مکمل بنزین
گوناگونخبر

Zeekr X خودرویی چینی به مقصد اروپا

خودروسازی زیکر به‌عنوان زیر‌مجموعه جیلی که به تولید محصولات برقی لوکس می‌پردازد به‌تازگی خودرویی جدید، با عنوان Zeekr X و با نام قدیمی Zeekr 003 را به‌نمایش گذاشته که از چنان طراحی زیبایی برخوردار است که شاید در نگاه اول، کانسپتی از یک خودروی مفهومی به‌نظر آید. این محصول، سومین خودرو بعد از سدان زیکر ۰۰۱ و ام‌پی‌وی زیکر ۰۰۹ با طراحی جذاب و منحصر‌به‌فرد و با تغییرات زیاد نسبت به دیگر محصولات این کارخانه است.

خط جانبی خاص، درهای بدون قاب، دستگیره‌های پنهان درها، خطوی روی سطح درها، قوس‌های سیاه براق چراغ‌ها و بدنه دو رنگ، نشانه‌هایی از طراحی زیبا و جذاب این خودرو است. Zeekr X بر روی پلت‌فرمی از جیلی با نام SEA ساخته شده است. بنا‌بر‌این این خودرو از نظر ابعاد با خودروهای اسمارت ۱ جیلی و  XC30  ولوو که هر دو بر روی این پلت‌فرم ساخته شده‌اند تقریبا یکسان است.

ابعاد Zeekr X: در طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری ۴۴۵۰/۱۸۳۶/۱۵۷۲/۲۷۵۰ میلیمتر

ابعاد اسمارت ۱: در طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری ۴۲۷۰/۱۸۲۲/۱۶۳۶/۲۷۵۰ میلیمتر

اسمارت ۱ به‌عنوان یک کراس‌اور کامپکت الکتریکی در نسخه‌های دیفرانسیل عقب با توان ۲۰۰ کیلو‌وات و چهار چرخ متحرک با توان ۲۰۰ کیلو‌وات عقب و ۱۱۵ کیلو‌وات جلو در دسترس خواهد بود. انتظار می‌رود Zeekr X هم با همین موتورها به بازار عرضه گردد. زیکر ادعا کرده که با توجه به نوع طراحی و بازده بالا Zeekr X این محصول، دارای صفر تا صدی برابر ۳ ثانیه خواهد بود.

قسمت عقب Zeekr X جذاب‌ترین بخش این خودرو است. شیشه عقب بسیار کوچک است که در بالای آن یک اسپویلر قرار دارد. در زیر شیشه عقب نوشته نورانی ZEEKR در وسط چراغ میله‌ای، خودنمایی می‌کند.

کاپوت دارای یک برآمدگی عریض در وسط است که توسط نوارهای نوری که تا ستون A کشیده می‌شود احاطه شده. زیکر می‌گوید که هر کدام از چراغ‌ها از ۴۱ واحد نوری تشکیل می‌شود.

Zeekr X در اوایل سه ماهه دوم، وارد بازار چین خواهد شد. برنامه زیکر پس از بازار چین، فروش این محصول در بازارهای اروپایی است و این برنامه خود را در سال جاری، اجرایی خواهد کرد. بازارهای اروپای شمالی از جمله نروژ، هلند و سوئد اولین مقصدهای این محصول خواهند بود.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. واقعا بی نظیره ، هیچ نقصی در ظاهر خودرو دیده نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا