مکمل بنزین
گوناگونخبر

گربه وحشی بیوک را ببینید!

کمپانی بیوک در نوامبر سال 1985 کانسپت ویژه‌ای از خودروی “گربه وحشی بیوک یا Buick Wildcat ” را معرفی کرد. این کانسپت با ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود مورد توجه بسیاری از عاشقان واقعی دنیای اتومبیل‌ها قرار گرفته بود.

1985-buick-wildcat-concept777

ما کمتر شاهد همکاری دو کمپانی مک لارن و بیوک برای تولید محصولات مشترک و انتقال تکنولوژی‌های انحصاری و اختصاصی این دو کمپانی به یکدیگر هستیم ؛ اما در سال 1985 این اتفاق افتاد و مک لارن موتور انحصاری LIVONIA خود را با اصلاحاتی در اختیار بیوک قرار داد، تا این کمپانی از موتور مذکور در کانسپت “گربه وحشی بیوک” استفاده کند. این موتور 360 اسب‌بخار قدرت و 540 نیوتن‌متر گشتاور داشت. موتور مذکور درست پشت صندلی قرار داشت و با استفاده از یک گیربکس چهار سرعته تیپ ترونیک، قدرت را به هر دو محور منتقل می‌کرد.

1985-buick-wildcat-concept1

1985-buick-wildcat-concept11

شکل ظاهری گربه وحشی و استفاده از موتور مک لارن؛ این ذهنیت را به وجود آورده بوده که “گربه وحشی بیوک” حاصل طراحی و تلاش مهندسان مک لارن بوده و بیوک هیچ نقشی در توسعه این پروژه نداشته است. طراحی گربه وحشی بسیار جذاب و دیدنی بوده و سقف تاجدار و بلند آن قابل توجه است. بدنه گربه وحشی از فیبرکربن و کامپوزیت ساخته شده و به همین خاطر وزن بسیار کمی، در حدود 1320 کیلوگرم دارد.

1985-buick-wildcat-concept76

با توجه به سخت افزار قدرتمند کانسپت گربه وحشی، سطح انتظارات از آن بسیار بالا بود؛ ولی این خودرو در 8.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت ‌رسیده و حداکثر سرعت آن تنها 112 کیلومتر در ساعت بود. البته بیوک با اصلاحاتی، نسخه‌ای از گربه وحشی را معرفی کرد که این محدودیت سرعت را نداشت؛ ولی تاکنون هیچ جزئیاتی درباره آن فاش نشده است.

1985-buick-wildcat-concept77

1985-buick-wildcat-concept87

طراحی داخلی و تکنولوژی‌های به کار رفته در داخل گربه وحشی، حکم جواهر را داشت! این خودرو دارای یک صفحه نمایش بر روی کنسول وسط بود که اطلاعاتی مانند؛ فشار روغن، گشتاور و نیروی خودرو را نمایش می‌داد. این نمایشگر حتی مجهز به یک قطب نما بود. فرمان دو تکه و فانتزی به نظر می‌رسید و هنگامی که آن را در دست داشتید؛ اطلاعاتی مانند مسافت پیموده شده، سرعت و … را در پیش روی خود می‌دیدید.

تولید و ساخت چنین کانسپتی در آن سالها بسیار با ارزش بود، ولی کاربردی نبوده و بیوک توان تولید انبوه چنین خودرویی را نداشت.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا