مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاخبر

تحویل پژو پارس با رینگ‌های ایرانی طرح پژو 301 و ساخت ترکیه توسط ایران خودرو

یکی از تیپ‌های پژو پارس که بر روی آن رینگ‌های آلومینیومی نصب می‌شود، تیپ سال (سفارشی با کد 35103) مجهز به موتور XU7 PLUS است. در این تیپ که همواره شاهد نصب رینگ 15 اینچی آلومینیومی تحت عنوان صلیبی بودیم، چندیست که این خودرو با طرح رینگ‌های جدید تحویل مشتریان می‌گردد.

حدود دو ماهی است که ایران خودرو اقدام به نصب رینگ داخلی سازی شده خودرو پژو 301 در پژو پارس‌های XU7 PLUS با کد تیپ 35103 می‌نماید. این رینگ که قرار بود تا زمانی بر روی خودرو پژو 301 ایرانیزه نصب شود، با تصمیم مدیریت سابق ایران خودرو مبنی بر بازطراحی پژو 301 و تولید خودرو تارا با لوگو IKCO (ایران خودرو)، متاسفانه شاهد آن بودیم که تارا با رینگ‌های فولادی و قالپاق فروخته شد و خبری از نصب رینگ‌های مذکور نگردید.

پژو پارس با رینگ پژو 301

 

اما در شلم شوربا فضای خودرویی که رینگ رنو ساندرو در خودروهایی چون سایپا شاهین و جک J4 نصب می‌شود، ایران خودرو نیز تصمیم گرفت تا باتوجه به هزینه‌های انجام شده، رینگ پژو 301 را بر روی پژو پارس نصب کند.

اتفاقی عجیب!

در اخباری جدید، باز ایران خودرو از روزهای گذشته، رینگ جدیدی را بر روی پژو پارس XU7 PLUS نصب می‌کند. این رینگ که مشابه رینگ‌های بسیار قدیمی پژو پارس بوده، اما تا حدی متفاوت است.

منظور از اتفاق عجیب، نصب رینگ‌های آلومینیومی جدید در اکثر محصولات ایران خودرو است. به تازگی اخبار و شایعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد شرکت تولید کننده رینگ‌های آلومینیومی ((نی‌ریز)) به مشکلاتی برخورده و ایران خودرو رینگ‌های آلومینیومی را از شرکت ترکیه‌ای تامین و وارد می‌کند!

پژو پارس با رینگ جدید

 

هنوز مشخص نیست که رینگ‌های جدید پژو پارس نیز از شرکت ترکیه‌ای تامین شده یا خیر؟! اما این موضوع در رابطه با خودرو دنا پلاس توربو (اتوماتیک و دستی) صحت دارد.

مشخصات پژو پارس سال XU7 PLUS

پیشرانه 8 سوپاپه XU7 پلاس توانایی تولید 97 اسب بخار، قدرت و 146 نیوتن متر، گشتاور را دارد. موتور مذکور به گیربکس 5 سرعته دستی BE4 متصل شده است.

از امکانات مهم پارس 35103، می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • صندلی های پارچه با طرح های جدید
  • تنظیم زوایای صندلی جلو به صورت دو حرکته برقی
  • ترمزهای ABS و EBD
  • دو ایربگ ایمنی
  • بالابرهای برقی شیشه هر چهار در
  • کلیدهای کنترلی سیستم صوتی برروی فرمان؛ غربلیک فرمان به صورت چرمی
  • شیشه های دودی عقب
  • تهویه مطبوع اتوماتیک همراه با نمایشگر
  • و…

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

  1. حلبی مشکل ایمنی داره اونوقت از ترکیه براش رینگ میارن؟!!! عجیبه

    1. یجوری باید ماشینهای داخلی ب قیمت دلارب مردم قالب کنند ی گاری بخری خیلی بهتراز ماشینهای داخلی هسش

  2. من ۱۳مرتبه ثبت نام کردم برای طرح خانواده ولی هنوز خبری نیست

  3. بخدا دیگه خسته شدیم از این پرشیا و ایرانخودرو بسته دیگه پژو در اروپا اشغال ساز هست حالا ما ايرانيهای بدبخت باید التماس کنیم واسه خرید این آشغالهای ایرانی آخه تا کی خفت تا کی تحمل باور کن خوده مردم ماشین بسازند در کارگاه خصوصی با کیفیت تر می‌سازند تا این سایپا و ایران‌خودرو

  4. اشغال ترو بدرد نخور تر از موتور xu7ندید…….
    ماشین های کشور افغانستان از ایران بهترن

  5. مامیایم ابروش درست کنیم میزنیم چشمش در میاریم چرا باید پول این ملت را بدهیم دیگر کشورها بخورن مگر درمملکت ما رینگ ماشین درست نمیکنند بابا اصل را درست کنید برید از المان یاد بگیرید۰۰۰۰۰

  6. حالا قیمتاش مثلا جوریه که توی خارج از جمهوری اسلامی ، میشه باهاش بهترین ماشین های جدید رو بخریم. اینا ظلمه و علنا به اجبار این آشغالا رو میچپونن تو پاچه ملت خر.

    1. نمی‌گم قیمتش منصفانه‌ست
      ولی قیمت این ماشین در بد ترین حالت اگه از بازار آزاد بگیری چیزی حدود ۶۰۰ تومنه(که صد البته گرونفروشیه)
      ۶۰۰ میلیون تومن تقریباً معادل ۱۵ هزاردلاره
      با ۱۵ هزاردلار به شما نصف کیا اسپورتیج رو هم نمی‌دن که(البته تیپ هاش فرق داره منظورم تیپ ۴۳ هزاردلاریه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا