مکمل بنزین
اخبار خودروبرگزیده‌هاتازه‌ها

اولین محموله قابل عرضه خودروهای برند چانگان توسط سایپا وارد کشور شد

همزمان با بازگشایی سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی، شاهد ورود اولین محموله خودروهای برند چانگان به کشورمان ایران هستیم. براساس تصاویر دریافتی، محموله شامل خودروهای CS35 پلاس، CS55 پلاس، UNI-T و UNI-K وارد کشور شده و بزودی وارد استان تهران خواهند شد.

محموله چانگان در ایران

در ماه‌های گذشته، شاهد آن بودیم که شرکت سایپا برای واردات خودرو به کشور، پیشرو بوده و اولین شرکتی محسوب می‌شود که قیمت پایه یکی از خودروهای وارداتی‌اش به صورت رسمی مشخص و اعلام شده است.

همانطور که در ابتدا گفته شد، سایپا برنامه دارد تا واردات انبوه خودروهای CS35 پلاس، CS55 پلاس، UNI-T و UNI-K را در سه ماهه ابتدایی سال آتی رقم بزند. خودروهایی که از مشخصات مناسبی بهره‌مند بوده و در صورت واردات با تیپ‌های فول، انتظار موفقیت آن‌ها را در بازار ایران خواهیم داشت.

شرایط خرید خودروهای وارداتی

این فروش از طریق قرعه‌کشی انجام می‌شود و متقاضیان باید شرایط قرعه‌کشی خودروهای داخلی مثل داشتن گواهینامه، نداشتن پلاک فعال، عدم خرید خودروی داخلی طی 48 ماه گذشته و… را داشته باشند. علاوه بر این، متقاضیان باید اقدام به افتتاح حساب وکالتی کرده و 500 میلیون تومان به آن واریز کنند که این مبلغ بلوکه خواهد شد.  ثبت‌نام اولیه که تا روزهای آنیده به پایان می‌رسد، از بین ثبت‌نام کنندگان به‌صورت قرعه‌کشی 100 هزار نفر انتخاب می‌شوند. پس از انجام این فرایند، شرکت‌های واردکننده، شرایط فروش خود را اعلام کرده و کسانی که در قرعه‌کشی انتخاب شده‌اند می‌توانند اقدام به خرید خودروهای وارداتی کنند.

کسانی که در قرعه‌کشی برنده نشوند می‌توانند 500 میلیون تومان خود را از حساب وکالتی برداشت کنند اما کسانی که در قرعه‌کشی برنده شده‌اند باید تا روزی که خودروی وارداتی موردنظرشان در سامانه یکپارچه برای فروش ارائه خواهد شد، پول را در حساب نگه دارند. همچنین خریداران تا یک سال نمی‌توانند سند خودروی خریداری شده را به کسی منتقل کنند. فعلاً جزئیات بیشتری در این رابطه اعلام نشده است اما گفته می‌شود وزارت صمت به‌زودی بخشنامه اولین عرضه و ثبت‌نام خودروهای وارداتی را اعلام خواهد کرد.

  شرایط تبدیلی جدید ایران‌خودرو برای حواله‌های معوق اعلام شد

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. سایپا اول تکلیف ساندرو که پنج سال تو نوبت هستیم رو مشخص کنه

    1. برادر ساندرو که ۲ ساله تکلیفش مشخص شده و هرکی ثبت نامی ساندرو داشته بهش ۳ تا کوییک معمولی به قیمت سال ۹۷ دادن!!!!!

  2. نویسنده خبر اگه یه کوچولو عقل داشت می فهمید که اون محموله داخلش چانکان یونی کی هست و ترانزیتی. از امارات به روسیه، آذربایجان و…

    1. ما عقل داریم ولی شما از خیلی چیزا خبر ندارین…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا