مکمل بنزین
گوناگونخبر

کانسپت نکست ۱۰۰ این‌بار از کمپانی مینی!

پس از معرفی نکست ۱۰۰ از سوی شرکت بی‌ام‌و، این‌بار مینی طرح ویژه خود را به عنوان خودروهای مدرن شهری با نام نکست ۱۰۰ معرفی کرد. بنابراین در ۱۰۰ سال آینده علاوه بر بی‌ام‌و مدرن و به‌روز، شاهد یک خودرو مینی نیز خواهیم بود. فلسفه اصلی تولید این خودروها، دستیابی به محصولی مدرن، پاک و مناسب کره زمین بوده است.

بنابراین نسل آینده می‌توانند به‌راحتی از محصولی استفاده کنند که مینی برای تولید آن از ۱۰۰ سال پیش به‌فکر بوده است، این خودرو با فناوری کامل خود ران عرضه خواهد شد، یعنی شما فقط باید محل مورد نظرتان را به آن معرفی کنید تا خودرو بدون دخالت شما مسافت مورد نظر را طی کند و به مقصد برسد. Adrian van Hooydonk معاون ارشد بخش طراحی گروه بی‌ام‌و، درباره توصیف آینده محصولات مینی می‌گوید: به‌نظر می‌رسد مینی تمام فکر خود را درگیر تولید یک خودرو فوق هوشمند در آینده کرده و احتمالا در آینده ممکن است شما از مزایای یک وسیله‌نقلیه کاملا هوشمند نهایت لذت را ببرید.

Mini-Vision_Next_100_Concept-2016-800-01

در این خودرو از سیستم فوق هوشمند Cooperizer به عنوان ارتباط انسان با هوش مصنوعی بهره گرفته می‌شود. این سیستم به راننده اجازه می‌دهد تنظیمات شخصی خود را بر روی خودرو اعمال کند. مینی سعی دارد در محصولات چشم‌انداز صدساله خود طیف جدیدی از پوشش بدنه را استفاده کند که علاوه براینکه ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد، به هیچ وجه به طبیعت آسیب نمی‌رساند. اگرچه کانسپت ویژن مانند مدل‌های پیشین مینی تمام اطلاعات را در دایره‌ای بزرگ در وسط داشبورد نمایش می‌دهد اما این دایره اکنون صفحه‌ای تمام دیجیتالی است و می‌توان آن را طوری تنظیم کرد که اطلاعات را شبیه به دایره آنالوگ نشان دهد یا اطلاعات را به صورت سه بعدی در اختیار راننده و سرنشین قرار دهد. به جز این داخل خودرو بسیار خلوت است و تنها سه کنترل دیگر برای تهویه مطبوع وجود دارد. البته هر چه الان بگوییم به‌صورت حدس و گمان است چرا که مینی مشخصات دقیق این خودرو را منتشر نکرده و قرار است در نمایشگاه‌های آینده، این کانسپت را به نمایش درآورد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا