مکمل بنزین
گوناگونخبر

مدل ۲۰۱۷ المنتال RP1 را ببینید: یک سوپر خودروی واقعی!

شرکت المنتال به‌طور رسمی در سال ۲۰۱۲ به منظور ساخت خودروهای سریع با عملکرد بالا توسط جان بگلی تاسیس شد. چیزی که در خودروهای این شرکت بسیار مشهود بوده، دستیابی به یک محصول جدید و متفاوت، با طراحی به‌روز است. جالب اینجاست که بدانید در کارنامه کاری جان بگلی، عضویت در تیم طراحی مرسدس SLR و مک‌لارن 12C و P1 و همچنین خودروی مسابقه‌ای فرمول ۱ مک‌لارن به چشم می‌خورد. اما این شخص اکنون تصمیم گرفته بصورت مستقل کار کند. بنابراین تیمی قدرتمند از کارمندان و طراحان سابق پورشه، AMG، لوتوس، ایرباس، Eaton و شرکت‌های بزرگ دیگر را تشکیل داده تا به هدف خود برسد. در نگاه اول توجه شما به شکل ظاهری این خودرو معطوف می‌شود که کمی شبیه به محصولات لوتوس است.

2017-elemental-rp1-7_600x0w

آنچه که در کابین دیده می‌شود یک صفحه‌نمایش چندمنظوره، دکمه استارت، فرمان ثابت با روکش خاص و پوشش داخلی ضد آب است. همچنین علاوه بر قسمت بیرونی، در کابین نیز از فیبرکربن زیادی بهره گرفته شده است. جالب اینجاست که المنتال این خودرو را با موتورهایی عرضه خواهد کرد که حجم محدودی دارند. موتور ۳ سیلندر ۱.۰ لیتری با ۱۸۰ اسب بخار قدرت که شتاب صفر تا ۱۰۰ آن ۳.۲ ثانیه خواهد بود و موتور ۲.۰ لیتری ۳۲۰ اسب بخاری که در ۲.۸ ثانیه از شتاب صفر به صد می‌رسد. شاید پیش خود بگویید موتورهایی با این حجم چطور می‌توانند چنین قدرتی را ایجاد کنند؟ جواب این سوال اینجاست که این موتورها با منبع قدرت ECU و کاملا سفارشی ساخته شده‌اند و وزن فوق سبک المنتال باعث دستیابی به چنین قدرت و شتابی شده است. در این مدل از یک گیربکس شش سرعته ترکیبی بهره گرفته شده که در کمترین زمان ممکن بدون استفاده از کلاچ امکان تعویض دنده را فراهم می‌کند.

2017-elemental-rp1-3_600x0w

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا