مکمل بنزین
گوناگونخبر

دانگ‌فنگ واریور M20، شاسی‌بلند غول‌پیکر هفت‌نفره با 320 اسب بخار قدرت

چند ماه پیش خبردار شدیم که دانگ‌فنگ قصد تولید یک خودروی غول‌پیکر جدید با نام واریور M20 داد و حالا تصاویر تازه‌ای از آن منتشر شده است. نام واریور به معنای جنگجو که ترجمه چینی آن منگشی (Mengshi) است، توسط دانگ‌فنگ برای طیفی از خودروهای آفرودی استفاده می‌شود. پیشینه این نام به دانگ‌فنگ EQ2050 بازمی‌گردد که به‌عنوان هامر چینی شناخته می‌شد. اکثر محصولات واریور توسط شرکت‌های زیرمجموعه مختلف دانگ‌فنگ تولید می‌شود که برخی بیشتر در زمینه خودروهای غیرنظامی و برخی دیگر در تولید وسایل نقلیه نظامی تخصص دارند.

شناخته‌شده‌ترین محصول واریور مدل M50 است که در ده‌ها نسخه مختلف مثل غیرنظامی، خدمات دولتی، نظامی و… تولید می‌شود. واریور M50 از یک پیشرانه 4 لیتری توربودیزل استفاده می‌کند که 200 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. دانگ‌فنگ همچنین به‌تازگی نام واریور یا منگشی را برای سری جدیدی از خودروهای الکتریکی سطح بالا هم در نظر گرفته که حداکثر 1000 اسب بخار قدت دارند.

به واریور M20 بازگردیم. این یک شاسی‌بلند غول‌پیکر با شاسی نردبانی است که قبلاً تصاویر نسخه پیکاپ آن را دیده بودیم. دانگ‌فنگ قصد دارد M20 پیکاپ را در نسخه‌های کوتاه و کشیده تولید کند. M20 به یک پیشرانه عظیم 6.7 لیتری شش سیلندر خطی دانگ‌فنگ-کامینز مجهز است که 320 اسب بخار قدرت و 1200 نیوتن متر گشتاور دارد. حداکثر گشتاور این موتور از دور 1,200 rpm در دسترس است. این موتور به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک متصل است تا نیروی خود را به هر چهارچرخ بفرستد و امکان رسیدن به حداکثر سرعت 140 کیلومتر بر ساعت را فراهم کند. سامانه چهارچرخ محرک این خودرو هم به یک دیفرانسیل مرکزی مجهز است.

دانگ‌فنگ-کامینز (DCEC) یک جوینت ونچر موتورسازی چینی-آمریکایی است که در سال 1986 تأسیس شد. این شرکت طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های دیزلی را تولید می‌کند که در کامیون‌ها، اتوبوس‌ها، کشتی‌ها و بسیاری از وسایل نقلیه نظامی مثل تانک‌ها استفاده می‌شود. خود شرکت دانگ‌فنگ یکی از مشتریان اصلی DCEC است و تمام کامیون‌های این شرکت و همین‌طور کل مدل‌های واریور آن از موتورهای این جوینت ونچر استفاده می‌کنند.

واریور M20 با ابعادی عظیم، چراغ‌های جلوی دوقسمتی، دهانه بزرگ گلگیرها، وینچ کاملاً پوشیده، روکش پلاستیکی پایین درها، نردبان، چراغ‌های جانبی روی درها، یک باربند بزرگ و لاستیک‌های بزرگ آفرودی روی رینگ‌های آلیاژی مشکی، آماده برای درنوردیدن هر مسیری به نظر می‌رسد. در این خودرو همه‌چیز بزرگ است مثل آینه‌های جانبی که اندازه تلویزیون هستند! در قسمت جانبی، ستون D طراحی جالبی دارد و یک چراغ قرمز در انتهای پنجره‌ها به چشم می‌خورد.

در عقب، چرخ زاپاس و کاور آن آن‌قدر بزرگ است که جلوی دید شیشه عقب را می‌گیرد. همچنین راننده از پنجره‌های جانبی سوم هم دید چندانی نخواهد داشت زیرا طراحی خاص ستون D و همین‌طور نردبان جلوی آن را گرفته‌اند. هنوز از داخل M20 تصاویر واضحی منتشر نشده اما تصاویر نصفه و نیمه‌ای که از این قسمت گرفته شده نمایشگر بزرگی را در وسط داشبورد بین دریچه‌های تهویه عمودی نشان می‌دهد. کمی پایین‌تر هم یک کنسول کوتاه با دسته‌دنده روی آن دیده می‌شود که نسبت به ابعاد خودرو کوچک به نظر می‌رسد. همان‌طور که اشاره شد، M20 به سه ردیف صندلی با ترکیب 3+2+2 مجهز است. هنوز از قیمت و زمان عرضه این شاسی‌بلند عظیم‌الجثه چینی خبر نداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا