مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

سریع‌ترین موتورسیکلت‌های سال ۲۰۱۶

موتور سیکلت همیشه در جهان طرفداران خاص خود را داشته، به‌خصوص زمانی‌که راجع به موتورسیکلت‌های پرسرعت صحبت می‌کنیم. سوپربایک‌ها یا موتورسیکلت‌های پرسرعت یک بازار بزرگ را در دنیا به خود اختصاص داده‌اند، امروز در چرخان برای شما لیستی از برترین موتورسیکلت‌های سرعتی سال ۲۰۱۶ را تهیه کرده‌ایم.

۱۰- کاوازاکی Ninja H2

این موتور سیکلت با موتور ۹۹۸ سی‌سی خود توانایی تولید ۲۰۷ اسب بخار قدرت را دارد، H2 توانست با قیمت 22،000 پوند، فروش خوبی را برای کاوازاکی به ارمغان بیاورد. H2 بر اساس مدل سال ۱۹۷۵ ساخته شده که با ۷۵۰ سی‌سی حجم موتور به یکی از بهترین‌های زمان خود معروف بود. اگر شما می‌خواهید یک سواری پر هیجان داشته باشید، شاید این موتورسیکلت انتخاب خوبی برای‌تان باشد. H2 با ۲۳۸ کیلوگرم وزن علاوه بر شتاب عالی، مجهز به ترمز سریع و قدرتمند ABS است. البته به‌نظر می‌رسد کاوازاکی باید در وزن این وسیله دوچرخ کمی تجدید نظر کند چرا که این وزن کمی زیاد است.

kawasaki-ninja-h2_0

۹- کی‌تی‌ام 1290 Superduke R

مک‌ویلیامز به همراه کمپانی کی‌تی‌ام سعی در ایجاد یک موتور خارق‌العاده با چهره جدید داشت که به این محصول رسید. البته استفاده از کمک‌های الکترونیکی در این موتورسیکلت باعث افزایش اشتباه می‌شود و ممکن است موتور سوار به آمبولانس نیازمند شود. ۱۸۰ اسب بخار قدرت به شما این اجازه را می‌دهد که شتاب خوبی را حس کنید.

ktm-1290-superduke-r_0

۸- سوزوکی GSX-R1000

محال است نام برترین‌ها در موتورسیکلت مطرح شود و سوزوکی نماینده‌ای در آن لیست نداشته باشد. خط تولید این موتورسیکلت برای اولین بار در سال 2012 راه‌اندازی شد. این موتورسیکلت با ۱۸۲ اسب بخار قدرت، سرعت هیجان‌آوری را برای سوارکار خود به ارمغان می‌آورد. سازندگان این موتور ادعا می‌کنند بدنه سبک و آلومینیومی آن و تجهیزات سوار شده متعدد، یکی از بهترین‌ها را پدید آورده است. نکته جالب قیمت خوب این موتورسیکلت است، سوزوکی برای مدل پایه GSX-R1000 مبلغ ۱۱.۵۰۰ پوند درنظر گرفته که نصب سیستم‌های سفارشی مانند ABS و سیستم کنترل کشش قیمت آن را به ۱۳.۰۰۰ پوند می‌رساند.

the-new-gsx-r1000-which-suzuki-says-will-be-the-best-gsx-ever_0

۷- MV Agusta F4

چیزی که در این موتور سیکلت جای بحث دارد، نوع سواری آن است. شما وقتی سوار بر این موتورسیکلت هستید، نهایت هیجان را حس خواهید کرد ولی نه با یک سواری نرم و راحت. پیشرانه این موتور سیکلت ۱۹۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و نهایت سرعت عجیبی دارد، چیزی نزدیک به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت، که باعث شده بتواند در ۳۷ مسابقه دنیا مقام قهرمانی را کسب کند.

mv-agusta-f4_0

۶- آپریلیا RSV4 RF

این یک موتورسیکلت کوچک با قلبی بزرگ است، موتور ۹۹۹ سی‌سی V4 برای این اثر هیجان‌انگیز ۱۹۰ کیلوگرمی ۲۰۱ اسب بخار قدرت را تامین می‌کند.

aprilia-rsv4-rf_0

۵- یاماها YZF-R1

یاماها پیشرانه این موتور سیکلت را به‌نحوی طراحی کرده که قدرت ۱۹۷ اسب بخاری را برای آن به ارمغان می‌آورد. یاماها برای این محصول یک پکیج الکتریکی ویژه درنظر گرفته که سیستم کشش و ترمز آن با سرعت فوق‌العاده‌ای عمل می‌کند.

yamaha-yzf-r1_0

۴- کاوازاکی ZX10R نینجا

کاوازاکی یک محصول دیگر در این لیست دارد. این موتور سیکلت در دنده یک خود می‌تواند به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد و قدرت آن نیز ۱۸۶ اسب بخار خواهد بود. البته با سوار کردن یک سیستم هوای تحت فشار جدید می‌توان این مقدار را به ۲۰۰ اسب‌بخار رساند.

kawasaki-zx10-r-ninja_0

۳- هوندا Fireblade

هوندا در موتورسیکلت‌های سرعتی همیشه جزء مدعیان بوده است. John McGuinness توانست رکوردهای مختلفی در مسابقات با این موتورسیکلت کسب کند.

honda-fireblade_1

۲- BMW S1000RR

بی‌ام‌و علاوه بر خودرو در موتورسیکلت هم یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود. سومین نسل این موتورسیکلت به لطف سیستم الکتریکی تعبیه شده بسیار قدرتمندتر از قبل ظاهر شده. مدل ۲۰۰۸ این موتور سیکلت با قدرت ۱۷۹ اسب بخار عرضه شده بود و اکنون این قدرت به ۱۹۹ اسب‌بخار افزایش یافته است.

bmw-s1000rr_0

۱- دوکاتی 1299 Panigale S

موتورسیکلت‌های این شرکت به داشتن طرح بدنه زیبا و کیفیت فنی مناسب مشهورند. محال است از قدرت موتورسیکلت صحبت کنیم و این شرکت به‌عنوان یکی از برترین‌ها آنجا حضور نداشته باشد. این شرکت از سال ۲۰۱۲ به‌طور رسمی به‌عنوان زیرمجموعه فولکس واگن فعالیت می‌کند. نماینده دوکاتی در این لیست تنها ۱۹۰ کیلوگرم وزن دارد که یکی از سبک‌ترین‌ها محسوب می‌شود. قدرت پیشرانه Panigale معادل ۲۰۵ اسب‌بخار است که سبب می شود این موتورسیکلت سرعت دیوانه‌واری داشته باشد.

ducati-1299-panigale-s_0

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا