Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نسل جدید گک ترامپچی GAC GS8 با پلاک گذر موقت در ایران دیده شد

یکی از برندهای خوب و باکیفیت چینی، GAC است. برندی که محصولاتش در برهه‌هایی به صورت محدود وارد ایران شد؛ ولی هیچ‌گاه موفقیتی را کسب نکرد.

اواخر دوران برجام بود که برخی اخبار حاکی از احتمال ورود قدرتمند GAC ترامپچی به بازار ایران بود. اخباری که با ورود نمونه‌های اولیه خودروهای جدید گک چون GS8 همراه بوده و متاسفانه با خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان ایران، عملا پروژه‌های مربوط به این برند در ایران، متوقف شد.

همانطور که مستحضرید، این روزها اخبار متعددی از واردات خودرو به کشور در حال انتشار است. آنقدر این موضوع داغ است که حتی برخی رسانه‌ها، خودروهای ترانزیتی و در حال عبور از کشور را به اشتباه مربوط به ایران عنوان می‌کنند!

گک جی اس 8 – GAC GS8

 

اما به تازگی تصاویری از نسل جدید GAC GS8 در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد تا این خودرو با پلاک گذر موقت در حال تردد در جاده‌های شمالی کشور است. باتوجه به انتشار تصاویر، برخی از احتمال واردات گک ترامپچی GS8 گفته و مدعی هستند خودرو مذکور، در حال آزمایش‌های فنی است.

با نگاهی به پلاک گذر موقت نصب شده در گک GS8، می‌توان فهمید که خودرو مذکور از مرزهای استان آذربایجان غربی وارد کشور شده است. براساس داده‌ها، چند ماهی است که نسل جدید GS8 در کردستان عراق در حال عرضه بوده و همین موضوع، می‌تواند بیانگر آن باشد که مالک خودرو مذکور جهت تفریح و سیاحت وارد کشورمان شده و خبری از آزمایش و عرضه آن در بازار ایران نیست.

البته که تیپ‌های پایه این خودرو باتوجه به قیمت و مشخصات، قابل واردات به ایران بوده و باید صبر کرد و دید آیا شرکتی برنامه دارد تا محصولات برند GAC را وارد بازار کند یا خیر…

مشخصات GAC GS8

نسل دوم خودروی گک جی اس 8 مدل 2023، برای اولین‌بار در ژوئن 2021 در چین معرفی شد که برروی پلتفرم GPMA ساخته شده است. هرچند نسل جدید GS8 با ظاهر جعبه‌ای شکل خود، در طراحی کاملاً به نسل قبلی وفادار مانده؛ اما ترامپچی در این خودرو از زبان طراحی جدیدی استفاده کرده که نمای بسیار شیک‌تر و مدرن‌تری به آن بخشیده است.

در جلوی این شاسی‌بلند چینی شاهد جلوپنجره چند ضلعی بزرگی هستیم که طراحی چراغ‌ها به صورت عمودی است. این کمپانی، چراغ‌های جلو را Eyes of Conquest نامیده است. در عقب نیز مانند نسل قبلی، چراغ‌ها همچنان عمودی بوده و با چراغ‌های جلو هماهنگی بیشتری دارد.

گک جی اس 8 – GAC GS8

GS8 جدید بزرگ‌تر از قبل شده و حالا 4,980 میلی‌متر طول، 1,950 میلی‌متر عرض و 1,780 میلی‌متر ارتفاع دارد. اعداد نشان‌دهنده آن است که این خودرو در مقایسه با نسل قبلی، 145 میلی‌متر کشیده‌تر و 40 میلی‌متر عریض‌تر شده است. فاصله محوری خودرو نیز با 120 میلی‌متر افزایش به 2,920 میلی‌متر رسیده است.

این خودرو با دو پکیج فنی بیشتر در بازارهای جهانی در حال عرضه است که اولی موتور 2 لیتری T-GDI است. پکیج دوم، یک پیشرانه هیبریدی دارای واحد قدرت THS (سیستم هیبریدی تویوتا) است. برخورداری از این سیستم هیبریدی می‌توان یک برگ برنده مهم برای نسل جدید GS8 در بازار رقابتی چین باشد. گفته شده که این قوای محرکه 250 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک آیسین صورت گرفته و سامانه چهارچرخ محرک هم برای آن به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود. GS8 هیبریدی طبق شرایط رانندگی اروپایی NEDC، در هر صد کیلومتر تنها 5.5 لیتر بنزین مصرف کرده و با یک باک سوخت می‌تواند بیش از 1000 کیلومتر را طی کند.

با تشکر از پیج انزلی کارز (Anzali_cars) بابت ارسال تصاویر

3 دیدگاه
  1. رستم قلی زاده می گوید

    خیلی گنگه

  2. ناشناس می گوید

    خوشگله

  3. ناشناس می گوید

    حیف نمیاد…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.