجه‌ای حمل کند.

INKAS-Huron-1-1
این خودرو سطح حفاظت بالستیک B6 دارد و یعنی این هیولا می‌تواند از شما در مقابل سلاح‌های قدرتمندی چون AK47 و یا نارنجک‌های DM-51 محافظت کند. همچنین دریچه‌هایی بر روی بدنه اینکاس هیورن تعبیه شده که سربازان داخل خودرو از طریق آن می‌توانند به اهداف شلیک کنند. سازندگان این خودرو به این نکته اشاره کرده‌اند که ماشین جنگی مذکور می‌تواند تا 14967 کیلوگرم وزن داشته باشد. هیورن علاوه بر امکانات استاندارد قادر است تجهیزات اضافی دیگری مانند محفظه اسلحه واقع در سقف داشته باشد. جنس بدنه به گونه‌ای درنظر گرفته شده که دماهای بسیار بالا و پایین را به‌راحتی جذب کند و باعث تعادل در دمای داخلی کابین شود. هیورن در اونتاریوی کانادا طراحی و ساخته شده که تمام 4 مدل اولیه ساخته شده توسط پلیس ملی کلمبیا خریداری و کشورهایی مانند لیبی، کنیا و روسیه نیز تعداد قابل توجهی از این خودرو را سفارش داده‌اند. این خودرو فقط به ادارات دولتی یا آژانس‌های مجری قانون از طریق مزایده واگذار خواهد شد و به افراد معروف و سرشناس فروخته نمی‌شود.

INKAS-Huron-2-679x453

وقتی که وارد هیورن می‌شوید با یک صحنه دلهره‌آور روبرو خواهید شد، اکثر قطعات داخلی از مواد محافظت‌کننده ساخته شده‌اند و حسی سرشار از خشونت را در شما ایجاد می‌کنند. سیستم ورودی این خودرو به گونه‌ای طراحی شده که به‌جز شما فرد دیگری نمی‌تواند به آن ورود کند. همچنین پوششی که همه پنجره‌ها را دربر گرفته باعث می‌شود تا کسی نتواند داخل خودرو را ببیند. البته از داخل هیورن نیز به سختی می‌توان محیط اطراف را دید. رانندگی با این خودرو راحت نیست چرا که از داخل دید محدود است و نیازمند شخص آموزش دیده برای هدایت این هیولا است. گیربکس خودرو بسیار عالی طراحی شده و با فشار دادن یک دکمه به‌خوبی شروع به فعالیت می‌کند. البته چیزی که در این ماشین بزرگ بسیار قابل پیش بینی است، عدم امکان مانور پذیری بوده چرا که با این وزن و ابعاد نباید توقع یک خودرو چالاک را داشت.

رانندگی با هیورن یک تجربه خوب برای علاقه‌مندان به خودروهای جنگی خواهد بود و نمای خشن، توانایی مانور قابل قبول و حفاظت از سرنشینان، از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. ولی دید کم ممکن است کمی مشکل‌ساز شود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا